וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתרוגים מהגדה: מי פסל את קמפיין בכירי מערכת הבטחון ולמה?

25.2.2015 / 12:04

אתר ערוץ 7 ועיתון בשבע סרבו לפרסם את "קמפיין הגנרלים" במסגרתו כ-180 בכירים לשעבר בזרועות הביטחון קוראים לשינוי המדיניות הבטחונית של ישראל - כיוון שכלל ביקורת כלפי נתניהו. סמנכ"ל השיווק: "לא מתאים למדיה שלי, אצלנו לא תוקפים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיור בבקעת הירדן, מרץ 2011. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בסיור בשטחים/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

השבועון "בשבע" ואתר "ערוץ 7" סרבו לפרסם את "קמפיין הגנרלים" - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. את הקמפיין מובילה תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" הכוללת יותר מ-180 בכירים לשעבר בכל זרועות הביטחון, והוא קורא לשינוי המדיניות הביטחונית של ישראל ולחיזוקה של על ידי עריכת הסדרים בטחוניים-מדיניים עם שכניה. בעל השליטה באתר "ערוץ 7" ועיתון "בשבע" הוא תאגיד בינלאומי שזהות בעליו חסויה.

"מפקדים למען ביטחון ישראל" תעלה בימים הקרובים בקמפיין הסברתי בנושא הביטחון אשר יפורסם במרבית אמצעי התקשורת ובאינטרנט. בתנועה מדגישים כי אין לקמפיין (תחת הכותרת "בשביל ביטחון אמיתי צריך שינוי אמיתי") כל קשר מפלגתי או קריאה להצבעה בעד או נגד מפלגה או מועמד זה או אחר אלא הוא עוסק אך ורק בעובדות בנושאי ביטחון. בתנועה מדגישים כי היא קוראת אך ורק להחלפת מדיניות ביטחונית ואין לה כל העדפה בדבר זהות הדרג המדיני. נציגי התנועה עוריכם פגישות עם ראשי המפלגות, אולם ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרב לפגוש את נציגיה.

הקמפיין אשר נפסל באתר "ערוץ 7" ועיתון "בשבע" כולל בין השאר עובדות ביטחוניות אותן מציגים בכירים לשעבר במערכת הביטחון הישראלית בהם תא"ל מיל' רן פקר, אלוף מיל' עמירם לוין, ראש המוסד לשעבר שבתי שביט, אלוף מיל' אמנון רשף, אלוף מיל' חגי שלום, מ"מ ראש השב"כ לשעבר אמנון פלמן ואלוף מיל' אלכס טל. בין המודעות שסרב בשבע לפרסם: מודעה עם אלוף במיל' וסגן ראש המוסד לשעבר עמירם לוין תחת הכותרת: "עובדה! תחת נתניהו ירושלים לא בטוחה ומחולקת בפועל", ומודעה עם מ"מ ראש השב"כ לשעבר אריה פלמן תחת הכותרת: "עובדה! תחת נתניהו יותר יישובים הותקפו בטילים מאשר בכל תקופה אחרת בתולדות ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כל חיינו נלחמנו, ובטח שלא נפסיק להילחם בשל צנזורה"

סמנכ"ל השיווק והפרסום של "בשבע" דודו פינקלר מסר בתגובה כי אינו מכיר את הקמפיין, אולם גורם בחברה אמר כי כל מטרת הצעת הקמפיין בכלי התקשורת הימניים הייתה ליצור עניין סביב גניזתו הצפויה. מנהל הפרסום של ערוץ 7, אבי שמשי, אומר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה: "אין שום חוק במדינה שמחייב אותי לפרסם כל קמפיין".

אף אחד לא טוען שעברתם על החוק, אנחנו שואלים לסיבה.

"אין שום סיבה, הלקוח לא מתאים למדיה שלי ולגולשים שלי, זה הכל".

אבל זה לא בדיוק לקוח, אלא קבוצה גדולה של בכירים לשעבר במערכות הבטחון, לא?

"בכירים עם קו פוליטי מאוד ברור, בוא נשים את הקלפים על השולחן".

בוא נשים: פסלתם את הקמפיין מטעמים פוליטיים כי הוא תקף את נתניהו.

"לא. שמע, אנחנו לא בעד לתקוף בכלל, זה כלל ברזל אצלנו - לא תוקפים אף אחד. אתה רוצה להגיד כמה אתה טוב? בשמחה. אתה רוצה לתקוף - זה לא הקו אצלי. אנחנו לא תוקפים, גם בכתבות וגם בפרסום. אתה רוצה להגיד מי אתה? בסדר. אבל לתקוף לא".

מתנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" נמסר בתגובה: "כל חיינו נלחמנו למען ביטחון ישראל ובטח שלא נפסיק להילחם בשל צנזורה. אנו לא עוסקים בפוליטיקה אלא בביטחון. אנו מייצגים יותר מ-180 מפקדים בכל זרועות הביטחון של ישראל והרווחנו בדמנו וביותר מ-5,500 שנים של תרומה מצטברת לביטחון המדינה, את הידע המקצועי והזכות להגיד שהמדיניות הביטחונית של השנים האחרונות גרועה ופגעה בכושר ההרתעה של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully