וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמח בננות ירוקות: טרנד הבריאות החדש שכובש את העולם

2.2.2015 / 7:43

קמח שעשוי מבננות ירוקות עתיד להחליף את קמח החיטה במתכונים שונים, והוא מציע יתרונות בריאותיים לחולי צליאק ולכאלה ששומרים על המשקל

קמח. ShutterStock
טרנד חדש נולד. קמח בננות/ShutterStock

כולנו מכירים עוגות בננה ולחם בננה, אבל האם אי פעם ניסיתם קמח בננה? מסתבר שבעולם כבר החליפו את הקייל והאצות, ואימצו את הטרנד הבריאותי הבא - קמח בננות ירוקות.

קמח הבננות, שהחל להימכר בחנויות רבות באנגליה, אומנם עשוי מבננות בוסריות, אבל אין לו טעם של בננות. הקמח מכיל עמילן עמיד, שהוא סוג של פחמימה שמתנהגת כמו סיבים תזונתיים, עוזרת לשלוט ברמות הסוכר בדם ותורמת לתחושת שובע לאורך זמן. בשל העובדה שעמילן עמיד לא יכול להיספג לחלוטין על ידי הגוף, אנחנו מקבלים פחות קלוריות ממנו.

אף שהקמח אינו בעל טעם מובחן של בננות,יש לו את היתרונות הבריאותיים של בננות. הקמח מכיל רמות גבוהות של אשלגן, שעוזר לשלוט על הפעילות החשמלית של הלב, ומגנזיום, אשר מסייע לפעילות העצב והשריר. יצרני הקמח החדש מבטיחים כי למרות שמחירו של הקמח גבוה יחסית ועומד על 10 פאונד ל-400 גרם, בעת האפייה צריך להשתמש בשלושת רבעי מהכמות שבה משתמשים בעת עבודה עם קמח רגיל.

קמח הבננות, שהוא בעל טעם אגוזי עדין, יכול לסייע לאנשים שזקוקים לדיאטה עשירה בסיבים או דיאטה ללא גלוטן. אפשר להמיר כמעט כל מתכון עם קמח חיטה לקמח החדש.

בננות ירוקות. ShutterStock
בוסר זה הדבש החדש/ShutterStock

עמילן רגיל, שנמצא בלחם, תפוחי אדמה ופסטה רגילים, מתעכל במהירות במעי הדק ונקלט בגלוקוז בדם, אבל העמילן העמיד שנמצא בקמח הבננות, נספג על ידי המעי הדק, ולכן הסוכר משתחרר לדם לאט יותר, ורמות האינסולין עולות בהדרגה. תהליך זה בעצם מונע ירידה ברמות הסוכר בדם לאחר מכן - מה שגורם לנו לתחושת רעב.

באפריקה ובג'מייקה נעשה שימוש בקמח הבננות כבר מאות שנים כחלופה זולה יותר לקמח חיטה, אבל רק עכשיו הוא מתחיל להיכנס לשווקים המערביים. קמח הבננות נעשה גם היום לפי מסורות ישנות, בתהליך בו מייבשים את הבננות הירוקות, ולאחר מכן טוחנים אותן לקמח דק. אבקת הבננות משמשת לא רק כקמח, אלא גם כתוסף מזון במזון תינוקות ובמשקאות בריאות שונים.

עוד טרנדים של בריאות:
הגרסה ההוליוודית לעוגות בוץ: דיאטת חימר
מורינגה: אזהרת טרנד בריאות
טרנד בריאות אמריקאי: חמאה בקפה

  • עוד באותו נושא:
  • בננות
  • קמח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully