וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו של בנט: "אני מפחדת, תעזבו את נפתלי"

19.2.2015 / 11:32

גילת בנט כתבה בפייסבוק כי היא מתחננת לתגבר את האבטחה סביב בעלה לאחר שבשבועות האחרונים התגברו הקולות נגדו. זאת, יממה לאחר שפרצה קטטה בכנס של הבית היהודי. יו"ר הבית היהודי: "השמאל לא ל מד מרצח רבין"

צילום: פעילה חברתית – עדי סדקה, עריכה: גדי וינסטוק

סערה נוספת בכנס של הבית היהודי: פעילים התומכים בקהילה הגאה הגיעו אמש (רביעי) לכנס מפלגתו של שר הכלכלה נפתלי בנט, וביקשו להביע את מחאתם על יחסה המפלגה כלפי הקהילה הגאה. אחד המשתתפים הוציא במהלך האירוע את דגל הגאווה, אולם עד מהרה התנפל עליו אחד מתומכי הבית היהודי במקום, חנק אותו והלם בו באגרופיו. זאת, יממה לאחר הפרסום בוואלה חדשות שלפיו אבטחה הוצמדה לשר בנט.

"אין דבר כזה": כשאנשי הבית היהודי נשאלו על נישואי גאים

האירוע האלים התרחש בכנס בחירות שגרתי של הבית היהודי באולמי גן הקונגרסים בחיפה, בהשתתפות 400 תומכי הבית היהודי. בין הנוכחים באולם היו גם הוריו של בנט, המתגוררים בעיר. לאחר שכל הדוברים סיימו את נאומיהם, עלה בנט לשאת את דבריו. לדברי משתתפים בכנס, מרגע זה החלו כמה פעילים שהיו בקהל לצעוק לעברו בגנות המפלגה. אנשי הביטחון, כך לדברי בנט, ייעצו לו לעזוב את האולם אך הוא סירב ולאחר כמה דקות המשיך בנאומו. אחת המשתתפות באירוע תיארה כי בנט אמר לנוכחים: "תעזבו אותם, הם שמאלנים שמגיעים במימון הקרן החדשה כדי לפוצץ את הכנס".

עם זאת, נעמה לזיני, פעילה חברתית שהייתה במקום, הדגישה כי "לא כולם התנהגו באופן דומה. היו כאלה שלא התלהמו ואף אחרים שעזרו והגנו עלינו". היא דוחה את הביקורת של בנט על כך שמדובר בפעילים ממומנים ואומרת כי "אנחנו פעילים חברתיים מכל מיני תחומים, שהתנהגות של בנט גרמה לסולידריות בינינו ולא נותר לנו אלא לבוא ולצעוק את העמדות שלנו ולחשוף את השקרים של המפלגה שהוא עומד בראשה. הוא מוכר לציבור שהם מפלגה פתוחה, ולמעשה זה לא המצב. מה שנותר לנו זה לחשוף את השקרים שלו לקהל הבוחרים".

תיעוד: קטטה בכנס הבית היהודי בחיפה. צילום מסך
"דווקא תומכי הבית היהודי הם אלה שנהגו באלימות". תקיפת הפעיל בכנס הבית היהודי, אתמול/צילום מסך

לדבריה, הפעילים של בנט הם אלו שנהגו באלימות. "אנחנו לא אלימים, דווקא אנשים שתומכים בו (בנט – ש"ב) הם אלו שנוקטים באלימות. אצל חלקם הדגל של הקהילה הגאה הוא כמו סדין אדום שהוצא בפני שור זועם".

לקריאה נוספת:
בנט נפרד מאורבך בישיבת אבל: "אורי היה פורץ דרך"
סרטון ה"הר שטירמר": בשמאל מגנים, בימין מתנערים
שולטטט: באינטרנט, בנט כבר ניצח את הבחירות

בנט: "השמאל לא למד דבר מרצח רבין"

בנט הגיב לאירוע הבוקר בפוסט תחת הכותרת "השמאל לא למד דבר מרצח רבין", והאשים את יצחק הרצוג ופעילי שמאל בהשתלשלות האירועים. "התקשורת יכולה לעצור את זה, ולהרגיע את הרוחות. בוז'י - הכתובת על הקיר, ואתה יכול לעצור את זה ולהרגיע את הרוחות, אסור לך לשמור על זכות השתיקה. כשפעילי שמאל כולל חברי מפלגתך שותפים לארועים אלימים נגד המפלגה שלי, אתה לא יכול לשמור על זכות השתיקה", כתב.

אני הומו דתי ואצביע לבית היהודי | דעה

לדבריו, "אתמול בערב הגעתי לכנס של הבית היהודי בחיפה, אבל אנשי הביטחון לא הרשו לי להיכנס אליו. כמעט חצי שעה של ויכוחים עם האבטחה, שאומרים לי שיש חשש לבטחוני אם אכנס לאירוע של המפלגה שלי, בגלל פעילי השמאל הקיצוני שנכנסו לאולם. כשהתחיל האירוע, התחילו צעקות ואלימות של פעילי השמאל, ואנשי האבטחה ביקשו להוציא אותי מהאולם. סירבתי, וסירבתי שוב פעם".

לזיני הגיבה לדברי בנט ואמרה כי הוא מנסה להסית את הדיון מאלימות תומכיו אל עבר השמאל. "מדהים שפעילי ימין לא התנצלו על ההסתה הפרועה מהימים שלפני רצח רבין, ועכשיו הוא אומר שאנחנו לא לומדים מאותה הסתה. לא ברור לי למה בדיוק הוא מתכוון בתגובה הזו. חשוב לי לומר שהתגובה הזו היא המשך ישיר לקו האלים שלו, לאדיאולוגית ההפרד ומשול ולדה-לגיטימציה שהוא עושה לכל מי שלא מתיישר קו עם הקו שלו".

"רוב העם לא מסכים עם בנט, ולומר שכל העם הוא בגדר מסית ושהוא בא להראות לו את האור - זה המשך ישיר לקו האלים שלו", הוסיפה. לדבריה, "הלא מתנצלים של הבית היהודי בא לתת הכשר לכך שהוא לא הולך לקחת אחריות על שום דבר. בין המדיניות שלו לבין שם המפלגה, הבית היהודי, אין שום דבר".

איומים כנגד השר נפתלי בנט. באדיבות 0404, מערכת וואלה! NEWS
"השמאל לא למד דבר מרצח רבין". כרזות נגד בנט/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות 0404

זמן קצר לאחר מכן העלתה אשתו של יו"ר הבית היהודי, גילת בנט, פוסט לפייסבוק ובו היא כותבת שהיא חוששת מהזעם הציבורי המופנה אל עבר בעלה. "אני מפחדת. כבר חודשים אני מתחננת שיתגברו את האבטחה על נפתלי, והוא אומר לי תעזבי. אף אחד לא מקשיב לי!! אני גם יודעת שלא מספרים לי הכול, אבל המעט שראיתי הספיק לי", כתבה.

אמש פורסם בוואלה חדשות כי הוצמדה אבטחה לבנט בשל איומים עליו. בנט לא מאובטח באופן סדיר מאז שונו נהלי האבטחה שלפיהם שרים לא מקבלים כיום שמירה, אלא אם ישנו איום קונקרטי.

בשבועות האחרונים התרבו האיומים נגד יו"ר הבית היהודי. כך, למשל, הופצה בירושלים כרזה של בנט לצד צלב קרס. בשני מקרים אחרים, בכנסים בהם השתתף בנט בתל אביב, בלמו המאבטחים משתתפים שניסו לעלות לבמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully