וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול כל האומה: סגן הנשיא שלח ידיים - אשת השר התחלחלה. צפו

18.2.2015 / 10:31

ג'ו ביידן הילך אמש על הגבול הדק שבין הטרדה מינית ל"פרובוקציה שגרתית", כאשר ליטף את רעייתו של שר ההגנה החדש בטקס השבעתו בבית הלבן. האם היחס הסלחני למעשיו ישתנה?

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

"מישהו צריך לשגר לעברו חץ הרדמה", "הסגן הסוטה" ו-"נו, עוד שערורייה": אלה הן רק כמה משלל הכותרות שמקדישה התקשורת בארצות הברית, כדי לתאר את מה שאירע אמש (שלישי) בחדר רוזוולט בבית הלבן.

המעמד היה מרגש: סגן הנשיא ג'ו ביידן השביע את שר ההגנה, אשטון קרטר, לתפקידו החדש, במקום השר הקודם, צ'אק הייגל, שנאלץ לפרוש מהפנטגון בבושת פנים. אך את תשומת הלב משך ביידן דווקא בשל היחס המיוחד – המיוחד מדי, אולי – שהעניק לרעייתו של קרטר, סטפני. ביידן התייצב מאחוריה, נצמד לגבה, הניח את ידיו על כתפיה והצמיד את פניו לפניה. המעמד המביך הזה, שארך יותר מ-20 שניות, התרחש בזמן שהשר החדש קרטר המשיך לנאום, והודה בדבריו לביידן על השבחים שחלק לו סגן הנשיא קודם לכן.

הכתבים שנכחו בטקס תיעדו את התקרית בשידור חי. ב"וושינגטון פוסט" נכתב כי הגברת קרטר "בהחלט לא נראתה מרוצה" מהמגע הצמוד של סגן הנשיא, "היא נראתה מעוצבנת". ב"דיילי ביסט" נכתב, יותר בבוטות: "מישהו, עם שיער לבן העונה לשם ג'ו ביידן, כנראה צפה יותר מדי ב'בית הקלפים'".

לקריאה נוספת
מבוכה לביידן: בנו סולק מהצי כי השתמש בקוקאין
ביידן לקהל שחור: רומני יכבול אתכם בשלשלאות
סגן הנשיא על סדאם: "הבן זונה מתהפך בקברו"
הפה הגדול של ביידן: האם זו בעצם מדיניות מחושבת?

ביידן תועד "רוכן" על אשתו של שר ההגנה בטקס השבעתו. רויטרס
השר אשטון קרטר, רעייתו סטפני וסגן הנשיא ביידן, אמש בבית הלבן/רויטרס

במקומון "דיילי ניוז" הרואה אור בניו יורק, נקטו גישה סלחנית יותר כלפי סגן הנשיא: שם נכתב כי "מאוחר יותר, התברר שביידן רק ניסה לנחם את הגברת קרטר, שהחליקה מוקדם יותר על השלג מחוץ לבית הלבן".

אך גם שם הזכירו שזו אינה הפעם הראשונה שביידן מוצא את עצמו מתקרב לנשים יתר על המידה. במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות ב-2012, הוא צולם צמוד לרוכבת אופנוע במסבאה באוהיו; ורק בחודש שעבר, ניסה ביידן לנשק - ללא הצלחה - את בתו הקטנה של הסנאטור הדמוקרטי כריס קונס, בטקס ההשבעה בקונגרס. הוא לא הצליח, והילדה הצעירה נמלטה משפתיו בעור שיניה.

מאוחר יותר, סיפר קונס כי בתו בת ה-13, מגי, "דווקא אינה חושבת שביידן סוטה", וכי "המשפחות מיודדות זה שנים ארוכות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ג'ו ביידן עם מגי קונס, בתו של הסנאטור כריס קונס – ינואר 2015. AP
ביידן ובתו של הסנאטור קונס בחודש שעבר בקונגרס/AP

בתקשורת האמריקנית רווחת זה שנים התפיסה ולפיה תפקיד סגן הנשיא נוצר כדי לשמש כבדחן, המסיט את האש הציבורית מהנשיא, גם באמצעות פרובוקציות שכאלה. מסתמן כי ביידן ממלא את התקן הזה בלהט, עם פליטות פה מביכות והתנהגות שלעתים רבות מתקרבת לסף ההטרדה המינית. עם זאת, כמי שכיהן בסנאט במשך עשרות שנים והעביר את שש השנים האחרונות כסגנו של הנשיא הפופולרי ברק אובמה, ביידן מרשה לעצמו הרבה מאוד, וגם הביקורת התקשורתית עליו מצטמצמת לאמירה הסלחנית, ולפיה "ג'ו שוב התנהג כג'ו".

ביידן, בן 72, אינו שולל כי בכוונתו להתמודד על תפקיד מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ב-2016, למרות שכל הסקרים מצביעים על כך שהמועמדת המועדפת היא הילארי קלינטון. ביידן ביקר לאחרונה באייווה, וצפוי לבקר בקרוב בקרולינה הדרומית - שתי מדינות מפתח עבור המועמדים הדמוקרטים הבוחנים את הזירה הלאומית. עם זאת, פרשנים פוליטיים מציינים שוב ושוב כי לפי שעה, ביידן - שכבר ניסה פעמיים לזכות בתפקיד המועמד לנשיאות - אינו עושה הכנות בפועל להכרזה על מועמדת לתפקיד. הוא עצמו הודיע לאחרונה כי ההחלטה הסופית תתקבל "עד סוף הקיץ".

ג'ו ביידן עם רוכבת אופנוע בפאב באוהיו – ספטמבר 2012. AP
ביידן עם אופנוענית בפאב באוהיו ב-2012/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully