וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נמשיך בדרכו של אורי, היא תהיה קשה ועצובה בלעדיו"

חברים מכל קצות הקשת הפוליטית נפרדו מהשר לשעבר אורי אורבך, שהלך לעולמו. "לא היה בעולם הפוליטי הציני והקר אדם כה אהוב", אמר בנט. ח"כ יחימוביץ': "למרות שהיינו שייכים למחנות הפוכים, הקשר בינינו היה יוצא דופן"

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, נפרד מהשר לענייני אזרחים ותיקים אורי אורבך, שהלך היום (שני) לעולמו בתום מאבק במחלה קשה והוא בן 54. "אחי הבכור הלך ממני. אורי, אדם של צחוק ושל רצינות, של חוכמה ושל יושרה, של אומץ ושל חזון", אמר בנט עם קבלת ההודעה על מותו של חבר מפלגתו. "אורי ידע לחצוב דרך אידיאולוגית בעיקשות ובחן, בחריצות ותוך קריצה, מתוך מודעות עצמית בלתי נגמרת וקסם אישי שלא פג לעולם.

"אורי ידע לשמח ילדים בספריו, להצחיק את הוריהם בחוכמותיו, ולהביא להוריהם הקשישים זקנה של כבוד", הוסיף בנט. "הוא גידל דורות של צעירים בתקשורת והראה להם שהחלום שלהם אפשרי, דורות של דתיים וחילונים למדו ממנו שהחיבור ביניהם אפשרי. הוא היה איש של אהבת הארץ ואהבת האדם עד בלי די. הוא אהב את עם ישראל, ועם ישראל אהב אותו כל כך בחזרה".

אורי אורבך מגיע לישיבת סיעת הבית היהודי, לראשונה לאחר תוצאות הבחירות, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
אורי אורבך/נמרוד סונדרס

לדברי בנט, "לא היה בעולם הפוליטי הציני והקר אדם כה אהוב כמו אורי. הוא יחסר לי עד מאוד. איבדתי היום חבר אמיתי, חבר בימים קשים ובימים של שמחה, איש להתייעץ איתו ואיש לצחוק איתו, איבדתי חבר שבלעדיו לא הייתי כאן היום. אני מוסר את תנחומיי לאשתו מיכל ולארבעת הילדים. אנו נמשיך בדרכו של אורי, והיא תהיה הרבה יותר קשה ועצובה בלעדיו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע בצהריים את צערו על פטירתו של השר אורבך. "אני דואב את הליכתו של אורי אורבך, שר בממשלת ישראל, סופר, עיתונאי, איש רוח, פטריוט יהודי", אמר נתניהו. "אורי כבש בקסמו את כל שומעיו בידענותו ובחוכמתו העמוקה שנבעה ממעמקי נפשו. הייתה לו רגישות עצומה לאדם באשר הוא, רגישות אותה הביא כשר לענייני גמלאים ולכל דבר שעסק בו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חלקת הקבר של אורי אורבך לפני הלווייתו, בית העלמין מודיעין. פברואר 2015. ראובן קסטרו
חלקת הקבר של אורבך לצד שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בבית העלמין במודיעין/ראובן קסטרו

"אף שהייתה בו שנינות יוצאת דופן, לא היה בו שום רוע. לא פגשתי מישהו שהכיר אותו ולא אהב אותו. אמש, לצד בני משפחתו, נפרדתי ממנו בבית החולים בתחושת יגון ואובדן עמוקים. אורי יחסר מאד למשפחתו היקרה, לחבריו בממשלת ישראל ולמדינת ישראל", הוסיף נתניהו.

"הטוב שבכולם, הנבון שבכולם"

"חבר שלי, אורי אורבך, נפטר. וזה עצוב וכואב. מקומם ולא צודק שמסלול חייו של הטוב שבכולם, הנבון שבכולם, הישר וההגון שבכולם, המצחיק שבכולם, דווקא הוא נגדע בגיל כל כך צעיר. בייסורים ובטרם עת", כתבה ח"כ שלי יחימוביץ' מהמחנה הציוני בדף הפייסבוק שלה. "כשהוחלט על מינוי איזנקוט לרמטכ"ל אורי התקשר אלי ואמר לי: 'אני מאוד מודאג מהמינוי'. 'למה?', שאלתי. 'הוא איש מצוין'. 'כן מצוין, אבל זה ממש מפחיד', הוא אמר. 'נותנים לבן אדם בגיל שלי ושלך לפקד על צה"ל. זה חוסר אחריות'.

"מצחיק, כבר אמרתי? הכי מצחיק בעולם. סיפרתי לכם כבר שנולדנו באותה שנה, 1960, באותו חודש, באותו יום, ובאותה שעה. הקשר בינינו למרות שאנחנו שייכים לשני מחנות פוליטיים הפוכים – היה יוצא דופן", הוסיפה יחימוביץ'. "במסלול החיים שלנו אכן היה הרבה דמיון, וכואב לי כל כך שזה שלו נקטע כך סתם באמצע".

זהבה גלאון בפריימריז של מרצ בגני התערוכה. ניב אהרונסון
"אורבך אדם הגון, נעים הליכות ושנון". זהבה גלאון/ניב אהרונסון

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, קטע את ישיבת המליאה על מנת להודיע על מותו של אורבך. "בצער רב וביגון קודר אני מודיע על פטירתו של חברינו השר אורי אורבך", הודיע. "אורי היה מעל לכל מחלוקת בינינו, נעים הליכות ובעל הומור משובח. עוד נדבר רבות על פועלו העצום ותרומתו לשיח הפוליטי ולציבור הגמלאים בישראל. לאורי היה כבוד גדול לכל אדם ולי, כמו לכולנו, היה כבוד גדול והערכה עצומה לאיש הזה".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, התייחסה גם כן למותו של השר אורבך ואמרה: "אני כואבת על מותו בטרם עת של השר אורי אורבך. אורבך אדם הגון, נעים הליכות ושנון, בעל תפיסת עולם ייחודית, פרלמנטר חרוץ ומצטיין ובר פלוגתא ראוי". גלאון הוסיפה כי אורבך "ידע לגשר על העולמות השונים בחברה הישראלית. ליבנו עם המשפחה, מי ייתן ולא ידעו צער".

ח"כ מירי רגב התייחסה למותו ואמרה: "אורי מייצג בעיניי יותר מכל את הרצון העז לגשר על הפערים, בין דתיים לחילוניים ובין שמאל וימין. קירוב לבבות וסובלנות היו לתמצית פעילותו בתוך כל עיסוקיו הרבים. את אהבתו לארץ ישראל הביא לידי ביטוי בהשקפותיו הפוליטיות שנאמרו באופן ברור ובעברית רהוטה, לצד הרצון העז לבנות כאן חברה טובה יותר, קשובה וסובלנית".

רוה"מ בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, פברואר 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"לא היה בו שום רוע". בנימין נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

גם שר הבינוי והשיכון אורי אריאל נפרד מאורבך. "איבדנו היום חבר שפרץ דרכים לציבור שלם. אורי ז"ל תמיד ראה למרחוק וצפה קדימה. הוא היה בעל דעות מקוריות, לשון חדה ושנונה והיה ממובילי הדרך בציונות הדתית בתחום התקשורת, תוך שהוביל צעירים להעז לחלום בגדול", אמר אריאל.

"אורי תמיד ידע לתת זווית חיובית בשנינות והומור האופייניים רק לו גם במציאות כואבת וקשה כאשר החיוך והחינניות לא נמחקו מפניו אף לא לרגע", הוסיף. "זכיתי לפעול לצדו גם בכנסת כדי לקדם יחד את הערכים החשובים לכולנו. אורי אמנם נלקח מאתנו אך אין לי ספק שרוחו תמשיך ותלווה אותנו עוד שנים רבות".

"השפעתו תישאר לתמיד"

גם במפלגות החרדיות התייחסו למותו. "הצטערתי לשמוע על פטירתו של ידידי". אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי. "אורי היה דמות מופת לחיוניות ולשמחת חיים בלתי פוסקת, הארת פניו לכל אחד ואחת היוותה דוגמה לכולנו. תנחומי הכנים למשפחתו היקרה". ח"כ אלי ישי אמר כי אורבך היה "איש יקר ואהוב, סמל ליושר אישי וניקיון כפיים".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר לאחר מותו: "אורי אורבך היה דמות מרכזית בחייה של מדינת ישראל בעשורים האחרונים והשפעתו הגדולה על החברה הישראלית תישאר לתמיד". לדבריו, "אורבך הצליח להביא לידי ביטוי קבוצה גדולה וחשובה בחברה הישראלית, והיה איש שידע לשלב היטב את אהבת ארץ ישראל ואהבת עם ישראל".

אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים בבית העיתונאים. ראובן קסטרו
"ידע לשלב את אהבת הארץ עם אהבת העם". אביגדור ליברמן/ראובן קסטרו

"יותר מקולגה וחבר לממשלה, תמיד אזכור את חברי אורי אורבך כמי שפעל עבור הקשישים והגמלאים במדינת ישראל", אמר יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. "אורי הוא איש משפחה למופת, אשר ראה בישראל כמשפחתו המורחבת. על אף חילוקי הדעות שהיו בינינו, הייתה לנו ידידות אישית אמיצה, והוא ייחסר לי מאוד".

ראשי רשימת המחנה הציוני, יצחק הרצוג וציפי לבני, ביקשו להשתתף באבל על מותו. "קיבלנו את הידיעה הקשה על אורי אורבך בעצב וכאב. אנו משתתפים באבלם של מיכל, רוני, תמר, שירה, דניאל, המשפחה כולה ושל תנועתו שנפרדת היום ממנהיג ושליח", אמרו. "אורי היה דמות מופלאה, שאיחדה וחיברה בין כל זרמי הציונות ובין כל הישראלים. איש ציבור במלוא מובן המילה, אוהב כל אדם. פוליטיקאי שהכניס שנינות והומור למשכן, לצד אידיאולוגיה אמיתית ולוחמנית. נוכחותו תחסר לנו בכנסת ובחיים הציבוריים".

השר והעיתונאי לשעבר הלך לעולמו בבית החולים שערי צדק בירושלים. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. הלווייתו תתקיים היום בשעה 16:30 בבית העלמין במודיעין ומשפחתו תשב שבעה בביתם שבעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully