וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו לרייר עליו: כריס מסינה הוא היורש של ג'ורג' קלוני

20.2.2015 / 0:05

אחרי שנים שבהם היה הפרצוף המוכר שאיש לא יודע לשייך לשם, הגיעה סוף סוף הפריצה הגדולה של כריס מסינה לתודעה. זה קרה לא מעט בגלל הנכונות שלו לחשוף את כל כולו על המסך, נפשית וגם פיזית

כריס מסינה. Pascal Le Segretain, GettyImages
מה שנשים רוצות/GettyImages, Pascal Le Segretain

בשבוע בו חגגה קארי בראדשו את יום הולדתה ה-35, היא ניהלה עם חברותיה ל"סקס והעיר הגדולה" שיחה על מושאי הפנטזיות שלהן. "ראסל קרואו", פוסקות מירנדה וקארי פה אחד. "מה נשים עשו לפני ראסל קרואו?" תוהה מירנדה, וסמנתה וקארי משיבות לה בטון מתרפק: "ג'ורג' קלוני". אפשר לנחש שאם שיחה כזו היתה מתנהלת בהווה או בעתיד הקרוב, אפשר היה להוסיף לרשימה לא את ריאן גוסלינג או צ'אנינג טייטום, אלא את כריס מסינה.

מסינה לא צפוי לגלם בזמן הקרוב גיבור על, לשחק באפוסי ענק, להיות יקיר האליטה ההוליוודית או מועמד פוטנציאלי לנשיאות ארצות הברית. הדמיון בינו ובין הגברים של קארי והחברות נובע מסיבה אחרת: מסינה מתגלה כבחירה די נפוצה בקרוב נשים שגם אם הן לא לגמרי מעכלות את זה, הן כבר די מתקרבות לגילה של קארי בראדשו. ביניהן, אגב, גם כותבת שורות אלו, שאולי היא אפילו חבורה בקבוצה של אקדמאיות בסוף שנות העשרים ותחילת שנות השלושים לחייהן הנפגשת מדי כמה שבועות וצופה באחד מסרטיו. ואולי לא. על כל פנים, אם נשאר רגע באווירת הניינטיז באדיבות "סקס והעיר", נוכל לקבוע שכריס מסינה הוא גבר שנשים אוהבות.

כריס מסינה. Larry Busacca, GettyImages
מסינה עם במאי "Fairhaven", טום אובראיין/GettyImages, Larry Busacca

הוא לא הגיע לסטטוס הזה משום מקום, למעשה מסינה הוא אחד השחקנים הכי עסוקים בתעשיית הבידור. הילד שנולד וגדל בלונג איילנד, ניו יורק, לא תמיד ידע שהוא רוצה להיות שחקן אבל נמשך לבמה מגיל צעיר. הודות לאמו, שהיתה מורה לריקוד, למד מסינה והתחרה בתחרויות ריקוד לילדים: "רציתי להיות ברישניקוב", סיפר בשנה שעברה ל"ניו יורק מגזין", "נורא אהבתי לרקוד". כישרון הריקוד יהפוך לאחד מסימני ההיכר שלו, אך לפני שזה יקרה הוא יספיק להתאהב במשחק. "הייתי תלמיד כל כך גרוע בתיכון שהמשחק נתן לי זהות כלשהי, נתן לי בית". סיפר בראיון ל"ניוזוויק". בקולג', שם היה מוקף שחקנים ש"שרו במסדרונות" כל הזמן, הוא דווקא פחות מצא את עצמו ועזב אחרי סמסטר אחד. היקום כמעט פספס את כריס מסינה לטובת שליחויות פיצה ודיג לובסטרים, אבל בסופו של דבר התגעגע לבמה והחל לשחק במחזות אוף ברודוויי.

המעבר למסך, כדרכן של התחלות, קרטע מעט בראשיתו. תפקידו הקולנועי של מסינה בסרט "לפני ואחרי" לצידה של מריל סטריפ, נותר על רצפת חדר העריכה. "הלכתי לסרט, אף אחד לא אמר לי", סיפר בראיון ל"באזפיד". "הבאתי את מי שהיתה החברה שלי אז, ואמרתי לה 'אני משחק בסרט הזה עם מריל סטריפ', והיא נורא התרשמה. אבל אז לא היה לי כל זכר". לקח לו קצת זמן להתגבר על התקרית. מדובר היה בתפקיד הראשון שלו והתחושה שנחתך מהסרט בגלל שעשה משהו לא בסדר קוננה. כשהבין שזה חלק מהמקצוע חיכתה לו ההזדמנות שנמצאת שם עבור כל שחקן בכל שלב בקריירה שלו: תפקיד אורח ב"חוק וסדר", אליה שב פעמיים נוספות, בתפקידים שונים כמובן.

הפריצה שלו הגיעה רק עשר שנים מאוחר יותר, עם תפקיד בן שישה פרקים בסדרה המופתית "עמוק באדמה". מסינה כבר כמעט ויתר. אחרי אינספור אודישנים בלוס אנג'לס הוא כבר היה בדרך לשדה התעופה כשקיבל את ההזמנה להיבחן ל"עמוק באדמה". התפקיד הזה יזמן לו את המפגש הראשון שלו עם עירום על המסך. "זו אף פעם לא היתה בעיה עבורי, אני לא יודע למה", הסביר ל"ניו יורק מגזין". "הופעתי בעירום בכמה מחזות ותמיד היתה מעין עוצמה כזו על הבמה בכל פעם שהתפשטתי".

מחוץ למסך, הוא דווקא לא נהנה להיחשף. הוא לא פעיל באף רשת חברתית נדיר לראות אותו בצילומי פפראצי. מסינה הוא איש משפחה: נשוי למפיקה ג'ניפר טוד, ולשניים שני ילדים. מסינה מרבה לדבר על הילדים בראיונות ולספר אנקדוטות מחיי המשפחה, אבל הם יככבו באייטמים לצד ילדי הוליווד אחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כריס מסינה. Beth Dubber, AP
מוציאה ממנו את המיטב. מסינה עם מינדי קיילינג/AP, Beth Dubber

התפקיד ב"עמוק באדמה" לא רק הציל אותו מימים קשים, אלא הוא גם זימן לו תפקיד בסרטו של וודי אלן, "ויקי כריסטינה ברצלונה". היה זה הראשון בשורה של תפקידים שהפכו את מסינה לפנים מוכרות, "ההוא מהזה" קלאסי: "במשך תקופה ארוכה הייתי הבחור הזה שאנשים חושבים שהם למדו איתו בתיכון". מסינה ניתב את הקריירה שלו בהצלחה יתרה בין תפקידים קטנים בסרטים גדולים, תפקידים גדולים בסרטים קטנים, וכל מה שבאמצע. הוא עבד עם הבמאי סם מנדז ב"לצאת לדרך", עם נוח באומבך ב"גרינברג" ועם נורה אפרון ב"ג'ולי וג'וליה" (היה לו גם תפקידון ב"יש לך הודעה" שלה, סרט שמאוזכר גם בג'וב הנוכחי שלו ב"מינדי").

המשיכה שלו לקולנוע העצמאי ולדרמות קומיות מתוקות-מרירות ניכרת היטב בבחירות שלו בתפקידים לא שגרתיים. ב"מונוגמיה" הוא מגלם את בן זוגה של ראשידה ג'ונס, אשר בעקבות משבר קיומי מוצא את עצמו מועסק כמציצן בתשלום של מיטל דוהן; ב- The Giant Mechanical Man הוא אמן רחוב, פסל אנושי שמפתח מערכת יחסים עם ג'נה פישר; ב-"28 חדרי מלון" הכמעט-ארוטי הוא סופר שמנהל סדרה של מפגשים אינטימיים עם אישה זרה.

כששנת 2012 הגיעה כבר אי אפשר היה לברוח ממנו. מלבד התפקידים הראשיים שעשה בסרטי אינדי, ניתן היה לראות את מסינה בתפקיד מתמשך בדרמת המתח Damages, בסרטים "רובי ספארקס" ו"ג'סי וסלסט לנצח". ההבלחות שלו ב"חדר החדשות" של ארון סורקין לא היו רבות אך הותירו רושם עז והיקף התפקיד גדל מעונה לעונה. היה לו גם תפקיד ב"ארגו" של דמות בשם מלינוב שבעיקר עמדה מאחורי בריאן קרנסטון, אבל עדיין הכניסה לרזומה שלו השתתפות בזוכה האוסקר לסרט הטוב ביותר של אותה השנה. ואז הגיעה מינדי.

כריס מסינה. Larry Busacca, GettyImages
בבית הוא דווקא ביישן/GettyImages, Larry Busacca

האחראית העיקרית למיתוגו היוקרתי של מסינה כגבר הלוהט של הרגע היא כמובן מינדי קיילינג, שליהקה אותו לתפקיד הגברי הראשי בסיטקום הנושא את שמה. מסינה מתגלה שם ככישרון קומי אדיר, אבל לא בגלל זה תירשם דמותו של דני קסטלנו בדברי ימי הטלוויזיה. רבות נכתב על תרומתה של קיילינג לנוף הטלוויזיוני הנוכחי, ופן נוסף של אופייה הבלתי מתפשר של הסדרה שלה היא הסקסואליזציה שהיא מעבירה את הדמויות הגבריות בה. והבחורים האלו שווים. "אי של גברים לוהטים באופן ריאליסטי", כינתה אותה אמילי נוסבאום, מבקרת הטלוויזיה של ה"ניו יורקר". צופי הסדרה מכירים היטב את הרוטינה הקבועה המתקיימת בכל פעם שעיניה של מינדי נחות על גבר שמוצא חן בעיניה: הצלילים המתנגנים, ההילוך האיטי, העלילה שנעצרת, והגבר שנמצא שם בשביל שנוכל להסתכל עליו.

כך קורה גם עם דמותו של דני קסטלנו, שהפכה את מסינה לסמל סקס. הריקוד שביצע כמתנת חג מולד למינדי בעונה השניה שבר לא רק את האינטרנט אלא גם לבבות ברחבי העולם. מאז המשיכה להעמיד אותו קיילינג במרכזן של סצנות שסיפקו הרבה עבודה לאמני גיפים, כשהשיא, נכון לעכשיו, הגיע בפרק הבכורה של העונה השלישית, אז העניק דני למינדי מופע חשפנות פרטי.

עירום הוא אמנם לא חלק מסיטקום כמו "מינדי", המשודר ברשת טלוויזיה מסחרית, אך גם בלעדיו מתמסר מסינה ברצון למבט הנשי אליו הוא נתון. במציאות בה העירום הגברי הסטרייטי משרת פעמים רבות אלמנטים קומיים, כמו למשל זה של ג'ייסון סיגל ב"קח את זה כמו גבר", קיילינג משתדלת לערער על המוסכמות המגדריות הברורות ושמה את דני קסטלנו של מסינה במקומות שעלולים היו להיות לא נוחים עבור כל שחקן אחר. מסינה, סליחה על ההתחכמות, לוקח את זה כמו גבר. וזה מה שהופך אותו לאחד השחקנים החשובים הפועלים כיום.

הקריירה של מסינה לא מראה סימני האטה. הוא ממשיך בקו שהוכיח את עצמו ומשתתף בעיקר בסרטים עצמאיים. בשנה הקרובה אפשר יהיה לראות אותו ב- Cake, כבעלה בנפרד של ג'ניפר אניסטון, ב"מנגלהורן", כבנו המנוכר של אל פצ'ינו, וגם ב- Alex of Venice, שכתב וביים. לצד כל אלו, קשה לשכוח את אחד התפקידים היותר בולטים שלו השנה, כגבר בוגדני בקליפ ללהיט I'm Not the Only One, שחשף אותו גם לקהל המעריצים הצעיר יחסית של סם סמית'.

בפסטיבל סאנדאנס לקולנוע עצמאי, שננעל לאחרונה, הוקרן עוד אחד מסרטי האינדי האלו בהן יש לכריס מסינה תפקידון. Digging for Fire שמו, והסיבה שהוא זכה להמון תשומת לב נעוצה בעיקר במסינה ובעובדה שהוא, ניחשתם נכון, מתפשט בו. הצופים והעיתונאים הפנימו את מה שהנחילה להם מינדי, וכשכריס מסינה מראה את כישרונותיו כולם עוצרים ומסתכלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully