וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב הציונות הדתית נגד קמפיין הנשים של בנט: "שגיאה גדולה"

10.2.2015 / 9:30

חיים דרוקמן, מהרבנים המזוהים ביותר עם הבית היהודי, תוקף את מסע הבחירות של המפלגה בשל שיתוף נשים בסרטונים. את דבריו של רונן שובל, שלפיהם המפלגה תומכת בברית הזוגיות, הוא כינה "קלקול גדול"

מתוך קמפיין הבית היהודי

הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת "אור עציון", מבכירי הרבנים בציונות הדתית ומי שמזוהה עם הבית היהודי, תוקף בחריפות את קמפיין הבחירות של המפלגה. לדרוקמן יש ביקורת קשה בעיקר על כך שבסרטוני תעמולה מטעם הבית היהודי, כמו בשיר הבחירות הרשמי שלה, השתתפו ושרו נשים. נוסף על כך, הוא התבטא נגד מספר 16 במפלגה, רונן שובל, שאמר כי הבית היהודי "תומכת בברית הזוגיות".

"זה ודאי לא היה צריך להיראות ככה, חבל", אמר דרוקמן בשיחה אמש (שני), שחלקים ממנה הגיעו לידי וואלה! חדשות, כשהוא מתייחס לנשים שהופיעו בקמפיין המפלגה. "זו טעות, פגיעה. שגיאה גדולה ומיותרת לחלוטין". עם זאת, הרב סבר כי מי שאחראי לכך הוא "אחד שהוא מנהל את מה שקרוי 'תעמולת בחירות', והשאלה היא מה עושים הנציגים בכנסת, איך הם מתנהגים?". הרב הודה כי אנשי המפלגה לא התייעצו עמו בעניינים אלה.

בחירות 2015 || כל הסיפורים החמים בוואלה! חדשות:
ישי נגד דרעי: "התנאי לכניסתנו לממשלה - תיק הפנים"
יעלון לוואלה: "ליברמן? קודם שיעבור את אחוז החסימה"
מרצ הציגה תכנית כלכלית: "נחסוך 1,500 שקל למשפחה בחודש"

נפתלי בנט והרב חיים דרוקמן. פלאש 90, יותם רונן, עיבוד תמונה
"זה לא היה צריך להיראות ככה". דרוקמן ובנט/עיבוד תמונה, פלאש 90, יותם רונן

דרוקמן נשאל על דעתו לגבי הסרטון של הבית היהודי שבו מופיעות נשים המשבחות את פעילותו של יו"ר המפלגה נפתלי בנט, וחוזרות על הסיסמה "הוא מה זה עושה". הוא השיב: "אני לא ראיתי ולא שמעתי. ודאי שבני תורה לא רואים את זה, ולא ראוי שיראו את זה". הוא ציין כי הנשים בסרטון התכוונו לדבריהן "מבחינה פוליטית".

הרב דרוקמן גם התייחס לדבריו של מספר 16 ברשימת המפלגה לכנסת, רונן שובל, שנחשפו בתחילת השבוע בגלי צה"ל, ושלפיהם המפלגה תומכת בברית הזוגיות לזוגות חד-מיניים. "זה לא אנחנו. להפך", אמר הרב, "עלה לדיון והוחלט באופן חד משמעי נחרצות שאין לנו כל קשר לזה".

בתקופת הפריימריז במפלגה התהדר שובל בתמיכתו של הרב דרוקמן, אולם ספק אם יוכל לעשות זאת שוב בזמן הקרוב. לדרוקמן היו מלים קשות לומר עליו בשיחה: "זה חמור מאד, אבל מה אפשר לעשות? אגב שהוא במקום לא ריאלי בכלל ברשימה, עם כל התקוות שנעלה - וודאי לא במקום שהוא נמצא". הוא הוסיף כי "זה קלקול גדול מה שהוא אמר, על אף שזה לא אמת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רונן שובל באירוע של הבית היהודי הצגת הרשימה בכפר המכביה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
התהדר בעבר בתמיכתו של דרוקמן. רונן שובל/ראובן קסטרו

הרב דרוקמן הוא מהרבנים הבולטים שתומכים בנפתלי בנט, בזמן שרבנים רבים אחרים תוקפים את יו"ר הבית היהודי בטענה שאינו מייצג את הציונות הדתית. בעבר דחה דרוקמן את ההאשמות שלפיהן בנט איננו מתייעץ עם הרבנים על נושאים של דת ומדינה, ואמר כי הוא "סומך עליו בעיניים עצומות".

בבית היהודי סירבו להגיב לנאמר בכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully