וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "אני מגויס כדי לאפשר להומואים להתחתן"

שר הביטחון דיבר בפאנל שנערך בתל אביב, ואמר: "אנחנו עומדים בפני בחירות חשובות שבהם גם הנושא הזה חשוב". לפיד: "ברית הזוגיות היא מהפכה פוליטית ומלחמה פוליטית - אבל נעביר אותה"

צלם: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, התייחס בצהריים (שישי) לנושא נישואים חד-מיניים. בפאנל של קהילת הלהט"ב שנערך בתל אביב אמר יעלון: "אני מגויס כדי לאפשר לחברי הקהילה לקיים חיי משפחה, כולל נישואים, זו זכות אנושית בסיסית של כל אדם ללא הבדל דת, גזע או מין – כולל נטייה מינית. אנחנו עומדים בפני בחירות חשובות שבהם גם הנושא הזה הוא חשוב".

שר הביטחון משה בוגי יעלון בטקס הענקת הצלש"ים, ינואר 2015. ראובן קסטרו
יקדם נישואים חד-מיניים? יעלון/ראובן קסטרו

יעלון התייחס גם ליחס להומואים ולסביות בצבא, ואמר: "אני יכול להעיד שצה"ל כבר עבר את התהליך הזה לפני שנים רבות, לפני כולם. כשמישהו מתגייס לא שואלים אותו מה נטיותיו המיניות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

לפיד: "אני נציג הקהילה הגאה בכנסת"

גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, דיבר באירוע. לפיד ציין כי הוא רואה עצמו בתור "הנציג של הקהילה הגאה בכנסת", ומנה את הישגי הממשלה החולפת, לה הייתה שותפה מפלגתו, בסיוע לקהילה הגאה. בין היתר ציין לפיד כי הוכפל תקציב ארגון הנוער הגאה, הועברו תקנות לנקודות זיכוי במס לזוגות חד-מיניים, וכן הונח בפני הכנסת חוק ברית הזוגיות. לדבריו, "אנחנו מאמינים שכל הזוגות הם אותו דבר, וברית הזוגיות היא שווה לכולם. זה לא יעבור בקלות, זו מהפכה פוליטית ומלחמה פוליטית, אבל נעביר את זה כמו שהעברנו את חוק השוויון בנטל, כשאף אחד לא חשב שזה יקרה".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה באירוע: "הקרב האמיתי שמתנהל כאן הוא לא רק בין שמאל לימין, אלא בין מי שמבקשים לקיים פה דמוקרטיה, לבין מי שמבקשים לפרק אותה ולהקים תחתיה סוג של תיאוקרטיה חומייניסטית, ליהודים בלבד. הפלורליזם מאיים על הקנאים הללו". עוד הוסיפה גלאון: "הקביעה, שכל בני האדם שווים, מנוגדת ניגוד חריף לתפיסת העליונות הגזעית. הטענה, שנשים וגברים שווים, שגברים וגברים שווים, ונשים ונשים שוות, ושיהודים וערבים, יכולים לחיות בשלום, זה בצד זה, ופליטים מבקשי מקלט יכולים לבקש הגנה, היא דבר כפירה בציווי הגירוש והרדיפה, שעל פיו הם חיים".

ציפי לבני ויצחק הרצוג, ינואר 2015. ראובן קסטרו
לבני/ראובן קסטרו

גם יו"ר התנועה ציפי לבני השתתפה בכנס ופתחה את נאומה בציטוטים של אנשי הבית היהודי נגד הקהילה הגאה. "לקהילה מגיע יותר מראש ממשלה שמוכן להגיד את המילים הומואים ולסביות" אמרה לבני והדגישה כי "רק אתמול ראש הממשלה הודיע שהבית היהודי יהיו חלק ממשלתו הבאה – איזה מזל שהממשלה הזאת לא תקום". לבני ציינה בדבריה את זכות "הווטו בענייני דת ומדינה שניתנה לבית היהודי שמנעה להעביר את חוק חיים משותפים". לדבריה, החוק יקודם בממשלה הבאה.

לפני מספר שבועות התייחס לנושא גם יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט. בנט התייחס לסערה שעורר סרטון שבו הצהירו חברי מפלגתו שהתמודדו בפריימריס במפלגה שהם מתנגדים לנישואים חד-מיניים. הוא האשים את לפיד ואת ראשי "המחנה הציוני", יצחק הרצוג וציפי לבני בצביעות, אך הכחיש כי מפלגתו מחזיקה בעמדות הומופוביות.

"יש פה מסע צביעות של לפיד, בוז'י וציפי", אמר יו"ר מפלגת הבית היהודי לוואלה! חדשות. "הם הרימו את ידם נגד נישואים חד-מיניים בממשלה ועושים את הסיבוב הקבוע לפני בחירות". לדבריו של בנט, "יאיר פוצץ ממשלה על מע"מ אפס. כשחשוב לו לשים אולטימטום הוא יודע. למה הוא לא מודיע שלא ייכנס לממשלה שלא מתחייבת להעביר חוק נישואים חד-מינים תוך שלושים יום? למה בוז'י, שרוצה להרכיב את הממשלה, לא מודיע שלא יכניס מפלגה שלא תסכים לחוק הזה? הרי הוא מתכוון לרוץ לגפני ולדרעי דקה אחרי הבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully