וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוכן להתייחס רק לבית הזה": איפה מתגוררים הח"כים שלנו?

8.2.2015 / 14:30

בכל שבוע נבקר בבתיהם של שלושה מהמועמדים לבחירות הקרובות ונעריך את שווי הנכס ואת סביבת מגוריהם בעזרתו של יו"ר לשכת שמאי המקרקעין בישראל, אוהד דנוס. השבוע: צחי הנגבי, ציפי לבני ואיילת שקד

לרבים מחברי הכנסת והשרים שלנו אין צורך לדאוג ממשבר הדיור. הם מתגוררים בווילות יוקרתיות ובדירות במרכזי הערים. במצב הנוח שלהם, האם הם אלו שיפעלו למען פתרון המשבר? כל שבוע ב"משכן" נצא לבדוק היכן מתגוררים שלושה מהמועמדים שלנו לכנסת:

צחי הנגבי (הליכוד)

מקום מגורים: רחוב הסנונית, מבשרת ציון

מה כולל הבית: בית דו-קומתי מחופה אבן ירושלמית עם גג רעפים

שטח: מגרש של כ-293 מ"ר. הבית בנוי על כ-200 מ"ר

שווי מוערך: 3.5 מיליון שקל

דבר השמאי: "היישוב מבשרת ציון הוא יישוב מצוין. יש בו אוכלוסייה מעורבת של חילונים וחובשי כיפות סרוגות. כיאה לגילו ולמעמדו, מדובר בבית הדורש כ-350 משכורות ממוצעות על מנת להגיע אליו. הנגבי, ששילם על הבית בשנת 93' כ-700 אלף שקל (לדברי הנגבי – ד"י), עשה עסקה מצוינת, כיוון ששוויו היום פי חמישה משהיה במועד הרכישה. עם זאת, מדובר בבית יחסית צנוע וסטנדרטי, שתואם את האופי הקהילתי של הסביבה. הבנייה היא במדרון, כמו בתים רבים במבשרת, ונהנית מנוף פתוח לכיוון כביש הגישה לירושלים. החלקה כולה בבעלות קק"ל, ולכן, ובדומה ליובל שטייניץ השכן, גם הנגבי טרם רשם את ביתו על שמו, כך שלא רשומה משכנתה על ביתו".

ביתו של צחי הנגבי במבשרת ציון, ינואר 2015. ראובן קסטרו
טרם רשם את ביתו על שמו. ביתו של הנגבי במבשרת/ראובן קסטרו

צחי הנגבי, בן 58, הוא נשוי ואב לארבעה בנים. הוא מתגורר בבית שהוא חלק ממתחם בתים צמודי קרקע, הכולל חמש יחידות, יחד עם אשתו רנדי, שעלתה לישראל מארצות הברית בשנת 1980. שכונת מגוריו ממוקמת בצפון מערב מבשרת ציון. לדברי הנגבי, הוא רכש את הבית בסכום של 250 אלף דולר בשנת 1993, לאחר שמכר את ביתו ברחוב בר כוכבא בגבעה הצרפתית. הבית בנוי במדרון ויש לו נוף פתוח לכיוון דרום. שוויו המוערך של הבית הוא 3.5 מיליון שקל, מעט פחות משווי ביתו של שטייניץ, שגר גם הוא במבשרת.

בפעם הקודמת ב"משכן": אבן ירושלמית ובריכה במרתף – כך חיים הח"כים שלנו

הנגבי, בנם של מפקדי מחתרת הלח"י גאולה כהן ועמנואל הנגבי, נולד בירושלים וגדל בתל אביב. בחיים הפוליטיים הוא כיהן כשר הבריאות, כשר המשפטים, כשר לאיכות הסביבה וכשר לביטחון הפנים. בשנים 2011-2012, שבהם הוא היה מחוץ למערכת הפוליטית, שימש הנגבי בתפקיד יועץ לחברת תע"ש, בשכר של כ-5,000 דולר לחודש. העסקתו של הנגבי עוררה ביקורת על רקע הקשיים שבהם הייתה מצויה החברה. עוד שימש הנגבי מרצה בפקולטה למשפטים בקריית אונו בנושא "ההיבט המשפטי של הסיכול הממוקד" בתחום הביטחוני, וכתב בעיתון "ג'רוזלם פוסט" טור שבועי בשכר. בשנת 2012 הוא חזר לפוליטיקה וכעת הוא מספר 12 ברשימת הליכוד.

בשיחה עם וואלה! חדשות סירב הנגבי להתייחס לשאלה אם יש ברשותו נכסים נוספים: "אני מוכן להתייחס רק לבית הזה", אמר בתגובה. הנגבי היה בין הח"כים שהתנגדו לפני כשנה להצעת חוק המחייבת נבחרי ציבור לפרסם את הצהרות ההון שלהם ולדווח על רכושם. הקואליציה התנגדה והצעת החוק לא עברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ציפי לבני (המחנה הציוני)

מקום מגורים: רחוב ניסן כהן, שכונת ישגב, תל אביב

מה כולל הבית: קוטג' דו-קומתי + גג (ששטחו כ-40 מטר מ"ר). נראה שעבר שיפוץ יסודי

שטח: מגרש בגודל של כ-305 מ"ר ובו בית ששטחו 224 מ"ר

שווי מוערך: כ-6 מיליון שקל

דבר השמאי: "מדובר בשכונה של אנשים מבוססים בצפון-מזרח תל אביב, אוכלוסייה בוגרת. שוויו של הנכס כשישה מיליון שקלים ולרכישתו נדרשות כ-600 משכורות. הנכס נרכש בשנות ה-80, וכתוצאה מהבנייה העצמית ומעליית המחירים –השבחת הנכס עומדת על מאות אחוזים".

הבית של ציפי לבני ברחוב ניסן כהן בתל אביב, ינואר 2015. ראובן קסטרו
ביתה של לבני בשכונת ישגב/ראובן קסטרו

לבני מתגוררת ברחוב שקט בחלק המזרחי של השכונה שהיא המשך לשכונת שיכון דן היוקרתית הממוקמת ממערב לה. את הנכס בנו בשנות ה-80 לבני ובעלה, איש הפרסום נפתלי שפיצר. הזוג רכש מגרש שעליו היה בנוי בית מקורי חד-קומתי ששטחו היה כ-50 מ"ר, אך הוא הורחב עם השנים לנכס בגודל של 224 מ"ר כפי שמצוין בהיתר הבנייה.

לבני היא בת 59 ואם לשני ילדים. לפני כניסתה לחיים הפוליטיים היא שירתה במוסד, ובתור בוגרת הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר אילן היא עסקה בעריכת דין במשך עשר שנים. היא התמחתה במשפט מסחרי, במשפט ציבורי ובנדל"ן ושימשה בין היתר עורכת הדין של סיעת הליכוד בהסתדרות.

איילת שקד (הבית היהודי)

מקום מגורים: רחוב אונקלוס, תל אביב

מה כולל הבית: דירת פנטהאוז הממוקמת בקומה הרביעית וכוללת גג ועליו פרגולה. הדירה, הרשומה על שם הוריה, נבנתה בשנת 1969.

שטח: 95 מ"ר ועוד גג צמוד בשטח רשום של 45 מ"ר

שווי מוערך: 3.5 מיליון שקל

דבר השמאי: "שכונת בבלי, הצמודה לפארק הירקון, היא שכונה טובה בצפון הוותיק של תל אביב. עם זאת, היא נחשבת לשכונה צפופה. במשך שנים נהנתה השכונה ממחירי נדל"ן נמוכים יחסית לשכונות הצפוניות, אך עם עליית המחירים גם היא תפסה תאוצה. מרבית הבנייה בשכונה היא ותיקה, כזו שרצוי לשקול בה חיזוק של תמ"א 38. הדירה של שקד אינה דירה שמיועדת לאנשים ממעמד הביניים, מכיוון שכדי לרכוש אותה נדרשות כ-350 משכורות ממוצעות".

הבית  של ח"כ איילת בשכונת בבלי בתל אביב, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"לא מיועדת לאנשים ממעמד הביניים". דירתה של איילת שקד בשכונת בבלי/ראובן קסטרו

איילת שקד, בת 39, מתגוררת יחד עם שני ילדיה ובעלה, טייס קרב במילואים. שקד כיהנה כמנהלת לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לצד נפתלי בנט, שהיה אז ראש המטה של נתניהו. שניהם עזבו את התפקיד בשנת 2008. הדירה שבה מתגוררת שקד אינה רשומה על שמה, ואם היא שוכרת אותה ממשפחתה עליה לשלם סכום של כ-8,000 שקלים לחודש.

למי יש 350 משכורות בשביל לקנות דירה?

הקדנציה האחרונה של הממשלה בראשות נתניהו הייתה אמורה להביא עמה הורדת מחירים בתחום הדיור, כך על פי הצהרות שרי הממשלה. הממשלה נפלה, בחירות הוכרזו ומחירי הדיור רק נסקו. מי שרצו לרכוש דירה ראו את חלומם מתרחק: מחירי הדירות זינקו בשעה שהשכר לא עלה מהותית, והבטחת "מע"מ אפס" התפוצצה להם בפרצוף. נמשיך לבדוק איך המשבר משפיע על הח"כים ועל השרים שלנו בעזרתו של שמאי המקרקעין אוהד דנוס.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully