וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש: שרפנו למוות את הטייס הירדני השבוי

סרטון, שבו נראית שריפתו למוות של מועאז אל-כסאסבה, פורסם, חרף הצהרותיה של הממשלה הירדנית, אשר ביקשה להמשיך במגעים להביא לשחרורו. הרמטכ"ל הירדני הודיע למשפחה. "הוא הוצא להורג כבר לפני חודש"

יח"צ - חד פעמי

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסם הערב (שלישי) סרטון, שבו נראית שריפתו למוות של הטייס הירדני מועאז אל-כסאסבה, אשר נשבה על ידי הארגון בחודש שעבר, לאחר שמטוסו הופל בסוריה. במהלך השבוע האחרון דווח כי המגעים בין ממשלת ירדן לבין נציגי הארגון האיסלאמיסטי קרסו.

רמטכ"ל הכוחות המזוינים של ירדן מסר בהודעה רשמית למשפחתו של אל-כסאסבה כי הוא הוצא להורג בידי דאעש, כך נמסר על ידי המשפחה. עד הערב, למעשה, לא היה ברור אם הטייס עודנו בחיים או לא.

לאחר פרסום הסרטון, נמסר מהממשלה הירדנית כי הוא הוצא להורג כבר ב-3 בינואר, ככל הנראה על סמך בחינת הסרטון. דיווחים דומים פורסמו בעבר, אולם לא אושרו כלל על ידי גורמים רשמיים.

המשא ומתן בין הצדדים קרס לאחר שדרישתם של הירדנים לקבל הוכחה לכך שאל-כסאסבה עודנו בחיים לא נענתה על ידי דאעש. לא ידוע מתי הטייס הוצא להורג, ולא מן הנמנע כי הוא לא היה בין החיים במהלך השבוע האחרון, אז התקיימו מרבית המגעים בין הצדדים.

ביום חמישי פקע האולטימטום שנקבע על ידי דאעש למגעים בין הצדדים. אנשי הארגון דרשו את שחרורה של המחבלת סאג'ידה א-רישאווי, אשר מוחזקת בבית הכלא בירדן, בתמורה לשחרור שני העיתונאים היפנים קנג'י גוטו והארונה יוקאווה והטייס הירדני.

עוד בוואלה! חדשות:
דאעש פרסם סרטון הוצאה להורג של השבוי היפני השני
ירדן: קרסו המגעים עם דאעש לשחרור שני החטופים
דאעש מאיים: נהרוג החטוף היפני והטייס הירדני תוך 24 שעות

ביתו של הטייס הירדני מועאז אל-כסאסבה, עמאן, ירדן, ינואר 2015. רויטרס
ביתו של אל-כסאסבה בעמאן, לפני כשבוע/רויטרס

היפנים הוצאו להורג במהלך השבוע האחרון, ובעמאן מסרו כי למרות הוצאתם להורג, הם מוכנים להמשיך במגעים להביא לשחרורו של טייס חיל האוויר הירדני. "אנחנו עדיין מוכנים למסור את האסירה המורשעת סאג'ידה א-רישאווי בתמורה לחזרתו של הבן שלנו והגיבור שלנו", מסר בתחילת השבוע דובר מטעם הממשלה, מוחמד אל-מומני.

על פי דיווח ברשת א-ראי, גורמים בעמאן מסרו כי הממשלה הירדנית איימה על דאעש, דרך צד שלישי, כי בכוונתה לזרז הוצאות להורג של אסירים שהורשעו בפעילות ג'יהאד, אם הטייס יוצא להורג. בין אסירים אלה, א-רישאווי העיראקית, שעונש מוות נגזר עליה עוד בשנת 2006, ואותה דרשו אנשי הארגון לשחרר.

אל-כסאסבה נחשב לקלף מיקוח מרכזי של הארגון. בריאיון לרשת CNN בשפה הערבית, ביקש אחיו, ג'ואד, "להפגין כבוד כלפי מעאז ולנהוג בו ברחמים". "בבקשה, החזירו אותו אלינו. הוא רק חייל שביצע פקודות ואין לו שום סמכות", הוסיף האח. "מעאז הוא אדם צדיק שמתפלל וצם. הוא תמיד מקפיד לטוס כשהוא נושא עמו את הקוראן".

מדובר במקרה הראשון של שריפה למוות של חטופים מערביים, שעד כה הוצאו להורג - על הסרטונים שפרסם הארגון - בעריפת ראשם. עם זאת, דווח על מקרים של שריפה למוות של לוחמים מהמיליציות השונות הלוחמות בדאעש בעיראק ובסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully