וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום יום סוער: אלה רשימות המפלגות שהוגשו לכנסת ה-20

30.1.2015 / 0:20

לאחר יממה דרמטית שכללה איחודים, פרישות ושריונים מפתיעים, הוגשו 26 רשימות לוועדת הבחירות המרכזית. מהטלטלה שעברה על הבית היהודי ועד העתירה של ישראל ביתנו: סיכום אירועי היום במשכן הכנסת

צילום: מור שאולי, עומר מירון, עריכה: ניב פוקס

במשכן הכנסת הסתיים אתמול (חמישי) מועד הגשת הרשימות לכנסת ה-20. בסיומו של יום דרמטי ומלא באיחודים, פרישות ושריונים מפתיעים, הוגשו 26 רשימות לוועדת הבחירות המרכזית. מדובר במספר קטן בשמונה רשימות בהשוואה לבחירות 2013, נתון לא מפתיע בהתחשב בהעלאת אחוז החסימה, שיעמוד בבחירות הקרובות על ארבעה מנדטים.

היום נפתח בפרישתו של אלי אוחנה מרשימת הבית היהודי. זאת, על רקע הסערה שעורר שריונו בתוך המפלגה. ארבע שעות אחריו ביקש גם המועמד דני דיין לפרוש מהרשימה, אחרי שהוצע לו לקבל את המקום ה-17. "לא באתי הנה על מנת לסכל את מועמדותו של אביחי בוארון", צייץ בטוויטר.

בחירות 2015 | סיקור מיוחד:
אבן ירושלמית ובריכה במרתף: כך חיים הח"כים שלנו
"גרש את ערפאת": הפתק הסודי שכתב אריאל שרון לגלנט
ישראל ביתנו: לפסול את מועמדות חנין זועבי בבחירות

חברי מפלגת הליכוד מגישים את רשימתם הסופית לכנסת ה-20, 29 בינואר 2015. מור שאולי
יריב לוין, זאב אלקין ואופיר אקוניס מהליכוד מגישים את רשימת המפלגה, אתמול/מור שאולי

גם בליכוד היו הפתעות של הרגע האחרון. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרק שלשום הודיע על צירוף שתי מועמדות חדשות, ענת ברקו ולימור סמימיאן, העלים מהרשימה את שמה של האחרונה והציג במקומה לחברי מזכירות הליכוד את השר לשעבר בני בגין כמועמד במקום ה-11. חברי הליכוד בירכו על המהלך.

במקביל, נמשך בכנסת תהליך הגשת הרשימות, וגם שם נרשמו הפתעות. מפלגת "כולנו" של משה כחלון צירפה ברגע האחרון את ראש עיריית ערד, טלי פלוסקוב, שעד אתמול בצהריים עוד הייתה חברת ישראל ביתנו. נציג ש"ס בוועדת הבחירות, יהודה אבידן, עקץ אותה ואמר: "לא זכור לי מקרה של חבר מפלגה שבתוך שעתיים ניגש הנה עם רשימה של מפלגה אחרת". גם אכרם חסון, שהיה עד אתמול בצהריים במקום הראשון ברשימת קדימה לכנסת, "נחת" לפתע במקום ה-12 ברשימתו של כחלון. מפלגת קדימה, אגב, לא הגישה רשימה ותחדל מלכהן כסיעה בכנסת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חברי מפלגת יש עתיד מגישים את רשימתם הסופית לכנסת ה-20, 29 בינואר 2015. מור שאולי
חברי מפלגת יש עתיד, אתמול/מור שאולי

גם בש"ס היו שינויים: חברי הכנסת המכהנים אמנון כהן ונסים זאב לא ימשיכו לקדנציה נוספת. במקומות התשיעי והעשירי, אחרי חברי הכנסת המכהנים, שובצו חיים ביטון ויגאל גואטה.

במהלך היום החליטו מפלגת "יחד" של אלי ישי ו"עוצמה יהודית" של ברוך מרזל לרוץ במשותף בבחירות הקרובות. זאת, למרות איומי פרישה מצד מספר 2 ברשימה, יוני שטבון. מרזל יוצב במקום הרביעי ברשימה. במועד הגשת הרשימות נמנע מרזל מללחוץ את ידו של סלים ג'ובראן, ובזמן ששלושת חבריו לסיעה לחצו את ידו של השופט, הוא סובב את הגב והלך. לאחר מכן פרסם הודעה בה נכתב: "ג'ובראן לא נאמן לעם ישראל ואני לא לוחץ ידיים למי שפועל נגדנו". לעומתו, ח"כ אילן גילאון (מרצ) אמר לג'ובראן: "אצלנו אין דוגמניות וכדורגלנים, אני ממלא את שתי הפונקציות".

נלחמים באחוז החסימה

מבין הרשימות שלא מיוצגות בכנסת היוצאת, שבו להתמודד כמה מפלגות שלא עברו בעבר את אחוז החסימה. כך, למשל, אילן זנבר, שבעבר התמודד בשם אילן משיחא, הגיש לועדת הבחירות המרכזית את רשימת "מנהיגות חברתית". זנבר, שבפעם הקודמת סיים במקום האחרון עם 461 קולות, אמר שהשאלה החשובה היא לא האם יעבור את אחוז החסימה, "אלא הדרך".

מפלגה נוספת שנרשמה אמש היא "מגנים על ילדינו, מפסיקים להאכיל אותם פורנו". ברשימה חבר אחד בלבד, יחזקאל שטצלר. זאת, למרות שאחוז החסימה עומד על 3.25% מהקולות הכשרים. גם מפלגת "כלכלה" בראשות האחים גולדשטיין החליטה להתמודד, ונכנס לוועדת הבחירות ארבע דקות לפני תום המועד הסופי להגשת הרשימות. במקום השני ברשימה הוצב הסופר מנחם בן. חברי המפלגה נכנסו להגיש את הרשימות לשופט ג'ובראן, והאחים גולדשטיין לא הצליחו להפסיק לצחוק, עד שאחד מהם נאלץ לצאת החוצה עד שנרגע. מפלגת הירוקים, לעומת זאת, ביקשה להוסיף לשם המפלגה את המילים "לא שמים ז'".

כעת, יתחיל קמפיין הבחירות ובהתאם למסורת כבר החלו המפלגות השונות לגבש עתירות האחת כנגד השנייה. כך, למשל, הגישה סיעת ישראל ביתנו עתירה לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את מועמדותה של חברת הכנסת חנין זועבי מלהתמודד.

השתתף בהכנת הידיעה: יקי אדמקר.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 23:55)

חברי מפלגת ש"ס מגישים את רשימתם הסופית לכנסת ה-20, 29 בינואר 2015. מור שאולי
חברי ש"ס מגישים את הרשימה, אתמול/מור שאולי
חברי מפלגת מרצ מגישים את רשימתם הסופית לכנסת ה-20, 29 בינואר 2015. מור שאולי
חברי מרצ בזמן הגשת הרשימה, אתמול/מור שאולי
חברי מפלגת הבית היהודי מגישים את רשימתם הסופית לכנסת ה-20, 29 בינואר 2015. מור שאולי
חברי הבית היהודי, אתמול/מור שאולי
חברי מפלגת כולנו מגישים את רשימתם הסופית לכנסת ה-20, 29 בינואר 2015. מור שאולי
אנשי מפלגת כולנו מגישים את הרשימה, אתמול/מור שאולי
  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully