וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: 2 חיילי צה"ל נהרגו בתקרית בגבול לבנון

28.1.2015 / 16:21

החיילים נסעו על הגבול בשני כלי רכב לא ממוגנים ונפגעו לפחות מחמישה טילי נ"ט, שירתה חוליה של חיזבאללה מדרום לבנון במארב מתוכנן. שבעה נוספים נפצעו קל-בינוני

צילום: חמד אלמקת, שי מכלוף, שלומי גבאי, יותם רונן, רויטרס, לע"מ; עריכה: שניר דבוש; קריינות: לירון בארי

מארב אש קטלני של חיזבאללה בגבול: קצין וחייל צה"ל נהרגו הבוקר (רביעי) בתקרית בהר דב - כך הותר לפרסום. הודעה נמסרה למשפחותיהם. החיילים נסעו על הגבול בשני כלי רכב לא ממוגנים ונפגעו לפחות מחמישה טילים נגד טנקים, שירתה חוליה של חיזבאללה מדרום לבנון. כלי הרכב, מסוג איסוזו די-מקס, וג'יפ צבאי קל, שימשו לפעילות מנהלתית ולא ברור מדוע הם נעו בגזרה, בשעה שהמתיחות הביטחונית כל כך גבוהה. בתחקיר נמצא כי כלי הרכב - שהיו חלק מכוח שהוקפץ לתגבור הזירה, חזרו מסיור בהר דב, ואז נפגעו.


הסלמה בצפון - סיקור מיוחד
חיזבאללה במסר לישראל: לא חושש מעימות
התקרית בגבול: כלי הרכב הצבאי שנפגע לא היה ממוגן
ליברמן: "להגיב לירי בצורה קשה מאוד ולא מידתית"

פינוי הרכב שנפגע בגזרת הר דב, ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
פינוי אחד הרכבים שנפגע מהנ"ט, הערב/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

לפחות שבעה חיילי צה"ל נוספים נפגעו בתקרית החמורה. החיילים נפגעו באורח קל עד בינוני. חמישה מהם פונו לבית החולים זיו שבצפת: ארבעה במצב קל ואחד בינוני, ושניים נוספים פונו לבית החולים רמב"ם שבחיפה, שניהם במצב קל עד בינוני.

מנהל יחידת הטראומה ברמב"ם, ד"ר האני באחוס אמר כי שני החיילים הפצועים הגיעו לבית החולים בהכרה מלאה כשהם סובלים מפגיעות הדף ורסיסים בגפיים ובפלג הגוף העליון. "הם מאושפזים לצורך בירור והשגחה", הוסיף.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
רכב צבאי נפגע מטיל נ"ט גזרת הר דב. ינואר 2015. רויטרס
הג'יפ הבוער, הבוקר/רויטרס

מדובר במתקפה משולבת של חיזבאללה הבוקר. מיד אחרי מארב הנ"ט, נפתח ירי נרחב של פצצות מרגמה (פצמ"רים) לעבר כוח נוסף שהגיע למקום וכן לעבר מוצבים באזור. נוסף על כך פגע פצמ"ר בבית בכפר רג'ר.

בתגובה לירי הנ"ט ולפצמ"רים, פתח כוח צה"ל באש לעבר מקור הירי, וחיל האוויר ביצע תקיפות בלבנון. גורם ביטחוני לבנוני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי 22 פגזים נורו מישראל ללבנון. מדובר צה"ל נמסר: "אנחנו רואים בחיזבאללה אחראי לאירוע. התגובה של צה"ל איננה התגובה האחרונה באירוע הזה".

מסוק אפאצ'י של חיל האוויר במהלך חילופי האש בין צה"ל לאנשי חיזבאללה במהלך ההסלמה בגבול הצפון – 28 בינואר 2015. AP
מסוק של חיל האוויר בשמי הצפון, היום/AP
רכב צבאי נפגע מטיל נ"ט גזרת הר דב. ינואר 2015. רויטרס
הדי-מקס אחרי שנפגע/רויטרס

בשל האירוע, שדות התעופה בחיפה ובראש פינה נסגרו לשעה קלה וכך גם המרחב האווירי, ככל הנראה בשל הפעילות האווירית צה"ל בגבול לבנון. כמו כן, בעקבות הוראות בטיחות של צה"ל, נסגר אתר החרמון למבקרים, ורשות הטבע והגנים סגרה שורת אתרים באזור, ובהם נחל עיון, בניאס, נחל דן, נחל שניר, הגן הלאומי מצודת נמרוד והגן הלאומי חורשת טל.

אזור התקרית

גורמים שונים במערכת הפוליטית התייחסו היום לשורת התקריות בגבול לבנון. שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר במהלך פגישה בבייג'ינג עם מקבילו הסיני וונג די, כי הוא סבור שיש לשנות את הגישה שבה נקטה ישראל עד היום. "עלינו להגיב על ירי של טילים לעבר שטחנו הריבוני בצורה קשה מאד ולא מידתית, כפי שהיו מגיבות סין או ארצות הברית לאירועים דומים". השר הוסיף כי "העולם כולו צריך לאמץ גישה חדשה להתמודדות עם הטרור, גישה שתהיה קשה וחמורה ולא תסבול פרובוקציות כמו אלו שראינו היום מחיזבאללה".

יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, אמר במהלך סיור ברמת הגולן כי "אם מישהו בחיזבאללה חושב שניתן לאיים או לפלג אותנו בזמן בחירות ילמד שאנחנו חזקים ומאוחדים בשמירה על ביטחון האזרחים". עוד ציין, כי הוא "נותן גיבוי מלא לצה"ל, כוחות הביטחון, למערכות האזרחיות ולתושבי הצפון - אין ולא יהיו פשרות כלפי מי שתוקף את אזרחי ישראל".

תקרית ביטחונית בגבול הצפון, ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
כוחות צה"ל באזור הגבול, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת
פיצוץ בכפר רג'ר בחילופי אש בין צה"ל לאנשי חיזבאללה במהלך ההסלמה בגבול הצפון – 28 בינואר 2015. רויטרס
עשן בגבול/רויטרס

ראש ממשלת לבנון, תמאם סלאם, התייחס היום לתקרית בגבול הצפון ואמר כי ממשלתו מחויבת להחלטה 1701 של האו"ם שסיימה את הלחימה בין ישראל לחיזבאללה ב-2006. בצהריים קיבל חיזבאללה אחריות למתקפה נגד כוחות צה"ל בגבול לבנון, ואמר כי מדובר בנקמה על מותם של פעילי הארגון בתקיפת צה"ל בקוניטרה שבסוריה בשבוע שעבר. "המתקפה היא נקמה של פלוגות חללי קוניטרה", מסר הארגון. באירוע נהרג בין היתר ג'יהאד מורנייה, בנו של מפקד המבצעים של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל לפי דיווחים בידי ישראל ב-2008.

אחרי הערכת מצב מיוחדת בפיקוד צפון בראשות הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ אמר דובר צה"ל תת-אלוף מוטי אלמוז: "אלו אירועים חמורים וכך אנחנו מתייחסים אליהם. המוכנות גבוהה. נפעל בשיקול דעת ובאחריות. אני מבקש מהציבור להמשיך את השגרה ולפעול בהתאם להנחיות. אני מבקש מהתושבים להישמע להנחיות צה"ל ויחידות פיקוד העורף", כתב אלמוז.

תקרית ביטחונית בגבול הצפון, ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
חיילים בגבול/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת
אל"מ (במיל') ד"ר סלמאן זרקא מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת עם פצוע מהתקרית בצפון. המרכז הרפואי זיו, מערכת וואלה! NEWS
אחד הפצועים בבית החולים זיו בצפת/מערכת וואלה! NEWS, המרכז הרפואי זיו
פצוע מהתקרית בצפון מטופל במרכז הרפואי זיו בצפת. המרכז הרפואי זיו, מערכת וואלה! NEWS
פצוע מהתקרית בצפון מטופל במרכז הרפואי זיו בצפת/מערכת וואלה! NEWS, המרכז הרפואי זיו
רכב צבאי נפגע מטיל נ"ט גזרת הר דב. ינואר 2015. רויטרס
הרכב הצבאי המפויח אחרי הפגיעה/רויטרס
תקרית ביטחונית בגבול הצפון, ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
צה"ל השיב באש ארטילרית/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully