וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם השת"פ בין ערוץ 20 ל-ynet מתפורר? עובדים זומנו לשימועים שלפני פיטורים

28.1.2015 / 14:31

בלעדי: עדויות שהגיעו לידי וואלה! ברנז'ה מתארות חוסר שביעות רצון הדדי מהחיבור בין הערוץ החדש לבין אתרו של נוני מוזס. הרקע: תפקוד האולפן מחד, ונטייתו הפוליטית ימינה של הערוץ, מאידך. ערוץ 20: "שיתוף הפעולה קיים וממשיך כסידרו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם שיתוף הפעולה בין אתר ynet לערוץ המורשת היהודית (ערוץ 20) מתפורר? עדויות שהגיעו לידי וואלה! ברנז'ה מתארות חוסר שביעות רצון הדדי מהחיבור בין הערוץ החדש בבעלות אבי בר ואיל ההון יצחק מירלשווילי לבין אתרו של נוני מוזס - ובשבועות האחרונים מורגשת במקום אי-יציבות ארגונית שהגיעה לשיא עם זימונם של עובדים לשימועים שלפני פיטורים.

שיתוף הפעולה בין ערוץ 20 ואתר ynet אמור היה להיות תקדימי בהיקפו, ורוב תכניות הערוץ אמורות היו להצטלם באולפני ynet ולעשות שימוש בתשתיות שידורי הווידאו של ynet ובאנשי תוכן מטעמו. עבור קבוצת ידיעות מדובר ב"כניסה מהדרך האחורית" לשוק הטלוויזיה אשר חסום בפניה מטעמים של הגבלים עסקיים, והאתר אמור היה להפיק את שידורי האקטואליה של ערוץ 20 אשר אין לו אישור רגולטורי להפיק חדשות בשנת הפעילות הראשונה. אולם, במקום ששיתוף הפעולה ילך ויתהדק - עושה רושם כי הוא הולך ומצטמצם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האולפן שלהם פשוט לא מספק את הסחורה"

גורם בערוץ: "ב-ynet התחייבו לקדם תכנים של הערוץ, אבל אז גילו את האוריינטציה הפוליטית שלו. ערוץ 20 הוא לא סתם ערוץ מורשת יהודית - הוא ערוץ ימני, אפילו ימני מאוד, וב-ynet לא אוהבים את זה"

לוואלה! ברנז'ה נודע כי לאחרונה החליטו בהנהלת הערוץ להוריד את מגזין החדשות "בשמונה" אותו הגישה מגישת net אלכסנדרה לוקאש - תוכנית אשר הופקה על ידי האתר. תכנית נוספת שהפיק ynet עבור הערוץ וצולמה באולפניו, "הפטריוטים", עברה להצטלם באולפני חברת "מזמור הפקות". אל אלה הצטרפה גם התכנית "שרון גל בשבע" שירדה מהאוויר עם פרישתו של גל מהתקשורת, "התוכנית הכלכלית" אותה הגישה לינוי בר-גפן, התכנית "משפחה בע"מ" בהגשת עודד מנשה ועדן הראל ותכניות נוספות. גורם בערוץ 20 אמר לוואלה! ברנז'ה: "אנשים פה מאוד לא מרוצים מאיכות ההפקות של ynet, האולפן שלהם פשוט לא מספק את הסחורה ולכן נבחנות אלטרנטיבות".

עוד נודע לוואלה! ברנז'ה כי היחסים המתוחים הגיעו לשיא עם זימון שורה של עובדים בקבוצת ידיעות אחרונות שהיו חלק מההפקות של ערוץ 20 שבוטלו או הועברו - לשימועים שלפני פיטורים. ההערכות הן כי מדובר ב-15 עד 20 עובדים.

גורם נוסף בערוץ 20 אומר כי שיתוף הפעולה בין הגופים עלה על שרטון לא רק סביב נושאים טכניים, אלא גם נושאים מהותיים. על פי סיכומים מוקדמים, כך אומר הגורם, אמורים היו תכני ערוץ 20 להיות מקודמים בעמוד הבית של ynet שם היו צריכים אנשי הערוץ לקבל גם הפנייה בולטת - אולם באתר סרבו עד עתה לקדם את הנושא. "באתר ynet התחייבו לקדם תכנים של הערוץ, אבל אז גילו את האוריינטציה הפוליטית שלו", אומר הגורם. "ערוץ 20 הוא לא סתם ערוץ מורשת יהודית - הוא ערוץ ימני, אפילו ימני מאוד, מנהל התכנית שלו הוא איש של 'מקור ראשון' (טל ברקאי, ד.א.) והנטיה תמיד הייתה לכיוון הימני במפה הפוליטית. ב-ynet לא אוהבים את זה ולא ממהרים לקדם אייטמים של ערוץ 20, בטח לא בדף הבית".

עוד באותו נושא

מורשת ישראל מציגה: עדן הראל, עודד מנשה ועמית פרקש

לכתבה המלאה

תגובות:

מערוץ 20 נמסר לעניין התכניות שהוסרו: "לוח השידורים שלנו, כבשאר ערוצי הברודקסט, הותאם לתקופת הבחירות ולפיכך נוספו תוכניות כמו "בוחרים ב 20" עם קלמן ליבסקינד ואטילה שומפלבי והוצאו לפגרה תוכניות כמו 'התוכנית הכלכלית', אשר תשוב למסך לאחר הבחירות ועם תום חופשת הלידה של מגישתה לינוי בר גפן. גם עדן ועודד ישובו למסך בקרוב". בערוץ לא התייחסו להעברת הפקות מידי ynet לידי חברת "מזמור הפקות".

לעניין פיטורי העובדים נמסר כי "מדובר בעניין פרוצדורלי בלבד. חלק מהעובדים שהועסקו בתוכניות הערוץ יעברו להיות מועסקים ישירות בערוץ 20. במקביל, ynet יפיקו רצועת שידור נוספת אשר נמצאת כרגע בפיתוח". בערוץ מכחישים את טענות בדבר הקידום של תכני הערוץ ב-ynet ומסרו: "לחלוטין לא נכון. ynet עומדים בכל הסיכומים וההסכמות מולם".

מוני ברוש, סמנכ"ל ערוץ 20, הכחיש את הדברים: "שיתוף הפעולה בין הצדדים קיים וממשיך כסידרו ומורחב גם בעולמות הניו-מדיה".

טרם התקבלה תגובת ynet לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully