וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי לרמת הגולן חושף את המלכוד של נסראללה

28.1.2015 / 5:00

בשבוע שחלף מאז התקיפה בסוריה שיוחסה לישראל ושבמסגרתה חוסל ג'יהאד מורנייה חיזבאללה נמנע מלהגיב. אם הארגון הלבנוני עומד מאחורי ירי הרקטות מסוריה, זה מעיד על החשש שלו מתגובה ישראלית חסרת פרופורציה. פרשנות

צילום: רויטרס, חמד אלמקת, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ירי הרקטות אתמול (שלישי) מסוריה לרמת הגולן מהווה עדות נוספת למלכוד שבו נמצא מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. הירי, שכפי שהעריך גורם ביטחוני בכיר אחראי לו הארגון השיעי בלבנון, בוצע שישה ימים לאחר התקיפה בסוריה שיוחסה לישראל ובמסגרתה חוסל, בין היתר, ג'יהאד מורנייה, בנו של רמטכ"ל חיזבאללה, עימאד מורנייה. הזמן שחלף מהחיסול, שכלל גם את הגנרל האיראני מוחמד עלי אללה דאדי, מעיד גם על החולשה של נסראללה ואנשיו.

ג'יהאד מורנייה, לפחות על פי פרסומים זרים, עמד להוציא פיגועים רצחניים במיוחד נגד ישראל משטח הנשלט על ידי הצבא הסורי. חיסולו גדע הקמת יחידה סודית שבראשה הוא עמד במשך שנה. על תשתית זו רמז נסראללה כמה ימים לפני התקיפה בריאיון שנתן לכלי תקשורת לבנוני. "ציר ההתנגדות יגיב לתקיפות צה"ל נגד שיירות הנשק מסוריה", אמר אז.

עוד בוואלה! חדשות:
חיל האוויר תקף מטרות של צבא סוריה; אזעקת שווא בגולן
איראן במסר לישראל דרך ארה"ב: "ננקום במשטר הציוני"
גורם ביטחוני בכיר: "חיזבאללה אחראי לירי, שוקלים את התגובה"

כוחות צה"ל על גבול הצפון בעקבות זיהוי של שתי נפילות בצפון רמת הגולן, ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
כוחות צה"ל ברמת הגולן, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת
חיזבאללה מאוד רוצה להגיב, אך חושש מתגובה ישראלית חסרת פרופורציה

כדי להבין את גודל ההישג המבצעי והמודיעיני די להביט בפרסום התמונות של מורנייה הצעיר עם מפקד כוח אל-קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, עם המנהיג העליון של איראן האייתוללה עלי חמינאי ועם נסראללה. לא בכל יום מפקד יחידה בכיר ככל שיהיה נפגש עם הדמויות הבכירות באיראן.

לא מדובר בעוד יחידה שנועדה להכאיב לישראל אלא במאמץ אמיתי ומשמעותי של איראן להקים חזית נוספת מול ישראל שנכשל. מדוע דווקא ברמת הגולן? מפני שחיזבאללה סובל מביקורת קשה בתוך לבנון שהולכת וגוברת ככל שהארגון השיעי מעמיק את הלחימה שלו בשטחי סוריה שזלגה כבר מזמן לתוך לבנון. ראשי ארץ הארזים יצאו נגדו בפומבי והזהירו אותו. "מה לנו ולסוריה... אל תביא לנו את הצרות של אסד לתוך לבנון", אמרו לאנשי הארגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ג'יהאד מורנייה, בנו של עימאד מורנייה. AP
ג'יהאד מורנייה/AP

כגודל הכאב של חיזבאללה כתוצאה מהחיסולים בשבוע שעבר כך גדל הרצון שלו לנקום ולגבות מחיר מידי. למרות זאת, אם הירי היום היה תגובה לחיסול, ישראל יכולה להיות מרוצה. לא כך העריכו בצה"ל שחיזבאללה יגיב ולכן ייתכן מאוד שמדובר בניסיון של הארגון לבחון את מידת הסבלנות של ישראל להכיל אירועים כאלה גם כשאין נפגעים. יחד עם זאת, גם לא ניתן להוציא מכלל אפשרות שמדובר ב"פעולת אין ברירה". חיזבאללה מאוד רוצה להגיב, אך חושש מתגובה ישראלית חסרת פרופורציה.

לאחרונה, העבירה ישראל מסרים חריפים לראשי לבנון וגם לנשיא סוריה, בשאר אסד, לפיהם אם הצדדים יעזו לתקוף את ישראל היא תגבה מהצד השני מחיר כבד. לכן, ככל שחולף הזמן וחיזבאללה לא מגיב באמת, ניתן להבין עד כמה הוא חושש מעימות עם ישראל. לא סתם, מיום החיסול של מורנייה ועד היום דחה נסראללה שלוש פעמים את הכוונה שלו לנאום בפומבי ולהתייחס לחיסול.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully