וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות "צלף אמריקאי": זינוק חד בכמות האיומים נגד מוסלמים

25.1.2015 / 10:18

הליגה הערבית-אמריקאית נגד השמצה מדווחת על עלייה דרמטית בתלונות על איומים שמושמעים כנגד ערבים ומוסלמים במדינה בעקבות סרטו החדש של איסטווד

יח"צ - חד פעמי

סרטו החדש של קלינט איסטווד השתלט בשבועות האחרונים על סדר היום של הוליווד. ההחלטה לשבצו בינואר התבררה כמשתלמת במיוחד, כשהסרט ניפץ ללא קושי את שיאי מכירות הכרטיסים של כל הזמנים לחודש הראשון של השנה, ובמקביל הצליח להפוך גם לשחקן מרכזי במירוץ האוסקר עם 6 מועמדויות, ובהם הסרט הטוב ביותר, השחקן הטוב ביותר והעריכה הטובה ביותר. אלא שבמקביל להצלחות, מעורר הסרט סערה ודיון נוקב בקרב מבקרים ואנשי קולנוע לגבי המסרים המועברים בו, בחלק מהמקרים נרשמו נטישות של צופים רבים את האולמות. כעת נראה שההשפעה שלו מקיפה הרבה יותר מאשר רק במובן התאורטי.

הליגה הערבית-אמריקאית נגד השמצה שיגרה בסוף השבוע האחרון מכתבים אל איסטווד ואל כוכב הסרט, בראדלי קופר, בבקשה "לסייע במזעור רטוריקת השנאה". הסרט שמציג את סיפורו של צלף יחידת "אריות הים", כריס קייל - שנודע ברבים בתור החייל שאחראי על כמות ההריגות הגדולה ביותר בתולדות הצבא האמריקאי - מעורר תחושות זעם ושנאה כלפי מוסלמים במדינה ביחס הגדול ביותר מאז פיגועי התאומים ב-2001. חלק ניכר מהזעם הזה בא לידי ביטוי ברשתות החברתיות.

"סרט מדהים", צייץ אחד מצופי הסרט בטוויטר, "עכשיו כל מה שאני רוצה זה להרוג כמה חובשי מגבות מזויינים". "כיף לראות סרט שבו הערבים מוצגים כפי שהם באמת - חלאות שמטרתם להרוס אותנו", כתב צופה אחר, שאף טרח לתייג את ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו. אפילו שחקן הקולנוע ג'יימס וודס לא התאפק וכתב: "בכל פעם שאחד מהצלפים שלנו משחרר את הניצרה, אלו שהורגים או מטילים מומים בלוחמים שלנו אינם מהווים עוד איום".

גורמים בליגה הערבית-אמריקאית נגד השמצה מדווחים על עלייה דרמטית בתלונות על איומים כנגד ערבים ומוסלמים אמריקאים. "אנחנו מבקשים ממר איסטווד ומר קופר לצאת ולומר: 'אל תשתמשו בסרט שלנו כדי לתדלק שנאה או גזענות, ואל תהפכו אותו לפלטפורמה שמצדיקה את ההשקפות המסוכנות האלה". בשלב זה איסטווד או קופר לא הגיבו לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully