וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג חמשת המאמנים הטובים ביותר כיום בכדורגל האירופי

21.1.2015 / 13:17

ההצלחה של דייגו סימאונה שנמשכת גם השנה, לצד ההישגים הנהדרים העונה של אנצ'לוטי, מוריניו וגווארדיולה, מאתגרת מחדש את השאלה: מיהו מאמן הקבוצות הכי טוב ביבשת? עידן ויניצקי עם דירוג מעודכן לחורף 2015

* המאמנים שבדירוג הם רק כאלה שמאמנים כיום בקבוצות באירופה

לואיס אנריקה, ברצלונה. GettyImages
יש לך עוד דרך ארוכה לעבור עד שתוכל להצטרף לרשימה, חביבי. לואיס אנריקה/GettyImages

מקום חמישי: רונלד קומאן/פרנק דה בור

מאזן בליגה בשנת 2014:

קומאן: עם פיינורד - 34 נקודות מ-16 משחקים. עם סאות'המפטון - 42 נקודות מ-22 משחקים. בסך הכול - 66.6 אחוזי הצלחה

דה בור: 76 נקודות מ-34 משחקים (74.5 אחוזי הצלחה)

תארים בשנת 2014:

קומאן: מאמן חודש ספטמבר בפרמיירליג

דה בור: אליפות הולנד, מאמן השנה בהולנד

המקום החמישי ברשימה יחולק לשני הכוחות העולים מהולנד, שעושים חיל לאחרונה. קומאן הוא המבוגר יותר והוא היה עוזר המאמן בברצלונה של לואי ואן חאל, בה שיחק דה בור בסוף שנות ה-90' ותחילת המילניום. אותה קבוצה מכונה היום "בית הספר למאמנים" ומתוכה יצאו מלבד השניים הללו גם פיליפ קוקו, לואיס אנריקה ועוד שני ענקים שמופיעים בהמשך הרשימה הזו.

בין יולי 2011 למאי האחרון, קומאן נאבק עם פיינורד ללא הצלחה באייאקס האדירה של דה בור, שלקח את הקבוצה מאמסטרדם לפני ארבע שנים והשתלט לחלוטין על הליגה ההולנדית. העונה, קוקו ופ.ס.וו איינדהובן נותנים לאייאקס ודה בור קרב גדול ובינתיים גם מובילים את הטבלה בהולנד, אבל שום דבר לא ייקח מהמאמן בן ה-44 את ארבע האליפויות הרצופות בהן זכה תוך שהוא מציג דומיננטיות אדירה.

קומאן בינתיים, קפץ השנה לבריכה של הגדולים ולקח את סאות'המפטון המעניינת. הקדושים, אחרי עונה מוצלחת עם מאוריסיו פוצ'טינו, ראו את המנג'ר עוזב ומכרו בערך כל מה שזז, כולל לוק שואו, אדם לאלאנה, קאלום צ'יימברס, דיאן לוברן וריקי למברט. אבל קומאן ביצע רכש מבריק, הביא בין היתר את דושאן טאדיץ', גרציאנו פלה וסאדיו מאנה ולאחרונה גם את אלג'רו אליה ואחרי יותר מחצי עונה, הקבוצה שלו חזק מאוד במאבק על ליגת האלופות. אולי בעוד שנה-שנתיים אחד מהשניים הללו יקפוץ גבוה יותר ברשימה.

רונאלד קומאן מאמן סאות'המפטון. GettyImages
במקום שסאות'המפטון תתפרק, היא הפכה לחזקה יותר. קומאן/GettyImages

מקום רביעי: פפ גווארדיולה

מאזן בליגה בשנת 2014:

91 נקודות מ-35 משחקים (86.6 אחוזי הצלחה)

תארים בשנת 2014:

אליפות גרמניה, גביע גרמני

עד לא מזמן, גווארדיולה היה קונצנזוס במקום הראשון, אבל כמה מתחרים קצת עקפו אותו בסיבוב. מאז שלקח את באיירן, השליטה של הספרדי בבונדסליגה היא טוטאלית, היא מפחידה והיא רק מתעצמת. בשנה שעברה באיירן זכתה באליפות המוקדמת ביותר בתולדותיה ונראה שהיא בדרך לנפץ כל שיא אפשרי בגרמניה ולפרק את הליגה לגורמים גם בשנים הבאות. מצד שני, לפפ, שאיבד השנה את חברו משכבר הימים טיטו וילאנובה, היה גם כתם גדול בדמות ה-4:0 הביתי מול ריאל מדריד בחצי גמר ליגת האלופות.

מראש הוא נכנס לסיטואציה בלתי אפשרית בבאיירן, כאשר החליף את יופ היינקס שזכה בטרבל. גווארדיולה שמר על שני תארים, אבל את השלישי, החשוב והקשה מכולם, פספס בגדול. מעבר לכך, לצערו של המאמן, השחקנים שמשחקים תחתיו תמיד מורידים טיפה מההישגים שלו. כך למשל, ארבע השנים בהן אימן את ברצלונה היו גם ארבע שנות הזוהר של נבחרת ספרד, שהתבססה ברובה על שחקני בארסה וגרמה לרבים לתהות האם המאמן עושה את השחקנים או להיפך. בקיץ, גרמניה הניפה את גביע העולם בברזיל כאשר שישה שחקני הרכב פלוס כובש שער הניצחון גצה היו שייכים לבאיירן.

מאמן באיירן מינכן פפ גווארדיולה. AP
למה השחקנים שלו צריכים לזכות בכל כך הרבה תארים בנבחרות שלהם? גווארדיולה/AP

מקום שלישי: קרלו אנצ'לוטי

מאזן בליגה בשנת 2014:

85 נקודות מ-36 משחקים (78.7 אחוזי הצלחה)

תארים בשנת 2014:

ליגת האלופות, הסופרקאפ האירופי, אליפות העולם לקבוצות, גביע המלך הספרדי, מאמן חודש אוקטובר בליגה הספרדית

קשה למצוא פרשן כלשהו שיכריז על האיטלקי הוותיק כמאמן הטוב בעולם באופן חד משמעי. קצת כמו במקרה של גווארדיולה, השחקנים המדהימים שעומדים לרשותו של אנצ'לוטי, כולל כמובן שחקן השנה בעולם בשנתיים האחרונות, פוגעים במידה מסוימת לפחות ביכולת להעריך את מה שהוא עושה בריאל. אז הנה מה שהוא עושה.

איש לא האמין שגארת' בייל יצליח להשתלב ככה במערך של הבלאנקוס, אבל הוא הצליח. איש לא האמין שאפשר לבנות שוב על איקר קסיאס בין הקורות, אבל גם זה עובד. איש לא האמין שאפשר לשפר עוד יותר את מכונת השערים הנקראת כריסטיאנו רונאלדו, וזה קרה. איש לא האמין שקארים בנזמה יכול להיות כוכב השפיץ של הבלאנקוס, אבל הוא עושה זאת. ומעל הכול כנראה, איש לא האמין שמערך 4-3-3 התקפי כל כך, עם אנחל די מריה, צ'אבי אלונסו ולוקה מודריץ', מסוגל לתמוך ב-BBC הקטלניים ולזכות בליגת האלופות. עם כל הלחץ להביא את ה"דסימה" שחמקה מריאל במשך למעלה מעשור, זה נראה בלתי אפשרי, אבל השקט, הניסיון והחוכמה של אנצ'לוטי עשו זאת.

ומה קרה בקיץ? כל אותה שלישיית קישור הוחלפה. שניים נרכשו במקום השניים שעזבו, טוני קרוס על המשבצת של אלונסו, חאמס על זו של די מריה. איסקו החליף את מודריץ'. וריאל מדריד הפכה לעוד יותר מפחידה, כולל רצף מטורף של 22 ניצחונות. נכון, זה מאוד עוזר כשיש לקבוצה שלך כסף לקנות את כל מי שבא לה בעולם, אבל צריך גם לדעת את מי לשחרר ואיך להפוך את אלה שמגיעים לחלק מהמערכת ולהשתפר יחד איתם תוך כדי תנועה. מה שמוביל אותנו למקום השני.

מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי. AP
שיפר את רונאלדו, שיפר את ריאל כולה, הביא את הדסימה החלומית. אנצ'לוטי/AP

מקום שני: ז'וזה מוריניו

מאזן בליגה בשנת 2014:

88 נקודות מ-38 משחקים (77.2 אחוזי הצלחה)

תארים בשנת 2014:

אין

תשנאו אותו, תשנאו אותו עוד יותר והוא רק יחייך בהתנשאות ויידע שהוא עושה עבודה טובה. "דה ספיישל וואן" אומנם לא מוחצן כמו בקדנציה הראשונה שלו בצ'לסי, אבל ההצלחות בדרך להיות זהות, לפחות. נכון, למוריניו אין אף תואר בתקופה האחרונה. לא בריאל, שם פינה את מקומו לטובת אנצ'לוטי ולא בצ'לסי, שם נאלץ לבנות מחדש. המנטרה של מוריניו תמיד הייתה "תשפטו אותי לפי העונה השנייה" ואכן, אחרי שאמר שלום לכמה מכוכבי הזכייה בצ'מפיונס ובראשם פרנק למפארד ואחרי שהצליח למכור בסכום הזוי את דויד לואיז לפריס סן ז'רמן, הפורטוגלי הרים בעונתו השנייה בצ'לסי קבוצה שבמאי הקרוב כנראה תסדר לו לפחות תואר אחד, אם לא שניים, אם לא שלושה.

כמו במקרה אנצ'לוטי, כשפנקס הצ'קים זמין ופתוח, העסק הופך לקצת יותר פשוט ועדיין, ססק פברגאס, שלא הסתדר בברצלונה, חזר לאנגליה, העדיף את מוריניו על פני ארסנל והפך למלך הבישולים, דייגו קוסטה התגבר על הפציעה והוא בלתי ניתן לעצירה, טיבו קורטואה נועל את השער ומעל כולם, אדן הזאר, שבחלקים גדולים של העונה משחק ברמה של מסי ורונאלדו. מוריניו, כמו שהוא עשה תמיד, הופך את הקבוצות אליהן הוא מגיע להרבה, הרבה יותר טובות.

הסופר אייג'נט וחברו הטוב, ז'ורז'ה מנדש, החמיא לו לאחרונה: "הוא לא רק המאמן הכי טוב בעולם, הוא למעשה המאמן הכי טוב אי פעם. הוא רק בן 52 ואני לא חושב שיש מישהו שזכה בכל כך הרבה תארים בגילו. הכי קרוב זה סר אלכס, שהוא דוגמה נפלאה לכל מי שמעורב בכדורגל. הוא כמו אבא בשביל ז'וזה".

ז'וזה מוריניו מאמן צ'לסי. רויטרס
מבחן השנה השנייה שלו ממשיך לעבוד מושלם. מוריניו/רויטרס

מקום ראשון: דייגו סימאונה

מאזן בליגה בשנת 2014:

79 נקודות מ-37 משחקים (71.7 אחוזי הצלחה)

תארים בשנת 2014:

אליפות ספרד, הסופרקופה הספרדי, מאמן השנה בספרד, גמר ליגת האלופות

ולפעמים, הכסף לא נשפך לקבוצה מהאוזניים ואין גם בוס מיליארדר ואי אפשר להביא את השחקנים הטובים בעולם. אז מה עושים? מביאים את המאמן הכי טוב והוא כבר מוצא שחקנים מהדרג השני שהופכים למגה סטארים ומשיג תארים והצלחות אדירות. בינתיים זה עובד נהדר עבור הקולצ'ונרוס.

קשה לתאר בכמה מילים את עוצמת וחשיבות העבודה שהארגנטינאי עושה באתלטיקו בשנים האחרונות. נכון, הקבוצה השנייה של מדריד לא ענייה ולא מפורקת כפי שהייתה בתחילת המילניום, אבל היכולת להתמודד בצורה שווה מול ריאל מדריד וברצלונה, שתיים שהשליטה שלהן בכדורגל הספרדי והכוח שלהן בכדורגל העולמי היו בלתי ניתנים לערעור עד לא מזמן.

בעונה שעברה, לראשונה אחרי עשור, בארסה וריאל נותרו ללא האליפות. אתלטיקו הייתה שם ועם יכולת מנטלית מדהימה, זכתה בתואר בקאמפ נואו, במשחק אחד על כל הקופה. בלי הנגיחה האכזרית של סרחיו ראמוס בתוספת הזמן, גם היה לא דאבל היסטורי עם ליגת האלופות. בקיץ, דייגו קוסטה, פיליפה לואיז, טיבו קורטואה ודויד וייה עזבו. הנחת העבודה הייתה שאתלטיקו תחזור לגודל הטבעי. אבל הקואץ' עשה רכש כביר, עם מנדז'וקיץ' וגריזמן והשוער מויה. לפני כמה שבועות הוא החזיר הביתה את הבן האובד, הכושל והשבור פרננדו טורס. התוצאה? צמד היסטורי בברנבאו והדחה של ריאל מהגביע.

השחקנים של סימאונה מאוהבים בו והאוהדים של הקבוצה מאוהבים בו עוד יותר. נפנופי הידיים לקהל, הטקטיקה המושלמת ובעיקר, העובדה שהוא הוציא מאתלטיקו את הפחד. למעלה מעשור הקבוצה לא ניצחה בדרבי, אבל עם סימאונה היא עשתה זאת בגמר הגביע (בברנבאו) ועוד פעמיים בליגה (גם בברנבאו) ופעם אחת העונה בגביע. היום, ריאל היא זו שרודפת אחרי אתלטיקו. הבלאנקוס לא ניצחו את היריבה העירונית ב-90 דקות מאז פברואר, שבעה מפגשים בסך הכול. ובעוד שבועיים יש דרבי בוויסנטה קלדרון.

גם מול בארסה המצב די דומה ואחרי שנים של התרפסות ושלישיות ורביעיות ממסי, אתלטיקו העיפה בעונה שעברה את הקטאלנים מליגת האלופות. הניצחון של ברצלונה במפגש הליגה בשבוע שעבר, היה הראשון שלה על אתלטיקו מאז מאי 2013 ועכשיו צמד המפגשים בגביע ייתן לקולצ'ונרוס צ'אנס לנקום. לאחר שפספס את הזכייה בתואר מאמן השנה בעולם בטקס שנערך לאחרונה, נכתב ב"יאהו": "בשעה שיוגי לאב שזכה ואנצ'לוטי שהגיע למקום השני עמדו בציפיות הגבוהות מהם, הרי שסימאונה הביס כל ציפייה שהייתה ממנו. אחרי עשור של שליטה מצד ברצלונה וריאל מדריד, הוא הוביל את אתלטיקו לאליפות בספרד. הוא זעזע את כל המערכת ועשה זאת בלי שחקנים כמו רונאלדו, בייל, מסי או ניימאר. הוא הפנים של הקבוצה הזו".

דייגו סימאונה מאמן אתלטיקו מדריד. GettyImages
אחד, יחיד ומיוחד. סימאונה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully