וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועמים ונוקמים: הסרטים שיעשו את 2015 - חלק א'

18.1.2015 / 0:48

שנה קולנועית חדשה בפתח ואיתה מבחר עצום של סרטים חדשים שיתחרו על ליבנו ועל הארנק. בחלק הראשון של הפרויקט: הסרטים הבולטים של עונות האביב והקיץ

אביב

"הנוקמים 2" – טריילר שני. צילום מסך
מי בא לפיקניק?/צילום מסך

צ'אפי

מה: מתברר שהאבולוציה הרובוטית לא שונה בהרבה מזו שאנחנו מכירים בעולם האנושי. בהתחלה הם חמודים ואנחנו רוצים להגן עליהם, אחר כך הם מתבגרים ומתגלים כל הבאגים בתוכנה ולבסוף אנחנו יושבים בבית ומקווים שהם לפחות יצלצלו מדי פעם כדי לשאול מה נשמע. צ'אפי שייך לחלק הראשון של האבולוציה הזאת. רובוט רגיש, שנחטף על ידי צמד פושעים שמגדלים אותו כמו משפחה לא מתפקדת למופת. כשהרשויות מתוודעות לקיומו של רובוט שיכול לחשוב ולהרגיש, הן מתנהגות כמו שרשויות נוהגות ויוצאות לחסל אותו.

למה כן: כי ניל בלומקאמפ הוכיח ב"מחוז 9" שהוא יודע לשלב נהדר בין אקשן עתידני וסיפור אנושי מרגש. כי הטריילר נראה מעולה וכי צ'אפי כל כך חמוד שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם להשאיר אותו לבד על המסך.

למה לא: כי הצרה עם ילדים חמודים בקולנוע היא שלוקח להם בדיוק חמש דקות כדי לעלות על העצבים, לא נראה שאצל רובוטים זה שונה. ובכלל, קצת מיצינו את כל העניין הזה של גידול חייזר/רובוט/בינה מלאכותית קטנה אחרי שאי טי הבטיח לצלצל ומעולם לא קיים.

מתי: 19 במרץ

מהיר ועצבני 7

מה: בואו נשים את הדברים על השולחן. סדרת "מהיר ועצבני" היא מהמצליחות והרווחיות ביותר שידעה הוליווד מאז ומעולם. לא משנה מה אתם חושבים על האיכות שלה, אי אפשר להתעלם ממנה כשמדברים על השנה הקולנועית שבפתח. ועכשיו בואו נזרוק את השולחן הזה לים. כי עם כל הכבוד להצלחה של "מהיר ועצבני" רוב הסיכויים שלא היינו טורחים להתייחס לחלק השביעי שלה אלמלא פול ווקר. העולם כולו עקב אחר הטרגדיה של השחקן המנוח, וינסה לסגור מעגל, כמה אירוני, בסרט שמהלל את מרדף המכוניות האחרון של דמותו שמחליטה לפרוש מהחבורה.

למה כן: כי יהיה מסקרן לראות את הדרך שבה הצליחו היוצרים להתמודד עם המשימה המסובכת של השלמת הצילומים החסרים. וגם אם זה לא באמת מעניין אתכם, סצנות המרדף יהיו מטורפות מאי פעם..

למה לא: כי לא צריך להראות לנו משהו שבע פעמים כדי שנבין את העיקרון. החבר'ה האלה נוסעים ממש מהר, מדברים ממש מגוחך ומעדיפים לגדל שרירים במקום כלב. אפשר להתקדם כבר?

מתי: 2 באפריל

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מקס הזועם: כביש הזעם

מה: היה היה פעם, לפני האנטישמיות, לפני האלכוהוליזם, לפני "דיי מיי טייק אוור פרייד, באט דיי וויל נבר טייק אוור פרידום!!", מל גיבסון מגניב. באמת מגניב. ב-1979 הוא לקח על עצמו את התפקיד הראשי בסרט מד"ב מסעיר שמתרחש באוסטרליה האפוקליפטית. מקס הוא שוטר שיוצא לנקום בפושעים שרצחו את אשתו, בנו והשותף שלו, במציאות שבה העולם כולו הפך מדבר. כשאנחנו אומרים נוקם אנחנו לא מתכוונים למשהו קטן או לרשימה מצומצמת, אנחנו מדברים על נקמה במובן של דרך חיים. בסרט החדש בסדרה מכיר מקס את פיוריסה (שרליז ת'רון), אישה שמאמינה שתצליח להחזיר את הסדר לעולם אם מקס יוכל לסייע לה לחצות את המדבר המסוכן בשלום.

למה כן: כי מל גיבסון כבר מזמן לא מגניב וזה אומר שאת מקומו בסרט הזה יתפוס טום הארדי המצוין. כי הקונספט האפוקליפטי מעולם לא היה מתאים יותר לתקופתנו והשדרוג הטכנולוגי שתעבור הסדרה תגרום לו להיות אפקטיבי יותר מאי פעם.

למה לא: כי בסופו של דבר מה שבאמת תקבלו כאן הוא מרדף מכוניות במדבר באורך שעתיים פלוס-מינוס. ב"מהיר ועצבני" לפחות רואים קצת גיוון בנופים לפעמים.

מתי: 14 במאי

הנוקמים: עידן אולטרון

מה: הדובדבן שעל עוגת השכבות של אולפני מארוול. כל עלילות איירון מן, קפטן אמריקה, ת'ור, האלמנה השחורה ומי שזה לא יהיה שג'רמי רנר מגלם, שחווינו מאז שפגשנו את הנוקמים לראשונה ב-2012, מובילות אל הסרט הזה. ההשלכות שלו, אגב, ישפיעו על שורה ארוכה של סרטים שנראה בשנים הבאות. העלילה מתמקדת בתכנית רדומה לשמירה על השלום בכדור הארץ שמוצגת על ידי טוני סטארק, אולם שורה של כשלים בתוכה מאפשרים לנבל על בשם אולטרון לנצל אותה כדי להרוס את כל מה שהנוקמים בנו בעמל כה רב בשנים האחרונות.

למה כן: בגלל ג'וס ווידון. המאסטר מיינד מאחורי העולם המורכב של מארוול, וככל הנראה בן האנוש היחיד בעולם שמסוגל לדלג בין כל כך הרבה דמויות, התרחשויות וקווי עלילה, מבלי לאבד את השנינות ואפקט הוואו בסצנות אקשן גדולות מהחיים.

למה לא: כי אם חשבתם אי פעם לקחת הפסקה מכל הבלאגן הקומיקסי הזה, זאת תהיה הזדמנות מצוינת. אחר כך הכל יהפוך כל כך מסובך שלא תצליחו להפסיק גם אם תרצו.

מתי: 30 באפריל

עולם המחר

מה: האמת? קצת מפדח להודות, אבל אף אחד לא ממש יודע. זה בדיוק מה שהופך את הפרויקט הזה למסקרן במיוחד. טוב נו, זה והעובדה שבראד בירד ("משפחת סופר-על", "רטטוי", "משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים") מביים אותו. מה שכן ידוע בשלב זה הוא שהעלילה עוסקת בחיבור שנוצר בין צעירה סקרנית ומדען גאון (ג'ורג' קלוני) ולוקח אותם אחורה בזמן אל מקום מסתורי הידוע רק בשם Tomorrowland בשנת 1952. השם הזה הוא גם שמו של מתקן ידוע בדיסנילנד, מה שמוביל להשערה שאולי שם תתרחש העלילה.

למה כן: כי מעט מדי סרטים גדולי תקציב עם תסריט מקורי ומסקרן מסתובבים בהוליווד בשנים האחרונות. ההצלחה של "עולם המחר" יכולה להיות עוד הוכחה חשובה שהשקעה בסיפורים מקוריים משתלמת, גם ביקורתית וגם כלכלית. רק בשביל המטרה הזו שווה לקנות כרטיס.

למה לא: כי טבען של הפקות מסתוריות כאלה הוא לאכזב בלא מעט מקרים. אם אתם לא בנויים לאכזבות, אולי החוויה הזאת לא מתאימה לכם.

מתי: 21 במאי

קיץ

עולם היורה.
תאכל משהו, אתה נראה חיוור

פיץ' פרפקט 2

מה: הנה נוסחה ששווה לזכור אם אתם מתכננים להפוך יום אחד לקולנוענים. רוצים לזכות בפרסים? זה הזמן לפשפש בספרים ולמצוא דמות שהחיים, החברה ומזג האוויר התנכרו לה, להוסיף מוזיקה מרגשת ובקרוב תוכלו להודות להורים מעל הבמות הכי מכובדות. רוצים לעשות כסף? קחו סיפור על מקהלת קולג' כושלת שמקבלת לשורותיה מועמדת חדשה, לא מקובלת ונלהבת במיוחד.הוסיפו שיר כוסות ממכר ולהגיש, המתבגרים כבר יגיעו לבד. זה היה סוד הקסם של "פיץ' פרפקט", אחת ההצלחות הענקיות מבחינה מסחרית של השנים האחרונות. סרט ההמשך יעקוב אחרי הלהקה בדרכה לתחרות שירה בינלאומית שבה שבה מעולם לא ניצחה נבחרת אמריקאית.

למה כן: כי אהבתם את השירים, הדמויות המוזרות ואווירת החנונים מנצחים של הסרט הקודם, וכי אנה קנדריק היא הדבר הכי מושלם שנראה על מסך קולנוע.

למה לא: כי אתם מתעבים את "גלי", שונאים קומדיות תיכון קלישאתיות על חנונים שמנצחים נגד כל הסיכויים, וכי אין סיכוי שתסכימו לראות עוד סרט עם אנה קנדריק אי פעם בחייכם.

מתי: 4 ביוני

הפמליה

מה: אחרי שחיכינו להם בקוצר רוח עם סיום הסדרה, התבאסנו לעבור את סדרת העיכובים האינסופית לבסוף איבדנו עניין, נזכרו כוכבי "הפמליה" שהם בכל זאת כנראה זקוקים לכסף. אם ארבע השנים שחלפו מאז סיום הסדרה הכיפית של HBO הספיקו כדי לעמעם מעט את הזיכון, הסרט מתכוון לנסות ולסחוט את כל המוטיבים המוכרים של הסדרה פעם אחת נוספת. וינס צ'ייס, הכוכב ההוליוודי הסורר, מקבל את הזדמנות חייו שנתפרה על ידי סוכנו הערמומי, ארי גולד, לביים סרט קיץ ענק בתקציב של 100 מיליון דולר. וינס, כרגיל, מצליח להפוך את הכל לחגיגה יקרה ובזבזנית שמאיימת על ההפקה, על המשך הקריירה שלו ועל החיים הטובים של החברים הבלתי נפרדים: אי, דרמה וטרטל.

למה כן: כי התגעגעתם לפה המלוכלך של ארי, לנאיביות של אי, לקומבינות של טרטל ולטמטום של דרמה.

למה לא: כי מיציתם את רפרטואר הקללות, אי מעולם לא היה חביב עליכם והאמת שליד כמה מהמועמדים לכנסת הקרובה, דרמה נראה פתאום די אינטיליגנט. הקסם של "הפמליה" היא הקלילות שהוגשה במנות קטנות של פרקי 22 דקות. ברגע שכל זה הופך למפלצת מזומנים באורך שעתיים, היתרונות של הסדרה עלולים להיעלם והחסרונות להפוך לבולטים הרבה יותר.

מתי: 11 ביוני

עולם היורה

מה: 22 שנים אחרי שסטיבן ספילברג לימד את האנושות לא להתעסק עם טורפים פרהיסטורים נכחדים, שום דבר כמובן לא הופנם. בסרט הרביעי בסדרה איסלה נבולה הוא כבר אתר תיירות נוצץ ומסחרי להפליא כמו כל מלכודת תיירים שמכבדת את עצמה. אלא שאחרי עשור של הצלחות נראה שהעניין בדינוזאורים משוכפלים מתחיל לדעוך, ומנהלי הפארק מחליטים ללכת גדול יותר ופראי יותר כדי לענות על הציפיות. אתם כבר יכולים להתחיל לנחש מה יהיו ההשלכות של הצעד הזה.

למה כן: כי אחרי 13 שנה של הפסקה, יהיה מסקרן לראות האם הפרנצ'ייז המצליח הזה ישרוד את מבחן הזמן. לפחות בתחום הליהוק פגעו ב"עולם היורה" בול, כשהצליחו לשים יד על כריס פראט הלוהט רגע לפני ההצלחה העצומה של "שומרי הגלקסיה", ועכשיו הם יכולים להסתמך על הקסם שלו שימשוך אותנו אל הקולנוע.

למה לא: כי למרות ששמו של סטיבן ספילברג נדחף כמעט בכוח לטריילר ולחומרים הפרסומיים, הוא שוב נמצא בעמדת מפיק בפועל בלבד. ברזומה של הבמאי קולין טרבורו יש רק סרט עצמאי, קטן וחמוד אחד ("על אחריותכם בלבד"), שום דבר שיכין אותו לסטנדרטים של סרט בגודל כזה. מהמעט שזכינו לראות בטריילרים ובהצצות, נראה שהסרט מנסה להיות יותר רימייק של הסרט הראשון מאשר פרק חדש בסדרה, ואם זה אכן מה שיקרה זה יהיה מאכזב ובעיקר מיותר.

מתי: 11 ביוני

הקול בראש

מה: ההזדמנות הגדולה של פיקסאר לתבוע שוב את מעמדה כאולפן היצירתי והמבריק ביותר בהוליווד, ולמחוק את הרושם שהותירו השנים הבינוניות האחרונות. הסרט המקורי הראשון של פיקסאר מאז 2012 והשני בלבד מאז 2009, נכנס עמוק אל המוח האנושי ועורך לנו היכרות עם הרגשות שמתגוררים בו. בתחילה היה נדמה שהרגשות הללו מתגוררים רק במוחה של ילדה קטנה, שנעקרת מביתה האהוב על ידי הוריה בגלל שאביה מצא עבודה חדשה בסן פרנסיסקו, אבל בזכות הטריילרים כבר הבנו שנראה אותם גם במוחם של הוריה המבוגרים. איימי פוהלר, מינדי קיילינג וביל היידר ידבבו גיבורים כמו "כעס" ,"פחד", "גועל" ועוד תחושות שמתעוררות אצלנו ככל שהספירה לאחור לקראת הבחירות נמשכת.

למה כן: כי הקונספט מרתק ונראה בדיוק כמו השילוב המצליח של פיקסאר בין דמויות שמגניבות ילדים וסאבטקסט שקורץ למבוגרים, כי פיט דוקטור הנהדר ("למעלה", "מפלצות בע"מ) כתב את התסריט ומביים, ובכלל, מה יכול להיות מעניין יותר מאשר לדעת מה עובר במוח של אנשים אחרים?

למה לא: כי לא בטוח שהקונספט הזה מספיק כדי להחזיק עלילה של סרט שלם, הרגשות די מסבירים את עצמם ולא באמת דורשים זמן מסך להיכרות וגם ההצגה של ההורים נראית קצת סטראוטיפית.

מתי: 19 ביוני

אנטמן

מה: אז מה היה לנו? ענקים ירוקים? צ'ק, אלים נורדיים עם פטיש כולא ברקים? צ'ק, אלמנות שחורות, חננות שהופכים לחיילי על, רקון עם פה מלוכלך ועץ מדבר שאי אפשר להרוג? צ'ק, צ'ק וצ'ק. טוב נו, אין ברירה, תקראו לזה שיכול לכווץ את עצמו לגודל של נמלה. על פניו הסיפור של סקוט לאנג - הפושע שהחליט להמציא את עצמו מחדש עם הצטרפות לניסוי של מורו ורבו, האנק פים (מייקל דאגלס), ולעטות על עצמו חליפה שמאפשרת לו לשלוט במימדי גופו - לא נשמע מסעיר כמו גיבורים אחרים של מארוול. אז זהו, שזה בדיוק מה שחשבנו כששמענו על "שומרי הגלקסיה" וכולנו זוכרים איך זה נגמר, נכון גרוט?

למה כן: כי מארוול יודעים לעשות קולנוע מעולה, מצחיק ומגניב, עם ובלי בלי קשר לדמות שהסרט עוסק בה. פול ראד נראה כמו בחירה מצוינת לקו המודע לעצמו של עולם הגיבורים הזה, ובכלל אתם הרי יודעים: הכל קשור לנוקמים, אז אם תפספסו אל תבואו אחר כך אלינו להשלים לכם פערי ידע.

למה לא: כי להרחבת המותג האינסופית הזאת יבוא מתישהו סוף. כמה עלילות מקבילות של גיבורים, חשובים יותר ופחות, אפשר לשאת לפני שזה יהפוך מעיק מדי ורפטטיבי מכדי שלמישהו יהיה אכפת עוד? גם הבחירה בפייטון ריד ("מעודדות צמודות", "יס מן") מרגישה כמו הימור קצת גדול מדי של מארוול.

מתי: 17 ביולי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully