וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב בחוץ: אלדד יניב כנראה לא ייכנס לכנסת גם הפעם

המועמד, שמפלגתו "ארץ חדשה" לא עברה ב-2013 את אחוז החסימה, נחל שוב כישלון כשהגיע הבוקר למקום ה-30, המסתמן כלא ריאלי ברשימת מפלגת העבודה

"נורא רציתי להיות חלק מהרשימה לכנסת ה-20. ונורא התאכזבתי שזה לא קרה הלילה" – כתב הבוקר (רביעי) בפייסבוק אלדד יניב, אחרי שהגיע למקום ה-30 ברשימת העבודה לבחירות לכנסת. לפי הסקרים, המקום ה-30 אינו מקום ריאלי ויניב לא ייכנס לכנסת גם הפעם. זוהי מערכת הבחירות השנייה ברצף שניסיונותיו של יניב להיכנס לכנסת נוחלים כישלון, לאחר שמפלגתו "ארץ חדשה" לא עברה את אחוז החסימה ב-2013.

תוצאות בעבודה: יחימוביץ' ראשונה, שפיר שנייה, כבל רק שישי

לפני כחודש הודיע יניב כי בכוונתו להתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה. "להחליף את ביבי, זאת העבודה", כתב אז. למחרת היום הוא התפקד למפלגת העבודה והחל בעבודות השכנוע. אתמול, במהלך ההצבעה, הוא גייס את כל בני משפחתו שאיישו את הדוכן שלו בקלפי המרכזית במקומו בכדי לשכנע את אחרוני המצביעים שנהרו לקלפיות בתום יום העבודה.

תמונה שפרסם עו"ד אלדד יניב בפייסבוק בהודעה על התמודדותו במפלגת העבודה, דצמבר 2014. מתוך פייסבוק, צילום מסך
תמונה שפרסם עו"ד אלדד יניב בפייסבוק בהודעה על התמודדותו במפלגת העבודה, דצמבר 2014/צילום מסך, מתוך פייסבוק

בסטטוס שפרסם הבוקר בפייסבוק סיכם יניב את המסע שעבר במפלגת העבודה והביע את תמיכתו ביצחק הרצוג. "על האכזבה שלי אתגבר", כתב יניב, "והניצחון שלי הוא תמיד במקום משמעותי יותר. אני מוקף באנשים שאני הכי אוהב. וכמו תמיד בלילות כאלה, נרדמנו כל המשפחה יחד – במיטה צפופה אחת. ועל הספות בכל הבית והמיטות של הילדים, נרדמו במהלך הלילה חלק מהאנשים שהתאהבתי בהם בחודש האחרון והם היו הצוות והקבוצה שלי בקמפיין הזה".

אף שבמשך שנים רבות היה מקורב לפוליטיקאים, בראשם אהוד ברק, תחילת דרכו בפרונט של הפוליטיקה הייתה ב-2009, אז יצר עם המחזאי שמואל הספרי את מסמך "השמאל הלאומי" שיצר תנועה פוליטית. אך זו לא הפכה מעולם לתנועה רשמית או למפלגה המתמודדת לכנסת.

שלוש שנים לאחר מכן, בשנת 2012, עזב יניב את התנועה שצמחה מאז והקים את "ארץ חדשה", מפלגה שחרתה על דגלה את פירוק קשרי ההון-שלטון עליהם כתב והתראיין יניב בהרחבה, תוך שהוא חושף סיפורים מעברו כלוביסט ויועץ משפטי לבכירים במערכת הפוליטית. למרות תשומת הלב הרבה לה זכתה המפלגה שהקים יניב עם הבמאי רני בלייר, היא זכתה בכ-28 אלף קולות ולא עברה את אחוז החסימה.

סקר זריז - מה אתם אומרים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully