וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

נפילת האריה

אריאל שרון. GettyImages
אריאל שרון/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני תשע שנים שקע אריאל שרון בתרדמת. שבועיים אחרי שלקה באירועי מוחי קל בעקבותיו היה מתוכנן לעבור צנתור בליבו, עבר ראש הממשלה ה-11 של מדינת ישראל אירועי מוחי נוסף וחמור בהרבה, שנגרם מדימום מוחי. כעבור שמונה שנים בהן היה שרוי בתרדמת, חלה לפני שנה החמרה משמעותית במצבו, ועשרה ימים לאחר מכן הוא נפטר בגיל 85, והותיר מאחוריו מורשת ארוכת שנים ושנויה במחלוקת: בין הקמת הליכוד להקמת קדימה, בין הובלת צה"ל למלחמת לבנון הראשונה לבין הניצחון המוחץ בבחירות לראשות הממשלה, בין היותו אבי ההתנחלויות לבין יוזמת תכנית ההתנתקות.

הוגה שפת העיוורים

אילוסטרציה. שאטרסטוק, yes
צילום:/yes, שאטרסטוק

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום הברייל, לכבוד יום הולדתו של לואי ברייל, שנולד בצרפת ב-1809. ברייל, שהתעוור בגיל 3, הגה את שפת העיוורים בהתבסס על שיטה בשם "כתיבת לילה", שמטרתה הייתה להעביר פקודות בין חיילים בתוך תעלה על ידי שימוש במטריצות של 12 נקודות מובלטות, ופיתח את כתב הברייל באמצעות שיטה דומה אך פשוטה יותר המבוססת על מטריצות של 6 נקודות. כתב הברייל נכנס לשימוש נרחב רק לאחר מותו של ברייל, אך מאז המצאתו סייעה רבות למיליוני עיוורים ברחבי העולם.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מירוץ השטח הקשה בעולם

ראלי דקאר עם צוות פוינטר נגב. טל זהר,
ראלי דקאר עם צוות פוינטר נגב/טל זהר

אתם צריכים לדעת שהיום תצא לדרך המהדורה ה-37 של ראלי דקאר. מירוץ השטח המפרך בעולם, שבמקור נערך בין פריז לדקאר שבסנגל, ייערך זו השנה השביעית ברציפות בדרום אמריקה, ו-414 המתחרים בו יחלפו על פני 9,000 קילומטרים ויעברו בין ארגנטינה, צ'ילה ובוליביה. המשתתפים, רכובים על פני אופנועים, מכוניות או משאיות, יוזנקו בבואנוס איירס, ובערך שני שליש מהם יסיימו את המסלול באותו מקום ב-17 בינואר, אחרי שיחצו את היבשת בארבעה ימים בלבד מעבר לפסגות האנדים ומדבריות צ'ילה, בדיונות טובעניות, אגני פודרה ומעברי מים, שבילים טרשיים ויערות סבוכים.

קראנו לה אסתר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום אתי אנקרי חוגגת את יום הולדתה ה-52. אחת הזמרות האהובות במוזיקה הישראלית פרצה לתודעה הלאומית ב-1990 עם הוצאת אלבום הבכורה שלה "רואה לך בעיניים", שכלל פרט לשיר הנושא גם את "לך תתרגל איתה", "עד מתי" ו-"לוליטה". ב-25 השנים שחלפו מאז הספיקה אנקרי, שהחלה את דרכה כשחקנית, להוציא שישה אלבומים נוספים, לככב בסדרת הדרמה שבתות וחגים, ולעבור תהליך של חזרה בתשובה, שהוליד את האלבום "שירי רבי יהודה הלוי. אלבומה האחרון "הניגון שלך" יצא ב-2012 אחרי שמונה שנים בהן לא כתבה חומרים חדשים, ואפשר רק לקוות שלאלבום הבא לא נצטרך לחכות כל כך הרבה זמן.

בית חדש לאדומים

אולם הדרייב אין של הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
אולם הדרייב אין של הפועל תל אביב/יוסי ציפקיס

אתם צריכים לדעת שהיום תחנוך הפועל תל אביב את אולמה החדש במתחם הדרייב אין שבצפון העיר. שמונה שנים אחרי הריסתו של האולם באוסישקין, במהלכן סירבו האדומים לשחק בהיכל יד אליהו המזוהה עם מכבי תל אביב ואירחו את משחקיהם הביתיים בהדר יוסף, קיבלה הקבוצה בית חדש עם השלמת בנייתו של האולם, שהוקם כחלק מתכנית לשדרוג והרחבת המבנים בגני התערוכה הסמוכים, ומשחקה הראשון בו ייערך הערב מול הפועל ירושלים. האולם החדש, שנבנה במהירות בתוך שנה וחצי בלבד, מכיל 3,400 מושבים, וכמובן שכולם צפויים להתמלא הערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully