וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוודיה: הממשלה והאופוזיציה חתמו על הסכם; הבחירות בוטלו

27.12.2014 / 15:20

ראש הממשלה הודיע שקואליציית המרכז-שמאל הגיעה להבנות עם מפלגות האופוזיציה ובכך יימנעו בחירות הבזק, שעליהן הכריז אחרי שלא הצליח להעביר את התקציב. הנפגעת העיקרית: מפלגת הימין הקיצוני

ראש ממשלת שוודיה, סטפן לופבן, במסיבת עיתונאים שבה הוא מודיע על בחירות חדשות, 3 בדצמבר 2014. רויטרס
"לשוודיה יש מסורת של פתרון סוגיות קשות". ראש הממשלה סטפן לופבן/רויטרס

ראש ממשלת שוודיה סטפן לופבן הודיע היום (שבת) במפתיע כי ממשלתו הצליחה להגיע להסכם עם האופוזיציה ובכך להימנע מבחירות הבזק שהיו אמורות להיערך ב-22 במרץ. לדבריו של לופבן, ההסכם עם מפלגות המרכז יאפשר לקואליציית המיעוט של הסוציאל-דמוקרטים והירוקים, שבראשה הוא עומד, להמשיך ולשלוט.

"לשוודיה יש מסורת של פתרון סוגיות קשות", הצהיר ראש הממשלה. "אני שמח שהגענו להסכם שיאפשר לנו להמשיך ולשלוט". ההבנות בין הקואליציה לבין ארבע מפלגות האופוזיציה יחייבו את לופבן לתמוך בהצעת התקציב שלהן לשנה הבאה, על אף שהוא יוכל להכניס בה כמה שינויים. האופוזיציה, מצדה, התחייבה להימנע מלהצביע נגד הצעות התקציב הבאות של הממשלה. כמו כן, במסגרת ההסכם, שאמור להתקיים עד לשנת 2022, שני הגושים הסכימו לשתף פעולה בנושאי הפנסיה, הביטחון והאנרגיה.

המפלגה שעלולה להיפגע מההסכם היא מפלגת הימין הקיצוני. מפלגת "השוודים הדמוקרטים", השלישית בגודלה בפרלמנט, גיבתה בתחילת החודש את התקציב החלופי שהציגו מפלגות האופוזיציה ובכך סיכלו את העברת התקציב הממשלתי והביאו להקדמת הבחירות. המפלגה, שמתנגדת להגירה ומואשמת באנטישמיות ובשנאת זרים, הייתה צפויה לרשום עלייה במספר המושבים לו היו מתקיימות הבחירות. בסקר שנערך לפני כשבועיים קיבלה המפלגה 16% מקולות הבוחרים, לעומת 12.9% שבהם זכתה בבחירות האחרונות.

עוד ידיעות בעולם
צפון קוריאה: אובמה קוף ביער טרופי; ננקום על הפצת הסרט
מלזיה: 160 אלף נמלטו מבתיהם בשל שיטפונות עזים
אוקראינה: חילופי שבויים המוניים בין הממשלה לבדלנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully