וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומר חמד: "יהיה מיוחד לסיים את הקריירה במכבי חיפה, תחת יוסי בניון כמנג'ר"

27.12.2014 / 12:35

חזרה לישראל לא אופציה כרגע ("אי אפשר בכלל להשוות בין הרמה בה אני נמצא לחזרה לארץ") אבל תומר חמד חולם על סגירת מעגל עתידית, מציב יעדים אישיים באלמריה ובנבחרת, וגם נותן טיפ לערן זהבי. ראיון

שחקן נבחרת ישראל, תומר חמד. ברני ארדוב
המטרה: לחזור להרכב הנבחרת בעזרת הצלחה בספרד. תומר חמד/ברני ארדוב

אלילת המזל לא ליוותה את תומר חמד מאז אותה פציעה קשה במשחקה של מאיורקה מול אתלטיקו מדריד, במחזור הלפני אחרון של עונת 2012/13. והנה, רגע לפני היציאה לפגרת החורף, היא חזרה להופיע. חמד היה במקום הנכון ובזמן הנכון כדי לנצל טעות קשה בהגנת סלטה ויגו, לדחוק מקרוב ולחתום את שנת 2014 עם שער ניצחון שחילץ את אלמריה מהקו האדום. המאמן החדש חואן איגנסיו מרטינס חגג ניצחון בבכורה, החלוץ הישראלי שבר בצורת של יותר מחודשיים עם שערו השני העונה. עכשיו, מלך השערים (המשותף) של אלמריה יכול לדבר על השנה שמסתיימת ועל זו שבפתח. ולא, למרות שהוא מנצל את הפגרה הנוכחית לטובת חופשה בארץ, הוא לא מתכוון להעביר את שנת 2015 בישראל.

תומר חמד שחקן אלמריה. GettyImages
"אין הרבה מצבים ואין הרבה שערים באלמריה, אבל כבר הוכחתי שאני יכול להבקיע גם בקבוצות תחתית. תומר חמד/GettyImages
"אני חושב שיש הרבה שחקנים שהיו מעדיפים לשחק בליגות אחרות, פחות טובות, ולהיות שם בקבוצות צמרת, אבל אני מעדיף לשחק בליגות הכי טובות שאפשר"

באיזה כושר אתה נמצא? הפציעה כבר לגמרי מאחוריך?

"חזרתי מהפציעה ושיחקתי חצי עונה בליגה השנייה במדי מאיורקה, וזו בעצם התקופה שעזרה לי להיכנס בחזרה לעניינים. את העונה הזו התחלתי שוב בליגה הראשונה בספרד, בקבוצה חדשה, כשכל עניין הפציעה כבר מאחוריי ואני מרגיש בכושר טוב. אני משחק בהרכב, משחק טוב וסך הכול אני מרגיש ממש טוב".

היית בכושר טוב בספרד, היו לך כבר הצעות ממועדונים גדולים יותר, למשל שטוטגרט הגרמנית, וגם היית אחד הכוכבים של נבחרת ישראל. אפשר להגיד שהפציעה הגיעה בתזמון הכי גרוע שיכול להיות?

"פציעה אף פעם לא מגיעה בזמן טוב ואצלי זה כמובן קרה בתקופה מאוד טובה שלי, אבל מאז הפציעה עבר מספיק זמן ואני כבר לא חושב על התקופה ההיא. חזרתי לשחק ואני שוב נמצא בליגה הראשונה בספרד, שזו אחת הליגות הטובות בעולם. מבחינתי אני כבר לא חושב על מה שהיה, אלא חושב רק על איך להוציא את המקסימום מהעונה הנוכחית ושוב לחזור להיות חלוץ בולט בליגה הספרדית".

אתה אומר שהליגה הספרדית היא אחת הטובות בעולם, אבל בדיעבד אולי זו הייתה טעות לבחור באלמריה? הרי מדובר בקבוצת תחתית, שמשחקת לרוב כדורגל הגנתי והכדורים בקושי מגיעים לחלוצים

"זה שאני משחק בליגה הספרדית זה לא מובן מאליו. אני חושב שיש הרבה שחקנים שהיו מעדיפים לשחק בליגות אחרות, פחות טובות, ולהיות שם בקבוצות צמרת, אבל אני מעדיף לשחק בליגות הכי טובות שאפשר וכל עוד רוצים אותי בליגה הספרדית, אז מבחינתי זה כבוד גדול ואני צריך להוכיח שאני שייך לשם, כפי שעשיתי גם במאיורקה. כמובן שמבחינה התקפית, באלמריה אין הרבה מצבים ואין הרבה שערים, אבל כבר הוכחתי במאיורקה שגם בקבוצות תחתית אני יכול ויודע להבקיע שערים. המטרה שלי העונה היא להוביל את הקבוצה, להיות שחקן דומיננטי וכמו שאמרתי, לחזור ולהיות בין החלוצים הבולטים בליגה".

מה התכנון לקיץ הקרוב - תחפש שוב קבוצה חדשה או שתמשיך באלמריה?

"כרגע יש לי חוזה גם לעונה הבאה באלמריה ואני לא חושב מעבר לעונה הזאת. אני רוצה להוציא ממנה כעת את המקסימום. זו עונה מאוד חשובה, גם אישית וגם קבוצתית, והמטרה של הקבוצה היא להישאר בליגה. כמובן שנעשה את הכול כדי להצליח וגם אני באופן אישי רוצה להבקיע כמה שיותר שערים ולעזור כמה שיותר לקבוצה. הביאו אותי בתור שחקן מוביל, שחקן חשוב ואני רוצה לעזור למועדון לעמוד ביעדים שלו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ערן זהבי חוגג עם שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הוא רמה אחת מעל הליגה במקומו הייתי מנסה שוב לחוות את אירופה". ערן זהבי/ברני ארדוב
"בדיעבד אני יכול להגיד שלא הייתה התלבטות אפילו מבחינתי. כמובן שמכבי תל אביב מאוד רצו אותי וג'ורדי דיבר איתי המון פעמים, אבל לאורך כל התקופה אמרתי לו שיש התעניינות בספרד"

עד כמה היה לך קשה לצפות בשני הניצחונות האחרונים של נבחרת ישראל - משחקים בהם בעצם לא נטלת חלק ולא שותפת?

"אמנם לא שיחקתי ושותפתי עד כה רק במשחק אחד מבין השלוש שהיו, אבל בסך הכול הייתי בסגל וידעתי שבזמן הנוכחי הזה יש עדיפות לעומר דמארי שהיה בכושר מצוין. כמובן שכל אחד רוצה לשחק, גם אני, אבל אנחנו מקבלים כל החלטה של המאמן ברמה של הנבחרת וכל שחקן בסגל צריך לחשוב על הנבחרת ולא על עצמו. אבל באותה מידה אני גם יודע שבמשחק הבא של הנבחרת, אני יכול להיות בהרכב ככה שאני לא לוקח את הדברים יותר מדי רחוק. אני כמובן שואף עד המשחק הבא של הנבחרת, בסוף חודש מרץ, להיות טוב בקבוצה ולהרוויח את המקום בהרכב הנבחרת".

אתה מתעקש להישאר בליגה הספרדית ולא לחזור, בזמן שיש שחקנים שמתלבטים אם לצאת לחו"ל או להישאר בארץ, כמו ערן זהבי, עדן בן בסט וגם אלירן עטר שעשוי לחזור לישראל בינואר. מה היית מייעץ למשל לזהבי?

"קודם כל, ערן יודע מה הכי טוב בשבילו ויש הרבה מאוד לבטים מעבר לצד המקצועי, בכל הקטע של שחקנים שרוצים לעבור לחו"ל או מתלבטים אם להישאר בארץ. פה כמובן שזהבי הוא רמה אחת מעל הליגה, זה ברור לכולם וגם הוא יודע את זה, אבל אני חושב שבאופן אישי, אם הייתי חושב עכשיו לעצמי, אז אני כן הייתי מנסה שוב לחוות את אירופה. אני חושב שערן זהבי שייך לליגות הבכירות באירופה ואני חושב שהוא יכול להצליח גם שם. מבחינתי, כדאי לו לצאת שוב לחו"ל ולטעום שוב מהליגות באירופה".

מכבי תל אביב ומכבי חיפה חיזרו אחריך וגם אחרי עדן בן בסט, שבחר בסופו של דבר ללבוש צהוב. בדיעבד אתה שמח שלא הגעת למכבי תל אביב?

"בדיעבד אני יכול להגיד שלא הייתה התלבטות אפילו מבחינתי. כמובן שמכבי מאוד רצו אותי וג'ורדי (קרויף, ר"ב) דיבר איתי המון פעמים ובמשך תקופה ארוכה. הוא מאוד רצה אותי בתל אביב, אבל לאורך כל התקופה אמרתי לו שאני רואה שיש התעניינות בספרד ויש עוד קבוצות באירופה שרוצות אותי, וכמובן שאין כאן בכלל התלבטות בנושא הזה. רציתי להישאר באירופה, בליגות הכי טובות שיש ואני שמח ששוב חזרתי לליגה הראשונה בספרד. אני משחק ברמות הכי גבוהות, עם השחקנים הכי טובים בעולם, ככה שאי אפשר להשוות בכלל את איפה שאני נמצא לעומת חזרה לליגה בארץ".

זה אומר שכרגע חזרה לארץ בכלל לא עומדת על הפרק מבחינתך?

"לא. מבחינתי המטרה היא להישאר באירופה ולהצליח בחו"ל. כרגע, חזרה לארץ היא בכלל לא אופציה.

שחקני נבחרת ישראל אייל גולסה, תומר חמד, יוסי בניון, בירם כיאל. Darko Bandic, AP
"מרגש עבורי לראות אותו במכבי חיפה, כי בתור ילד ראיתי אותו משחק". תומר חמד בנבחרת לצד יוסי בניון/AP, Darko Bandic
"אני מאחל לעצמי את הקריירה שבניון עשה - קריירה טובה באירופה ולסיים כאן בארץ. לסיים את הקריירה במכבי חיפה ואם זה יהיה תחת יוסי, זה בכלל יהיה משהו מיוחד"

מכבי חיפה זה המועדון בו גדלת ומאוד בולט לאחרונה ששחקנים שיצאו משם, כמוך או כמו ליאור רפאלוב, וגם חלק מהמושאלים שלהם, מאוד מצליחים בקבוצות אחרות - בארץ או באירופה. אולי הגיע הזמן שהמועדון הזה ייתן יותר במה לשחקני הבית?

"באופן כללי אני מאמין שבכל מועדון, לא רק במכבי חיפה צריכים להאמין בשחקני הבית, כדי לנסות להעלות לקבוצה הבוגרת כמה שיותר שחקנים. אני בטוח שגם במכבי חיפה היו רוצים ששחקני הבית שלהם ישתלבו בקבוצה הבוגרת, אבל הם כמובן יודעים מי מתאים ומי לא. באופן כללי אז אני חושב שזה קצת מאכזב שעם כל האווירה החדשה שיש העונה במועדון, עם האצטדיון החדש ובתוספת הצוות הזר, באמת הייתה תחושה בתחילת העונה שהקבוצה תרוץ בצמרת. אבל שוב התחילו את העונה בצורה לא טובה והם מתקשים להידבק לצמרת. מבחינת חומר השחקנים, אני חושב שיש שם חומר מצוין ואני מקווה כמובן שהם יצליחו להתחבר עוד העונה, כדי הגיע לצמרת ולסיים את העונה בצורה הכי טובה שאפשר".

יש לך אולי הסבר למשבר הקשה במכבי חיפה? נעשו טעויות בקיץ?

"אני לא יודע להצביע על טעויות או נקודות מסוימות, כי כמו שאמרתי יש סגל טוב וגם צוות אימון צעיר וטוב. אבל אם זה לא מצליח, כנראה שיש משהו שצריך לשפר, לא יודע להצביע על נקודה. אני סומך על יענק'לה ושאר מקבלי ההחלטות שהם ידעו מה צריך לעשות מחדש".

יוסי בניון עשה העונה קאמבק למכבי חיפה ויהפוך ככל הנראה תוך שנתיים למנהל מקצועי. מה הסיכוי שתחזור למכבי חיפה כשחקן, תחת יוסי בניון כמנג'ר? זו תהיה אחלה הזדמנות לסגור מעגל

"זה שיוסי בניון חזר לחיפה זה משהו מאוד מיוחד. בכל פעם שאני חושב על זה, או רואה אותו במדים הירוקים, זה בהחלט מרגש עבורי, כי בתור ילד ואוהד ראיתי אותו משחק. אני חושב שבניון עשה כאן צעד יפה מאוד ויהיה יפה אם הוא ימשיך בצוות המקצועי כמנג'ר. לגבי עצמי, אני מאחל לעצמי את הקריירה שבניון עשה - קריירה טובה באירופה ולסיים כאן בארץ. לסיים את הקריירה במכבי חיפה ואם זה יהיה תחת יוסי, זה בכלל יהיה משהו מיוחד".

אני מבין ממך שאתה חושב שבניון החליט נכון כשחזר למכבי חיפה במטרה להוביל אותה כשחקן

"אני מאמין שיוסי ידע מה האופציות העומדות בפניו. כנראה שהוא ראה בחזרה למכבי חיפה משהו שמעבר לצד המקצועי. הוא ראה כנראה משהו מאוד מיוחד, משהו סמלי אולי, לחזור למכבי חיפה. לדעתי זה צעד מאוד יפה וברור שבסופו של דבר כולם ייהנו מהחזרה שלו - גם הוא, גם המועדון וגם הכדורגל הישראלי".

חלוץ מכבי חיפה תומר חמד. ברני ארדוב
סגירת מעגל? לא עכשיו, אולי בעתיד. תומר חמד לאחר האליפות האחרונה של מכבי חיפה ב-2011/ברני ארדוב
  • עוד באותו נושא:
  • תומר חמד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully