וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד הפכה בריטניה לחממה עבור לוחמים איסלאמיסטים?

שאלה זו, כמו גם מה מוביל צעירים משכילים מאירופה להצטרף לשורות ארגון דאעש, תעמוד במרכז הפרק השני בסדרת הכתבות "היג'רה" של העיתונאי צבי יחזקאלי. הסיפור המלא - הערב בחדשות ערוץ 10

צילום: באדיבות חדשות 10

כיצד הפכה בריטניה ליצואנית הלוחמים האיסלאמיסטים הגדולה באירופה? שאלה זו תעמוד במרכז הפרק השני בסדרת הכתבות "היג'רה" של העיתונאי צבי יחזקאלי, שישודר הערב (שני) בחדשות ערוץ 10.

במסגרת הסדרה, הכוללת חמישה פרקים, יוצא יחזקאלי לאירופה, שם הוא נפגש עם צעירים מקומיים לפני צאתם להילחם בשורות "המדינה האיסלאמית" (דאעש) במזרח התיכון. במהלך פרקי הסדרה, בוחן יחזקאלי את המסלול שעושים אלפי צעירים נורמטיביים, שהתחנכו במערכת החינוך המקומית, מבית משפחתם באירופה אל שדות הקרב בסוריה.

במרכז הסדרה עומד ראיון של יחזקאלי עם לוחם ג'יהאד מבלגיה שהחליט להתאסלם ולהצטרף לארגון איסלאמי קיצוני בארצו. מבין כל חבריו המקומיים שעברו מסלול דומה – התאסלמות והצטרפות לדאעש – הוא היחיד ששרד, ועתה הוא נמצא במעצר בית עד למשפטו בבריסל.

מסע הכיבוש של דאעש || כותרות נוספות:
הכורדים שחררו את הר סינג'ר: "לא נשאיר אף לוחם דאעש"
"דאעש הוציא להורג 100 מלוחמיו הזרים שניסו לברוח"
"סגנו של מנהיג דאעש נהרג בתקיפות בעיראק"

לוחמי דאעש (המדינה האיסלאמית) – סוריה, דצמבר 2014. יוטיוב, צילום מסך
המצטרפים מאירופה הם לרוב חבר'ה צעירים ומשכילים. לוחם דאעש בסוריה, החודש/צילום מסך, יוטיוב

כמו כן, בודק יחזקאלי במהלך הסדרה כיצד מדינות אירופיות מתמודדות עם תופעת ההגירה היוצאת דופן, ומה הם ממדיה האמיתיים. נושאים נוספים שיטופלו בסדרה הם מי הם המטיפים המוסלמים שמצליחים להשפיע עמוקות על הצעירים במסגדים המקומיים, וכיצד מתמודדים השלטונות והקהילות היהודיות עם צעירים שחוזרים מהמזרח התיכון לאחר שלחמו בשורות דאעש.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

במסגרת הסדרה בוחן יחזקאלי כיצד המדינות האירופיות מתמודדות עם תופעת ההגירה יוצאת הדופן הזאת ומהם היקפיה המדויקים. זאת ועוד, מי הם המטיפים המוסלמים באירופה, שמצליחים להשפיע באופן עמוק כל כך על הצעירים שם, וכיצד מתמודדים שלטונות אירופה והקהילות היהודיות עם צעירים שחוזרים שטופי שנאה משורות המדינה האיסלאמית ולגביהם קיים חשש שינצלו את הדרכון האירופי שלהם לצורך ביצוע פיגועים בבירות אירופה.

יחזקאלי, פרשן חדשות 10 לענייני ערבים, צילם ב-2012 את סדרת הטלוויזיה "אללה איסלאם", העוסק ברחוב המוסלמי באירופה. עתה, שנתיים לאחר מכן, חוזר יחזקאלי לבחון את מצבם של הקהילות והאנשים שאותם תיעד, כשעל הפרק המזרח התיכון שהלך וגעש ותופעת דאעש, שניצניה נראו לדבריו כבר במהלך צילומי "אללה איסלאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully