וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: גילית חומסקי פרשה מוועדת פרס לנדאו, הוועדה התפרקה

21.12.2014 / 12:05

ועדת השיפוט לפרס לנדאו לשירה התפרקה לאור החלטתה של גילית חומסקי לפרוש מהוועדה, ובמפעל הפיס מבהירים כי בשלב זה אין זוכה בפרס לנדאו לשירה. זה קורה בתגובה לתלונות עקב זכייתו של המשורר יצחק לאור בפרס

יצחק לאור, ירון לונדון. מערכת וואלה!
מסתמן שפרס לנדאו יחזור אליו. יצחק לאור/מערכת וואלה!

דרמה בוועדת לנדאו: גילית חומסקי פרשה הבוקר מהוועדה, "בגלל שמסתמן שלא יבטלו את הפרס ליצחק לאור". גורם המעורה בדיוני הועדה גילה לראשונה לוואלה! תרבות: "לאחר שדירקטוריון מפעל הפיס לא אישר את החלטת השופטים, שלושת שופטי ועדת לנדאו התכנסו הבוקר לדיון מחודש. יהושע סימון לא הגיע לוועדה אלא שלח את דברו ממרחק וציין שהוא משאיר את החלטתו על כנה. דיקמן לא שינה את עמדתו ועדיין תמך בלאור. גילית חומסקי שוב היתה אחת מול שניים, ופרשה מהוועדה כיוון שהבינה מה ההחלטה העומדת להתקבל ושלאור הוא עדיין הזוכה. ההצבעה נשארה על כנה ולכן החליטה חומסקי שהיא פורשת. היא אמרה שביום חמישי יש טקס, וכי היא לא יכולה לדמיין את יצחק לאור אחרי כל מה שהיה עולה לבמה, מקבל את הפרס הזה ושזה יהיה סוף הסיפור. היא לא יכולה להיות חתומה על זה". חומסקי אישרה את התפטרותה לוואלה! תרבות.

בהודעה לעיתונות של מפעל הפיס נכתב: "ועדת השיפוט לפרס לנדאו לשירה התפרקה לאור החלטתה של גב' גילית חומסקי לפרוש מהוועדה. הנושא יובא לדיון הדירקטוריון שיחליט על המשך צעדים בנושא. יובהר כי בשלב זה אין זוכה בפרס לנדאו לשירה". מוקדם יותר נמסר ממפעל הפיס בתגובה לוואלה! תרבות: "גילית חומסקי אכן התפטרה מהועדה, ולכן על פי התקנון הועדה לא יכולה להחליט. לאור זאת, הדירקטוריון יתכנס מחר, ידון בנושא ויקבל החלטה".

הוועדה התכנסה הבוקר שוב אחרי שביום שלישי שעבר בחן דירקטוריון קרן לנדאו את החומרים שהוגשו לו בעד ונגד הענקת הפרס למשורר יצחק לאור. לאחר דיון ממושך החליט הדירקטוריון לבטל את החלטת ועדת הפרס ולהחזיר את הדיון לוועדה על מנת שתשקול מחדש את המלצתה, לאורו של החומר הנוסף.

תחילת הפרשה בפברואר 2010. לאחר שהתקבלו במערכת התוכנית "המקור" עדויות מנשים שטענו כי סבלו מהטרדה מינית ומתקיפה מינית מצד לאור, הסופר והמרצה יצחק לאור, שודר בתוכנית תחקיר על הנושא. התחקיר התמקד בארבע תלונות שונות. לאור הכחיש את טענות אלה, ויש לציין כי מעולם לא נחקר, לא נשפט ולא הורשע.

הקריאות לבטל את זכייתו של לאור בפרס לנדאו, הנושא עמו סכום כספי של 100 אלף ש"ח, החלו מיד עם ההכרזה על זכייתו בחודש נובמבר. לאחר ההחלטה הלילה הגיבה הסופרת והמשוררת גילית חומסקי, שהייתה חלק מועדת הפרס יחד עם יהושע סימון ועמינדב דיקמן, וכתבה כך בפייסבוק: "התנגדתי למתן הפרס ללאור, וחשבתי שראוי לתת את הפרס למישהו אחר. משפורסמו התוצאות, יצחק לאור כתב לי מכתב תודה. השבתי לו בכנות, שתודתו לא מגיעה לי. הוא קיבל את הדברים בהבנה ובעדינות. וחשבתי, שכשכל זה יסתיים, זה יהיה הרגע הספרותי שיישאר לי".

בריאיון בתוכנית "חי בלילה" הבהירה חומסקי שכאשר תתכנס הוועדה להחליט פעם נוספת על הזוכה, כוונתה שלה היא להצביע שוב נגד לאור. כעת, כאמור, היא פרשה מהוועדה במחאה על בחירתם של עמיתיה.

עדכון אחרון: 13:55.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully