וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 70 שנה: בן 14 שהוצא להורג בגין רצח - זוכה

18.12.2014 / 13:12

ב-1944 הרשיע בית משפט בארה"ב את הילד השחור ג'ורג' סטיני ג'וניור בהכאה למוות במוט ברזל של שתי ילדות לבנות. עשרות שנים לאחר מכן, הפכה שופטת את ההחלטה שהביאה להוצאתו להורג של האדם הצעיר ביותר במאה ה-20

אחרי 40 שנה: בית משפט בארה"ב זיכה בן 14 שהורשע ברצח והוצא להורג. AP
"מזעזע". ג'ורג' סטיני ג'וניור לאחר מעצרו/AP

יותר מ-70 שנים לאחר שבית משפט בקרוליינה הדרומית שבארצות הברית הרשיע ילד שחור בן 14 ברצח של שתי ילדות לבנות, ושלח אותו אל הכיסא החשמלי, החליטה שופטת להפוך את ההחלטה ולזכות אותו. "אני לא יכולה לחשוב על חוסר צדק משווע יותר מזה מצד המדינה", ציינה השופטת כרמן מאלן בפסיקתה.

האירוע המדובר התרחש בחודש מרץ 1944 בעיירה אלקולו שבמחוז קלרנדון. שתי ילדות, מרי תיימס בת שבע ובטי ביניקר בת 11, הוכו למוות באכזריות בראשן באמצעות מוט ברזל. עשרות בני אדם השתתפו בחיפושים אחריהן, ואיתרו אותן כעבור כמה שעות. הילד ג'ורג' סטיני ג'וניור נעצר בחשד לביצוע הרצח. הוא הורשע במעשה בהליך בזק שנמשך יום אחד בלבד - ולא ניתנה לו הזכות לערער על גזר דין המוות שקיבל. "המהירות שבה ניהלה המדינה את ההליך השיפוטי נגד האדם הצעיר ביותר במאה ה-20 שהוצא להורג, היא מזעזעת ופשוט לא הוגנת", כתבה השופטת בהכרעתה השבוע.

במהלך השנים ניהלה משפחתו, בסיוע של פעילי לזכויות אזרח, קמפיין מתמשך נגד הרשויות, בטענה כי המקרה שלו מלמד על האפליה החמורה שקיימת במערכת המשפט האמריקנית בין שחורים לבין לבנים. לטענתם, לא הייתה בידי בית המשפט שום ראיה פיזית שהייתה יכולה לקשר אותו לרצח שתי הילדות. עוד טענו כי הוא הודה בפני המשטרה במעשה רק מתוך פחד.

בינואר האחרון קיימה השופטת מאלן שימוע בנושא. היא שמעה עדויות מפי שני אחיו של סטיני שנותרו בחיים, מפי אדם שהיה מעורב בחיפושים אחריו לאחר מציאת הנרצחות וכן מפי מומחה שהיה מעורב בנתיחת גופותיהן. עורכי הדין שטיפלו בתיק לא יכלו להציג בפני בית המשפט שום ראיה בשל הזמן הרב שחלף מאז אירע המקרה, אך ביקשו לפתוח את המשפט מחדש. מפאת הזדעזעותה מהאירוע, החליטה השופטת להגדיל לעשות וביטלה הלכה למעשה את ההרשעה – מבלי לערוך משפט חוזר.

עוד סיפורים מהעולם:
תיעוד קשה: 230 גופות התגלו בקבר אחים בסוריה
אחרי הטבח בבית ספר: פקיסטן תחזיר את עונש המוות
בשל איומים: בוטלה הפצת הסרט על ההתנקשות בקים ג'ונג און

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully