וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופרת והמתרגמת יונת סנד נפטרה

7.12.2014 / 15:45

יונת סנד, זוגתו של הסופר אלכסנד סנד שכתבה עימו את כל ספריהם, הלכה לעולמה בגיל 88. סנד זכתה פעמיים בפרס היצירה לסופרים ומשוררים

יונת סנד נולדה בשם ינינה (יאנקה) יעל סאק ב-11 באוגוסט 1926 בעיר צ'נסטוחובה שבפולין. סנד נמנתה עם תלמידי גימנסיית המחתרת 'דרור', שאביה – מאוחר יותר חבר הארגון היהודי הלוחם – נמנה עם מייסדיה ומוריה.

לאחר מלחמת העולם השנייה שהתה סנד תקופת-מה בלודז', וערכה את בטאון התנועה החלוצית דרור. לאחר מכן למדה ספרות צרפתית ופילוסופיה באוניברסיטת ז'נבה. עם פרוץ מלחמת העצמאות הפסיקה את לימודיה כדי להצטרף אל אלכסנדר סנד – שהיה בשליחות באירופה כאחד ממארגני 'הבריחה' והעלייה הבלתי-לגאלית, והחליט לשוב מיד לארץ – והגיעה יחד איתו, בדרכים בלתי לגאליות, לארץ ולקיבוצו רביבים. לאחר מלחמת העצמאות, כתבו אלכסנדר ויונת חוברת הנצחה לחברי רביבים שנפלו בקרבות. החוברת הפכה לספר ומאז השניים כתבו את כל ספריהם במשותף עד פטירתו של אלכסנדר. ספרם "נקרא לו ליאון" משנת 1985 זכה בפרס עגנון.

סנד זכתה פעמיים בפרס היצירה לסופרים ומשוררים ותרגמה מצרפתית מיצירותיהם של פייר שודרלו דה לאקלו, פייר קורניי, ז'אן-פול סארטר, נטלי סארוט ואונורה דה בלזק.

הלוויתה של יונת סנד תצא ביום שני 8.12.2014 בשעה 15:00 מבית אליהו.

  • עוד באותו נושא:
  • יונת סנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully