וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: בן ערובה שוויצרי נמלט משבי ארגון ג'יהאד

6.12.2014 / 5:10

לורנזו וינצ'יגרה, שנחטף לפני יותר משנתיים, הצליח לברוח משבי ארגון אבו סיאף, המזוהה עם "המדינה האיסלאמית". במהלך הבריחה, הוא נפצע מירי או ממכות גרזן. ככל הנראה, הוא נאבק בשוביו

לורנזו וינצ'יגרה, חטוף שוויצרי שהיה בשבי חמושים איסלאמים בפיליפינים. AP
כוחות הצבא לקחו אותו לבית החולים. לורנזו וינצ'יגרה, השבוי שברח/AP

בן ערובה שוויצרי שנלקח בשבי ארגון הג'יהאד אבו סיאף, אשר פועל בפיליפינים, הצליח להימלט, יותר משנתיים לאחר שנחטף – כך מסר היום (שבת) בכיר בצבא הפיליפיני, ליוטננט ג'נרל רוסטיקו גררו. לדבריו, החטוף לורנזו וינצ'יגרה נמלט משבי הארגון בג'ונגלים של דרום המדינה, לאחר שנאבק בשוביו.

המפקד הבכיר הוסיף כי וינצ'יגרה נפצע סמוך לעיירה פתיקול שבמחוז סולו, מירי אש חיה או ממכות גרזן, שעה שברח. הוא נמצא על ידי כוחות הצבא ונלקח על ידם לבית החולים. וינצ'יגרה השוויצרי הוא אחד משני צפרים אירופים שנחטפו על ידי לוחמי הארגון במחוז טאווי טאווי לפני יותר משנתיים.

אבו סיאף, שהכריז לאחרונה נאמנות לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), איים בחודש ספטמבר להוציא להורג שני אזרחים גרמנים ששבה בחודש אפריל האחרון. בתמורה לשחרורם דרש הארגון הקיצוני תשלום כופר ולהפסקת תמיכתה של גרמניה בפעולות הקואליציה העולמית נגד דאעש.

למרות שממשרד החוץ בברלין נמסר כי גרמניה לא תפסיק את תמיכתה במאבק העולמי שאותו מובילה ארצות הברית נגד הארגון, בחודש אוקטובר שוחררו שני השבויים הגרמנים. לא ברור מה הביא לשחרורם.

עוד בוואלה! חדשות:
בריטניה: משרד ההגנה "מוכן לפתוח תפקידי לחימה לנשים"
אובמה מינה את אשטון קרטר לשר ההגנה הבא של ארה"ב
ברזיל: רצח שישה וערף את ראשיהם בגרזן - בהשפעת דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully