וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק ישראלים: גרמניה - היעד המועדף בעולם להגירה

דוח של ה-OECD קובע כי גרמניה העפילה לראש הדירוג. מרבית המהגרים מגיעים מסין, וסוריה היא "יצאנית" מבקשי המקלט הגדולה ביותר. "להתייחס למהגרים כאל משאב, ולא כאל בעיה"

בניית מרכז דיור למהגרים בברלין, גרמניה. רויטרס
"אפליה נגד מהגרים". מרכז דיור למבקשי מקלט בברלין/רויטרס

המילקי לא לבד: דוח של הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, OECD, שפורסם אתמול (שני) קובע כי גרמניה הפכה ליעד המועדף על מהגרים המגיעים ממדינות האיחוד האירופי, כמו גם על מהגרים ועל מבקשי מקלט ממדינות העולם. בעקבות גידול דרמטי בשנים האחרונות במספר המהגרים אליה, הפכה גרמניה למדינה המובילה בעולם בקליטת מבקשי מקלט.

לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, בדוח ההגירה שפרסם הארגון, צוין כי על 43 המדינות החברות בו "להתייחס למהגרים כאל משאב, ולא כאל בעיה", ועליהן להשקיע במדיניות שתעודד את שילובם בחברה. "ישנן דרכים רבות שבהן יכולים המהגרים לתרום לצמיחת הכלכלה", נכתב.

עוד בוואלה! חדשות:
בשל מחסור בכסף: הפליטים הסורים לא יקבלו תלושי מזון
"צאו מהצללים": אובמה חשף תכנית להסדרת מעמד המהגרים
אסון לחופי טורקיה: עשרות מהגרים טבעו בדרכם לאירופה

פליטים סורים במקלט זמני באתונה, יוון. רויטרס
מבקשי מקלט בסוריה במקלט זמני באתונה, יוון, היום/רויטרס

הדוח מבהיר כי ההגירה המוגברת תרמה בין היתר להגדלת שיעור התעסוקה בגרמניה, שהפכה כאמור למדינת היעד הכי גדולה בעולם למהגרים (אם כי ארצות הברית עדיין יש את מספר המהגרים הגדול ביותר). מדובר בעלייה מהמקום השמיני בשנת 2009. במהלך שנת 2013, יותר מ-400 אלף מהגרים נקלטו במדינה, מרביתם ממדינות האיחוד האירופי.

עוד מצוין בדוח כי ההגירה לאיטליה ולספרד הצטמצמה "באופן חד-משמעי", מה שמשקף את המשבר הכלכלי המתמשך במדינות אלה. "משנת 2007 עד 2011, המדינות האלה היו במקום השני או השלישי בהגירה בקרב מדינות ה-OECD, והן צנחו כעת למקומות השביעי והשמיני".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בניית מרכז דיור למהגרים בברלין, גרמניה. רויטרס
בניית מרכז דיור למבקשי מקלט בברלין/רויטרס

סין נותרת המדינה ממנה יוצאים הכי הרבה מהגרים, ואחריה רומניה, פולין והודו. סוריה הפכה לראשונה למדינה ממנה מגיע המספר הגבוה ביותר של מבקשי מקלט, לאחר שהדיחה מראש הרשימה את אפגניסטן. אף שהמשבר הכלכלי העולמי של השנים האחרונות פגע במהגרים "באופן חמור ולא פרופורציונלי", הדוח מציין כי מרביתם שמרו על מקום עבודה במהלכו. עם זאת, נכתב: "מתוך 15 מיליון המובטלים שנוספו למדינות ה-OECD מאז 2007, כחמישית נולדו במדינה אחרת".

"הניצול המועט של כישוריהם של המהגרים הוא בזבוז משאבים, שמדינות ה-OECD לא יכולות להרשות לעצמן", נכתב בדוח. עוד נטען כי אפליה נגד מהגרים מקשה עליהם להתקדם בחברה: "מועמדים עם שמות משפחה הנשמעים זרים צריכים להגיש פי שתיים בקשות לראיונות עבודה מאנשים בעלי ניסיון זהה אך עם שם הנשמע מקומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully