וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד מזדקן: ריאיון עם ג'ושוע ג'קסון

ימיו כפייסי וויטר מאחוריו אבל ג'ושוע ג'קסון, שמככב כעת ב"הרומן", זוכר איתם בחיבה. "זה מה שכל שחקן רוצה", הוא אומר בריאיון מיוחד לכתב וואלה! תרבות

יח"צ - חד פעמי

למעלה מעשור מאז ש"דוסון קריק" ירדה מהמסך וג'ושוע ג'קסון ממשיך להמציא את עצמו מחדש על המסך הקטן. אחרי שבשנה שעברה סיים להשתתף בחמש עונות של דרמת המדע בדיוני "פרינג'" מבית היוצר של ג'יי. ג'יי. אברהמס, כעת הוא מתנסה בז'אנר יותר בוגר ואיכותי ומככב באחת הסדרות המדוברות של עונת הטלוויזיה החדשה בארה"ב - "הרומן", אותה יצרו עבור רשת הכבלים Showtime חגי לוי והתסריטאית-מחזאית שרה טרים, אותה הכיר לוי כשעבד על "בטיפול" האמריקאית.

עלילת הסדרה עוקבת אחר רומן מחוץ לנישואין בין נוח, סופר מתוסכל ואב לארבעה שחי בצילו של חמו הסופר המפורסם, ובין אליסון, מלצרית מקומית בעיירת הקיט מונטוק המסייעת גם בחוות הסוסים בבעלות משפחתו של בעלה קול לוקהארט, אותו מגלם ג'קסון. בהמשך, הרומן מסתעף כאשר נוח מגלה כי אליסון עוזרת לקול ואחיו בסחר בקוקאין, דבר שמערער את יציבות הרומן. בסדרה מככבים בתפקידים הראשיים גם דומיניק ווסט ("הסמויה"), רות וילסון ("לות'ר") ומאורה טירני ("אי.אר") בתפקיד אשתו של נוח, הלן. בעוד הסדרה ממשיכה לצבור קהל צופים משבוע לשבוע בארה"ב, השבחים להם זכתה מצד המבקרים היו מיידים, הרבה בזכות הפורמט, כאשר כל פרק מחולק לשתי נקודות מבט, של נוח ושל אליסון, כפי שהם רואים את הרומן ואת כל הנפשות הפועלות סביבן, וכן כל אחד בחייו ותיסכוליו האישיים. "זה קצב חדש עבורי וזה מתחיל בכך שצילמנו רק עשרה פרקים לעומת עונה בת 22 פרקים לה הורגלתי עד כה בטלוויזיה, האתגר הוא להעמיק את הדמות שאתה מגלם", הוא מספר בריאיון שמתקיים איתו במלון הילטון בבוורלי הילס.

"אם דבק בך טייפקאסט מסוים בקריירה כנראה שעשית משהו טוב עם אותה דמות שהולכת איתך ושהותירה חותם על אנשים, וזה מה שכל שחקן רוצה. כי המשמעות היא שהשפעת על מישהו והוא למד ממך משהו. זו לא אשמה אלא מחויבות להוכיח למה עוד אתה מסוגל. הז'אנרים והדמויות שצברתי לרפרטואר השתנו אבל התשוקה שלי לעשייה טלוויזיונית נותרה בעינה - הנרטיב בהמשכים הוא מגרש המשחקים האולטימטיבי עבור שחקן. אתה נשאר על אותו רצף עבודה ומאפשר לדמות לצמוח בצורה אורגנית, בלי התחלה, אמצע וסוף כמו בסרט. בסדרה ניתנת ההזדמנות לטעות, לקבל החלטות לכאן ולכאן ולבנות עלילה שמתפרשת על פני כמה עונות וזה דבר מדהים. אם בסרטים הנחתי לדמות מבלי לתהות מה יעלה בגורלה, בטלוויזיה יש לי את החופש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'קסון ב"הרומן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

התחברת לכתיבה של חגי לוי?

"קודם כל הוא אדם מבריק ותסריטאי מצוין, אני חושב שאנחנו חיים בעידן בו הטלוויזיה האמריקאית מוכנה לקחת אתגרים באשר לסוגי הנרטיב הייחודים שהיא מוכנה לנסות, אין יותר חוקים בסדרות שלא משודרות באחת הרשתות הארציות המסורתיות. אין שום גבולות בהינתן איכות מוכחת, ומי שמכתיב זאת הוא הקהל, את הסטנדרטים שהוא הורגל אליהם בעבר מסרטי קולנוע כעת הוא מכוון לעבר סדרות טלוויזיה מבלי מגבלה של ז'אנר".

סדרה שנקראת "הרומן" בהכרח מזמנת דיון אודות מוסריות?

"אני לא חושב שזה מקרה מבחן של מוסריות ובבסיס הסדרה אנחנו מקבלים את הדמויות כמו שהן ולא שופטים אותן אם מה שהם עושים מותר או אסור. יש לנו פורמט מורכב וייחודי עטוף בעלילת מסגרת של תעלומה בלשית כלשהי, אבל לדעתי עיקר הסדרה הוא הדמויות המובילות ולאו דווקא פיסות המידע שנשתלות לאורך הפרקים. ההתייחסות לרומן בסדרה שונה אצל כל אחד, ובטח בין תרבויות שונות, אבל בסופו של דבר הרעיון הוא שכולנו בני אדם מלאי פגמים שמקבלים החלטות שאנו עלולים להתחרט עליהן".

אז לאיזו מבין שתי הגרסאות של העלילה אתה מתחבר, של אליסון או נוח?

"אינסטינקטיבית הצופה רוצה ללכת עם מי שהוא מאמין לו, אבל בבסיס הקונספט של הסדרה, הנאמנויות שלך כצופה משתנות וקשה לדבוק רק בגרסה אחת. אם כבר, צריך למצוא את האמת השלישית מנקודת מבטו של המתבונן. אני אישית משנה את דעתי בכל פרק. בהתחלה אליסון מעוררת סימפטיה ואחר כך גם הסיפור של נוח מובן לך ואתה יודע מה עובר עליו. ההלוך-חזור הזה ממשיך לכל אורך העונה".

כיצד התכוננת לסצנות המיטה ולעירום החלקי?

"זה לא משהו שהתעכבתי עליו, זה פשוט הרגיש הכרחי לדמות. אנחנו מציגים אינטימיות מינית בצורה מאוד חשופה ולעתים מכוערת, אבל זה בוודאי מעורר הזדהות אצל הצופה. כשקיבלתי את ההצעה לסדרה נתתי לחברתי לקרוא את התסריט, והיא אמרה חד משמעית שאין מצב שאני מסרב לתפקיד. הקרב בין המינים שמניע את הסדרה לחלוטין מאפיין את הזוגיות שלנו. אין ספק שגברים ונשים לא חושבים אותו דבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בימיו ב"דוסון קריק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'ושוע ג'קסון נולד ביוני 1978 בוונקובר קנדה והחל לפלס דרכו בהוליווד כבר כמתבגר. כשהיה בן 20 קיבל את התפקיד שהקפיץ לו את הקרירה ב"דוסון קריק" לצד ג'יימס ואן דר ביק וקייטי הולמס, שבנוסף לניהול מערכת יחסים רומנטית עימו במציאות, אף היתה בת זוגו בחלק מעונות הסדרה. בעונה השישית הוא אף ביים את אחד הפרקים.

החל משנת 2006, ג'קסון מתחזק מערכת יחסים יציבה עם השחקנית הגרמניה דיאן קרוגר ("אוצר לאומי", "ממזרים חסרי כבוד"). למעט כמה סרטי אימה ותפקידים קטנים בסרטים כמו "משחקי פיתוי" ו"אושן 11", הוא לא מצא יציבות בקולנוע ומצא עצמו חזרה בטלוויזיה עם "פרינג'", שהיתה ללהיט קאלט. לדבריו אין לו בעיה שעד היום עדיין מזהים אותו בראש ובראשונה מ"דוסון קריק". "אני זוכר את השנים הללו בחיבה, מה גם שזה שינה לי את החיים, לא עוד חלטורות של ילד שרוצה להיות שחקן, אלא קריירה", הוא מספר על אודות הפריצה ב-1998, "אני חושב שאנשים סביבי ידעו לומר כיצד התמודדתי עם השינוי שחל בי אז, אבל בסופו של דבר שרדתי. אני כבר בן 36 ועדיין זוכרים לי את פייסי.

האם נראה אותך גם בקולנוע בקרוב?

"כשאתה עובד על סדרת טלוויזיה אין לך די זמן לעבוד בקולנוע. בשנים האחרונות עבדתי על עונות בסדרת טלוויזיה במשך תשעה חודשים לכל הפחות כל שנה, וזה משאיר לך זמן מועט לעצמך. כשהייתי צעיר הייתי רעב לכמה שיותר פרויקטים לרזומה, היום סדר העדיפויות שלי השתנה. בנוסף, התחלתי לעבוד כשחקן טלוויזיה בתקופה בה רק התחילו לשלב בין שני המדיומים והקו הטשטש, פעם מי שעבד בטלוויזיה נשאר שם ולא התפנה לקולנוע אלא אם כן הוא היה עובר לשם לצמיתות. הסיבה היא כלכלית, כיוון שאולפני הסרטים יודעים כיום שמי שמופיע בסדרה שמשודרת ברחבי העולם יכול להביא קהל גם לאולמות הקולנוע".

אז אתה לא מחפש תפקיד מאתגר חדש?

"כרגע אני בעיקר בשלבים של בניית בית, כך שאני מגלם תפקיד של קבלן. זו הזדמנות לחיות את החיים הרחק מעוד תפקיד על המסך ולהקים בית משותף לדיאן ולי. אמא שלה בטוחה שאני פיזית מניח לבנה על לבנה ובונה בית כמו בסרטים, אבל אני סך הכל מעמיד פנים של מפקח בנייה".

"הרומן" משודרת בימי שלישי בשעה 22:15 ב-HOT3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully