וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף גדי איזנקוט הוא הרמטכ"ל הבא של צה"ל

28.11.2014 / 17:53

ראש הממשלה ושר הביטחון הכריעו כי איזנקוט, סגנו של בני גנץ, יהיה הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל - והוא ייכנס לתפקידו בחודש פברואר. ההכרזה הרשמית תינתן במוצאי שבת

צילום: באדיבות חדשות 2, שלומי גבאי, גדעון צנטנר, שי מכלוף, דובר צה"ל; עריכה: ניב פוקס; קריינות: לירון בארי

בתום הליך ארוך וכמה דחיות, סיכמו היום (שישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון כי סגן הרמטכ"ל, אלוף גדי איזנקוט, יהיה הרמטכ"ל הבא של צה"ל. ההכרזה הרשמית בעניין תהיה במוצאי שבת. איזנקוט, הרמטכ"ל ה-21, צפוי להיכנס לתפקידו בחודש פברואר הקרוב ולהחליף את רב-אלוף בני גנץ.

איזנקוט, שהיה המועמד המוביל במרוץ על פני השניים הנוספים - אלוף יאיר נווה ויאיר גולן, התגייס לחטיבת גולני בשנת 1978. הוא עבר דרך שרשרת הפיקוד של לובשי הכומתות החומות, שובץ לגדוד 51 ובשנות ה-80' מונה לסגן מפקד הפלוגה הרובאית בגדוד. לאחר מכן מונה למפקד גדוד 13 וב-1997 קיבל לידיו את הפיקוד על החטיבה כולה.

עוד על מינוי הרמטכ"ל הבא
בחירת הרמטכ"ל: נתניהו לא מוכן להיות חותמת גומי
אלדד יניב נגד אייזנקוט: שיקר ולא ראוי להיות רמטכ"ל
קצין איסוף: המועמד מספר 1 לרמטכ"לות

האלוף גדי איזנקוט. דובר צה"ל
הרמטכ"ל הבא, אלוף גדי איזנקוט/דובר צה"ל

אחר כך נבחר על ידי אהוד ברק למזכירו הצבאי. לאחר שברק הפסיד בבחירות המשיך איזנקוט בתפקיד עוד כחצי שנה תחת אריק שרון כראש ממשלה. אחר כך מונה איזנקוט למפקד אוגדת המילואים 366 ולבסוף קיבל את הפיקוד על אוגדת יהודה ושומרון. בשנת 2005 מונה לראש אגף המבצעים ולאחר מלחמות לבנון השנייה הפך למפקד הפיקוד. בשנתיים האחרונות כיהן כסגנו של גנץ.

ההודעה על המינוי מגיעה לאחר עיכוב ממושך בהחלטה. תחילה טענו גורמי ביטחון כי ההכרזה נדחתה בעקבות רצף של אירועים ביטחוניים ומדיניים, כמו הפיגועים שאירעו בשבועות האחרונים וכמו פגישתו של נתניהו עם מלך ירדן, עבדאללה השני, כחלק מהניסיון להרגיע את הרוחות סביב סוגיית הר הבית.

לאחר מכן, גורמים במטה הכללי הרימו גבה כשנתניהו דרש לשוחח שוב עם שלושת האלופים המועמדים להחליף את גנץ. גורמים ביטחוניים התייחסו לכך בסוף השבוע הקודם, ואמרו כי טבעי שראש הממשלה יתעקש על תהליך קפדני ויעמוד על הפרטים הקטנים. זאת לאחר שהוטחה בו ביקורת חריפה בנוגע למינויים של מועמדים אחרים לתפקידים בכירים, אשר כשלו בהם.

בחירתו של איזנקוט תובא לאישור ועדת טירקל (הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה) ולאחר מכן לאישור הממשלה. עם אישור ההחלטה לבחירתו ימונה סגן הרמטכ"ל במקומו. המועמד המוביל לתפקיד הוא מפקד פיקוד צפון היוצא אלוף יאיר גולן, שמוערך מאוד על ידי שר הביטחון יעלון אשר רואה בו מועמד ראוי להתמודד על תפקיד הרמטכ"ל ה-22. בנוסף, מועמד גם אלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן המקורב לאיזנקוט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון בישיבת ממשלה בקריה בתל אביב. 31 ביולי 2014. רויטרס
ההחלטה תובא לאישור הממשלה בקרוב. נתניהו ויעלון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully