וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומר על שמו הטוב: הדרך של אנתוני וואקמה לצמרת ליגת העל

29.11.2014 / 8:00

ויכוח בין סוכנים מנע ממנו קריירה באיטליה, ברומניה הוא הסתבך בהפרות הסכמים הדדיות ולרעננה הגיע רק אחרי מכתב איום. קרית שמונה, אותה יפגוש היום, ירדה ממנו, אבל לכולם ברור שהוא יגיע לצמרת ליגת העל. כרגע יש לו רק בקשה אחת: "תקראו לי אנתוני וואקמה, לא נוואקמה"

one

בתקציר: ה-0:2 וההצגה של וואקמה והפועל רעננה נגד מכבי חיפה לפני חודש ב"סמי עופר"

הדבר הכי חשוב שאנתוני "נוואקמה" היה רוצה שכולם יידעו קודם כל איך מבטאים את שמו. "וואקמה". בלי נ', שנכתבת אך אינה נשמעת. חשוב לו שכולם יידעו זאת ויבטאו את שמו כמו שצריך, הדגש שכולם שמים על האות השקטה בשם משפחתו לא עושה לו טוב. "שישכחו שהנ' קיימת, רק וואקמה", הוא אומר בחיוך.

טוני וואקמה היה מלפפון חם מאוד בקיץ האחרון, אך עם תג מחיר שהרתיע את הקבוצה הגדולות מלרכוש אותו. מכבי תל אביב, מכבי חיפה, מכבי נתניה התעניינו, אבל הסכומים שדרש אשר אלון היו בין 700 אלף למיליון יורו. כשאלון ירד קצת במחיר ל-600-650 אלף, היחיד שהיה בסביבה היה איזי שרצקי, שהציע 400 אלף יורו ואף היה מוכן למעט יותר. אלון לא היה מוכן להתפשר. גם בינואר הקרוב וואקמה צפוי להפוך למלפפון לוהט, כך שאולי הגיע הזמן שנעשה היכרות עם הקשר-חלוץ הניגרי של הפועל רעננה, אחד הזרים האיכותיים ביותר שהגיעו לכאן בשנים האחרונות. זה שסביר להניח שיעשה את המעבר לצמרת בינואר או בתום העונה.

וואקמה עזב את ניגריה בגיל צעיר. בגיל 17 כבר הגיע לדנמרק והצטרך לקבוצת ויילה. הוא שיחק שם כשנה וחצי בקבוצת הנוער, אך בשל בעיות ואישורים נאלץ לעזוב. התחנה הבאה הייתה שבדיה. הקשר-חלוץ התאמן שם במשך מספר חודשים במספר קבוצות, אך לא קיבל אישור עבודה ובגיל 19 נאלץ להמשיך ולנדוד. התחנה הבאה הייתה איטליה. במשך מספר חודשים התאמן בלצ'ה ולאחר מכן ברומא. רומא רצתה אותו בקבוצת הנוער, אך ויכוח על עמלת סוכנים פוצץ את העיסקה.

וואקמה מספר כי זה היה אחד הרגעים הקשים בקריירה שלו, מה שהשפיע עליו מאוד גם בשנתיים שאחרי כן, כאשר עבר לרומניה. הכעס על הסוכנים ומלחמות האינטרסים מנעו ממנו לנסות לבנות קריירה באיטליה והכעס ליווה אותו תקופה ארוכה. הוא חתם ב-2010 בקלוז' הרומנית לשלוש שנים. בעונה הראשונה הוא הושאל לטורדה מהליגה השנייה, שם שיחק בסיבוב הראשון שלושה משחקים בלבד ושוחרר בינואר. הוא חזר לקלוז', זכה לפתוח פעמיים בלבד עד לתום העונה, עלה כמחליף עוד שבע פעמים וסיים עם שער ובישול.

שבת, 15:00, ספורט2: הפועל רעננה - קרית שמונה

אנתוני וואקמה הפועל רעננה חוגג עם חיים סילבס מאמן. אדריאן הרבשטיין
עשה דרך רוויית תלאות עד רעננה. וואקמה/אדריאן הרבשטיין

2011/12 הייתה שנת הפריצה שלו ברומניה. קלוז' האמינה בו, הוא שיחק 28 משחקים, רשם שבעה שערים וארבעה בישולים ונראה היה כי הכישרון הגדול מתחיל לפרוץ. לגבי מה שקרה בקיץ שאחרי, הדעות חלוקות והגרסאות שונות. בשורה התחתונה, וואקמה נשלח שוב להשאלה בפטרולול פלוישט. הוא החל את העונה עם פציעה ולאחר שהחלים התקשה למצוא את מקומו. רק לקראת תום העונה קיבל דקות משחק בגארבג' טיים ובסך הכול רשם ב-2012/13 שני משחקים בהרכב הפותח ותשעה כמחליף. כאן, למעשה, טמון ההסבר כיצד הצליחו מנחם קורצקי והפועל רעננה לשים את ידם על השחקן.

המאמן הרומני הוותיק גורג'ו מולטסקו, שמאמן היום את טוטו תמוז ושי חדד בפטרולול, סיפר על וואקמה: "בסוף 2012 הוא היה שם חם ברומניה אחרי עונה טובה. היו כמו קבוצות בכירות שרצו אותו, אך הוא הסתכסך עם קלוז', לא ברור לי מאילו סיבות, עבר לפטרולול, נפצע והיה צריך שיקום ארוך. לאחר מכן הוא עזב את רומניה והבנתי שהוא מצליח בישראל. הוא שחקן איכותי מאוד, רק צריך יותר יציבות ויותר מזל עם פציעות".

אז הגענו לקיץ שעבר. וואקמה החל אותו במו"מ עם סטיאווה בוקרשט. בסטיאווה טענו שהשחקן חתם אך לא עבר בדיקות רפואיות עקב בעיות בליבו וההסכם בוטל. הוא, מצידו, איים לתבוע את סטיאווה, טען בתוקף כי לא חתם שם בשל פערים כספיים וכי סטיאווה מנסה לרצות את האוהדים שלה עם ההודעה הזאת. לאחר מכן סיכם את תנאיו בטימישוארה. גם הקבוצה הרומנית הזו טוענת כי הפר הסכם עימה, אך השחקן טוען בתוקף כי הגיע לסיכום, אך לא חתמו על כלום, והוא ביקש מספר ימים לחשוב.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
מאמן הפועל רעננה מנחם קורצקי. מגד גוזני
נפל עליו במזל. קורצקי/מגד גוזני

בזמן שוואקמה חשב, הדיסקים שלו הגיעו לקורצקי. בתקציבים של הפועל רעננה, קורצקי חיפש שחקן מוכשר שיוכל לעצב את הקבוצה. וואקמה היה תפור על המשבצת ומאמן בית"ר ירושלים היום מסביר: "ראיתי שחקן שאולי עדיין לא מוצא את עצמו, אבל עם כישרון אדיר - טכניקה, מהירות, יכולת מסירה, משחק תחת לחץ. ידעתי שעם הבסיס הזה נוכל לשדרג אותו בשאר התכונות. הייתה עליו תחרות גדולה באותו הקיץ וזה הישג אדיר שהגיע לרעננה".

אז אחרי שכבר חתם ברעננה הגיע וואקמה לקפריסין וסיכם את תנאיו באפואל ניקוסיה. רעננה הבהירה לשחקן כי אם יחתום שם היא מתכוונת לתבוע אותו ואת הקבוצה בפיפ"א. השחקן לא התרגש במיוחד, אבל ניקוסיה החליטה לרדת מהנושא אחרי שקיבלה מרעננה הסכם מחייב. לאחר כל הגלגולים של הקיץ הוא נחת בסופו של דבר ברעננה והחל, אולי, את החלק הכי משמעותי בקריירה שלו.

ברעננה וואקמה היה הברומטר ומי שהחזיק את הקבוצה במהלך העונה. את הסיבוב השני השחון בעונה שעברה הוא החל פצוע. הוא סבל מכאבים אך התעקש לשחק ולא תפקד במאה אחוז. קורצקי מסביר כי "הוא בן אדם משכמו ומעלה. שחקן של מאמן, עושה מה שאומרים לו ולא מנסה אף פעם להתחכם. הוא היה פצוע בתחילת הסיבוב השני, ולמרות שאמרנו לו לנוח הוא ביקש להתאמן ולשחק ולא רצה לשמוע על לשבת בצד".

אנתוני וואקמה שחקן הפועל רעננה עם ממאדו צ'אם. טל לוי
הברומטר של הקבוצה. וואקמה עם ממאדו צ'אם/טל לוי

אז זהו, שכמו כל רעננה, וואקמה, עם או בלי הפציעה, נעלם בבטן העונה וחזר רק בסופה. עדיין, אי אפשר היה להתעלם מהכישרון האדיר שלו. הוא סיים עם שישה שערים ושישה בישולים, אך היה ברור כי הקבוצות הגדולות ינסו לשים את את היד עליו. כולן התעניינו - בית"ר, מכבי חיפה, מכבי תל אביב, קרית שמונה, מכבי נתניה ואפילו באר שבע. בפועל, אף אחת לא הייתה מוכנה לשלם סכום של 600-700 אלף יורו וכולן בחרו באופציות אחרות.

במהלך החודשים האחרונים קרית שמונה שוב התעניינה בוואקמה, אך השבוע הבהירו במועדון כי הם מרוצים מחמשת הזרים ואין שום כוונה לעשות שינויים בגזרה הזאת. יחד עם זאת, עד תום מועד ההעברות יש זמן ודברים יכולים להשתנות. במצבה של מכבי חיפה, נראה כי צירוף הקשר יכול לעשות לה רק טוב, אך השילוב עם סטנוייביץ' לא נראה כרגע אופציה. מצד שני, מי יודע אם "סאלה" אם יהיה בכפר גלים בינואר.

ימים יגידו לאן יגיע הקשר. קורצקי מסביר: "מדובר בבחור עם רגליים על הקרקע שיודע איפה הוא נמצא ולא ממהר לקבל החלטות פזיזות. איפה שירגיש טוב, שם הוא ישחק, גם אם זה אומר להישאר עוד הרבה שנים ברעננה. יש לו כמעט הכל מבחינת מה שמאמן צריך - מהירות, טכניקה, יכולת מסירה שלא רואים כל יום. הבעיה היחידה שלו, אולי, היא הכניסות לעומק בלי כדור. זה משהו שהוא עדיין חייב יהיה לשפר אם הוא רוצה להתאים עצמו לרמות גבוהות. לליגות בכירות באירופה הוא, לדעתי, לא בשל, אך לקבוצות בכירות בארץ בהחלט. הוא יכול לשדרג את עצמו ואותן".

ומה אומר וואקמה? הוא מסתפק במשפט פשוט: "איפה שרוצים אותי, שם אני רוצה להיות. אני לא קורא ולא שומע על הצעות או התעניינות. סומך על מי שמטפל בי ועל רעננה שיקבלו את ההחלטה הטובה ביותר. אני לא חולם אלא מציאותי. רוצה שיהיה לי טוב וליהנות מהקריירה, לשחק איפה שמתייחסים אלי יפה ופחות משנה לי אם מדובר במועדון גדול עם קהל והצלחות, או במועדון קטן שנותן לי יחס ראוי. כל השאר הוא לא יותר מאשליה".

יעקב שחר בעלי מבכי חיפה. קובי אליהו
יכול להיות שהפיתרון נמצא כמה עשרות ק"מ מהבית? יעקב שחר/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully