וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: לואיס המילטון זכה באליפות העולם לשנת 2014

נהגה הבריטי של מרצדס סיים עונה גדולה עם התואר הנחשק מכולם, ואחרי שש שנים רשם זכייה שנייה בקריירה אחרי שניצח במרוץ האחרון העונה באבו דאבי, והפך את חברו לקבוצה ניקו רוזברג לסגנו. המילטון דמע: "2008 הייתה מיוחדת, אבל הפעם זה יותר גדול"

לואיס המילטון חוגג זכייה בפורמולה 1. GettyImages
הישג אדיר. המילטון/GettyImages

מילוני צופים ברחבי העולם היו מרותקים היום (ראשון) למסכים כשמרוץ הפורמולה 1 האחרון לעונה יצא לדרך באבו דאבי, וידעו שבסיומו יוכתר אלוף העולם לשנת 2014. בתום 55 הקפות היה זה לואיס המילטון הבריטי שהשלים עונה ענקית מבחינתו ומבחינת קבוצתו. הבריטי חגג זכייה שנייה בקריירה בתואר אלוף העולם, לאחר שניצח במרוץ וגבר על חברו לקבוצת מרצדס ניקו רוזברג, שזינק מהפול פוזישן. לאחר שהונף דגל השחמט, המילטון ביצע הקפת ניצחון כשדגל בריטניה בידיו, ולאחר מכן חגג עם משפחתו, חברי קבוצתו ואוהדיו כשהדמעות והשמפניה התערבבו על המסלול.

רוזברג הגרמני, שרצה אליפות עולם ראשונה בקריירה, הגיע בסיום לברך את חברו לקבוצה ויריבו העיקרי על התואר. הגרמני זינק ראשון בידיעה שניצחון במרוץ יספיק לו רק אם יריבו הגדול יסיים שלישי ומטה. המילטון הבריטי, שזינק שני, ידע שאם ישמור על המקום הזה עד קו הסיום יוכתר בפעם השנייה, אחרי שעשה זאת ב-2008. הסיום היה חד-משמעי וכיאה לאלוף שהוא, המילטון לקח את גורלו בידיו, עקף את רוזברג כבר בסיבוב השני ושמר על ההובלה עד שחצה את קו הסיום במרוץ בו הניקוד היה כפול. המילטון זכה העונה ב11 מ-19 המרוצים, וקבוצתו מרצדס רשמה שיא קבוצה כשזכתה ב-16 מרוצים העונה. שש שנים לאחר זכייתו הראשונה, המילטון הוא שוב אלוף העולם, ובצדק.

נהגי קבוצת מרצדס לואיס המילטון (ימין) ניקו רוזברג (שמאל). AP
המילטון פתח חזק וכבר בסיבוב השני עקף את רוזברג/AP

המילטון פתח חזק וכבר בהקפה השנייה לקח את ההובלה. גם ג'נסון באטון צמצם פערים, ודחק למקום השלישי את ניקו רוזברג. בהקפה הרביעית המילטון הגדיל את הפער מהגרמני ל-1.7 שניות, ובינתיים מאחור סיפקו פיליפה מאסה, פרננדו אלונסו ודניאל ריקיארדו סדרת עקיפות מרשימה ובסיבוב ה-12 מאסה הוביל, כשמאחוריו המילטון ורוזברג. בסיבוב ה-16 הפער בין המילטון לרוזברג עמד על 2.3 שניות, והגרמני היה במצוקה.

בהקפה ה-28 פסטור מאלדונאדו פרש לאחר שהמנוע שלו החל לפלוט עשן ואחר כך עלה באש. במקביל לקרב בין רוזברג להמילטון ראינו מאחור קרבות גדולים בין שני אלופי העבר פרננדו אלונסו וג'נסון באטון, אולם כשהמילטון איבד זמן יקר בהקפה ה-30, עיני כולם התמקדו בשני המובילים. בינתיים החשכה ירדה על המסלול והמילטון התייעץ עם הצוות שלו. "תגידו לי מה אני צריך לעשות", ביקש הבריטי בקשר במהלך ההקפה ה-34. בינתיים רוזברג נאבק אך איבד גובה ונסוג למקום השמיני בהקפה ה-41.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נהג קבוצת מרצדס בפורמולה 1 ניקו רוזברג. Clive Mason, GettyImages
נלחם עד הסוף. רוזברג/GettyImages, Clive Mason

המילטון ידע שהוא חייב לסיים לפחות שני במרוץ כדי להבטיח אליפות, רוזברג ידע שאם יריבו יסיים שלישי ומטה האליפות שלו, וכולם ציפו לראות האם הבריטי ימעד. המילטון לא מעד. הוא שמר על ההובלה וחמש הקפות לסיום, כשמאסה הרחק מאחוריו, כבר היה ברור שהאליפות בידיו. המילטון חצה ראשון את קו הסיום וזכה בתואר אלוף העולם בפעם השנייה בקריירה. בהקפה האחרונה הקהל עמד על רגליו והריע להמילטון, האלוף החדש של הפורמולה 1.

לואיס המילטון לאחר זכייתו באליפות העולם, פורמולה 1. רויטרס
"זאת ההרגשה הכי טובה שהרגשתי בחיי". המילטון על הפודיום/רויטרס

לואיס המילטון דמע על הפודיום ואמר בסיום: "אין לי מילים, אני מודה לאוהדים. הם עשו את ההבדל. אני מודה למשפחה שלי ולקבוצה שלי. זה יותר מרגש אפילו מהפעם הראשונה. פתחתי טוב, זאת אולי הפתיחה הכי טובה שהייתה לי אי פעם. ניקו נתן קרב אדיר השנה. נפגשנו ב-1997 ותמיד חשבנו שנתחרה יחד. הוא היה מספיק נדיב כדי לברך אותי. הוא נכנס לחדר כמו מקצוען ואמר 'נהגת ממש טוב'. גם הוא נהג ממש טוב. זה אחד הימים המאושרים בחיי וזה בזכות האנשים שמקיפים אותי. 2008 הייתה מיוחדת, אבל הפעם זה יותר גדול. זאת ההרגשה הכי טובה שהרגשתי בחיי".

ניקו רוזברג אמר בסיום: "האמנתי לאורך כל הדרך. תמיד יש אפשרות שתהיה ללואיס תקלה באוטו. אני אף פעם לא מוותר. היה קרב צמוד וגדול. אני מתחרה עבור ימים כאלה. לואיס היה הטוב ביותר ורוב הזמן הייתה עונה מהנה".

נהגי קבוצת מרצדס בפורמולה 1 ניקו רוזברג (ימין) לואיס המילטון (שמאל. Mark Thompson, GettyImages
בירך את חברו-יריבו. רוזברג/GettyImages, Mark Thompson

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully