וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט הירדני התפלל לזכר המחבלים: "פעולה קדושה"

מדינות רבות בעולם, בהן בחריין, גינו בחריפות את הפיגוע הרצחני בבית הכנסת בירושלים. עם זאת, ירדן, שעמה יש לישראל הסכם שלום, בחרה לשבח את הפעולה ולגנות את ישראל על "הפשעים הציוניים בירושלים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התפללו לעילוי נשמת המחבלים מהפיגוע בבית הכנסת בירושלים, הפרלמנט הירדני/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברי הפרלמנט הירדני התפללו אתמול (רביעי) במהלך ישיבתם לזכרם של מבצעי הפיגוע שאירע ביום שלישי בבית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף שבירושלים, שבו נהרגו חמישה בני אדם – כך מדווח העיתון הירדני אל-ראד. לפי הדיווח, הפרלמנט פתח את ישיבתו בקריאת פרק מהקוראן לזכר עודאי ורסאן אבו ג'מל, שחוסלו על ידי כוחות המשטרה. חברים אחרים בפרלמנט קראו לגנות את "הפשעים הציוניים בירושלים ונגד תושביה", וכינו את הפיגוע בבית הכנסת "פעולה גבורה קדושה".

בזאת, מצטרפת ירדן, שאיתה יש לישראל הסכם שלום כבר שני עשורים, לתנועת חמאס שמיהרה להלל את מבצעי הפיגוע הרצחני. מושיר אל-מסרי, בכיר חמאס ודובר התנועה בעזה, בירך אתמול על הפיגוע ואמר כי מדובר ב"נקמת גבורה זריזה להוצאתו להורג" של יוסף רמוני, נהג האוטובוס שנמצא תלוי בירושלים. "מדובר בתגובה טבעית לפגיעה הישראלית בעמנו ובמקומות הקדושים לנו", הוסיף.

גם בכיר חמאס חוסאם בדראן, המשמש כדובר התנועה בחו"ל, בירך על הפיגוע ומסר הודעה ברוח דומה. גם הוא הזכיר את מותו של נהג האוטובוס רמוני: "מדובר בהתפתחות איכותית במאבק בכיבוש ובתגובה מעשית על פשעיו הבלתי-פוסקים. הפשע האחרון היה 'הוצאתו להורג' של הצעיר המזרח-ירושלמי".

עוד על הפיגוע בירושלים:
"איבדנו נשמה": אלפים השתתפו בהלוויית השוטר הדרוזי
פצועי הפיגוע מתאוששים: "יש עוד דרך לעשות"
צה"ל הרס את ביתו של מחבל פיגוע הדריסה בגבעת התחמושת

כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בירושלים – 18 בנובמבר 2014. GettyImages
זירת הפיגוע בירושלים, אתמול/GettyImages

עם זאת, מדינות ברחבי העולם גינו בחריפות את הפיגוע בירושלים, בניהן גם בחריין, שאינה מקיימת עם ישראל קשרים דיפלומטיים. "רצח מתפללים בבית כנסת יהודי הוא פשע", אמר שר החוץ של בחריין, חאלד בן אחמד אל-חליפה. "עוולות הכיבוש אינן עילה לפגיעה במתפללים חפים מפשע".

גם אבו מאזן גינה את הפיגוע הקטלני. מלשכתו ברמאללה נמסר כי "הנשיאות הפלסטינית מגנה באופן קבוע הרג אזרחים ומגנה את הרג המתפללים באחד מבתי התפילה היום במערב ירושלים". עם זאת, הנשיאות הפלסטינית הדגישה כי היא מגנה את כל אירועי האלימות מכל צד, "ודורשת להפסיק את הפריצות למסגד אל-אקצא, התגרויות המתנחלים וההסתה של מספר שרים ישראלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים 18.11.14. לשכת העיתונות הממשלתית
"אני רוצה לראות זעזוע בקרב מנהיגי העולם המערבי", נתניהו בנאומו אמש/לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו לא התרשם מדברי אבו מאזן. בהצהרה מיוחדת ממשרדו שבירושלים אמר ביום שלישי כי "אמנם הפעם אבו מאזן גינה את מעשה הטבח וטוב שכך", אך הוסיף שבאותו משפט גינוי הוא "קשר אותו למעשים דמיוניים שאין להם שום שחר, שישראל כביכול מבצעת בהר הבית. ברחבי הרשות הפלסטינית יש הסתה יומיומית. נגד עצם קיומה של ישראל".

נתניהו אף פנה לקהילה הבינלאומית וביקש לשמוע גם משם גינוי בלתי מתפשר. "העולם מביט בטבח הזה, אבל לא דורש מהפלסטינים להפסיק את ההסתה הפרועה נגד ישראל, שהיא שורש הסכסוך", אמר נתניהו. "אני רוצה לראות זעזוע בקרב מנהיגי העולם המערבי והוקעה למעשי הרצח בישראל של יהודים".

בהכנת הידיעה השתתף אילן זלאיט

(עדכון ראשון: 19.11.14, 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully