וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ סותר את נתניהו: אבו מאזן לא מעודד טרור

18.11.2014 / 16:45

בניגוד לנתניהו, ליברמן ובנט, יורם כהן קבע בפני ועדת החוץ והביטחון כי יו"ר הרשות "לא מעודד אלימות", אלא מאמין שהסיבה לגל הפיגועים היא בין היתר רצח הנער אבו חדיר, ועליית ח"כים להר הבית

צילום: רויטרס, עומר מירון, שי מכלוף, יותם רונן, זק"א, חדשות 10; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

אבו מאזן אחראי לפיגועים? ראש השב"כ, יורם כהן, הופיע היום (שלישי) בפני מליאת ועדת החוץ והביטחון, ואמר כי יו"ר הרשות אינו מעודד פעולות טרור. לדברי חבר כנסת שנכח בדיון "כהן הסביר כי אבו מאזן לא מעודד אלימות, בין היתר מחשש שפעולות אלימות יביאו בסופו של דבר להדחתו". בכך סתר למעשה כהן את דבריהם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר החוץ אביגדור ליברמן, ושר הכלכלה נפתלי בנט, שאמרו כי פיגועים כמו זה שאירע היום בירושלים הם תוצאה של ההסתה שמוביל אבו מאזן. עם זאת, הח"כ שהיה בדיון ציין כי כהן סייג את דבריו, ואמר: "להסתה בתקופה האחרונה בהנהגת אבו מאזן בסוגיות שקשורות לירושלים והר הבית, יש תרומה לרמת האלימות הגבוהה בשטח בדגש על ירושלים".

במקביל, דווח ב"הארץ" כי כהן אמר עוד: "אבו מאזן לא מעוניין בטרור ולא מוביל לטרור. הוא גם לא עושה זאת מתחת לשולחן". לפי הדיווח, כהן סייג את הדברים בכך ש"יש אנשים בציבור הפלסטיני שעשויים לתפוס את דברי הביקורת של אבו מאזן כלגיטימציה לפעולות".

עוד על הפיגוע בירושלים
חיסל המחבלים: "רצו לעברי עם סכינים מגואלים בדם - ויריתי"
בהלת אבטחה בגני ילדים בבירה: "מפקירים את הילדים"
אלפים בהלוויות הרוגי הפיגוע: "24 יתומים ברחוב אחד"

אדם שנכח בישיבה מסר לוואלה! חדשות כי לדברי כהן, "הסיבה לפיגועים הפלסטיניים כנגד ישראלים היא, בין היתר, רצח הנער מוחמד אבו חדיר בחודש יולי השנה, ועליית חברי כנסת להר הבית".

יורם כהן בועדת חו"ב. עומר מירון
אבו מאזן לא מסית לטרור. יורם כהן/עומר מירון

בנט, כאמור, האשים הבוקר את יו"ר הרשות הפלסטינית אותו הגדיר כ"מגדולי הטרוריסטים שהצמיח העם הפלסטיני" באחריות "ישירה לדם יהודים שנשפך בטלית ובתפילין". בנט טען שבזמן שבישראל עוסקים ב"הזיות על תהליך מדיני, הכינו לנו הפלסטינים תשתית טרור והסתה השלובים זה בזה. גם 'קונספציית הבטונדות' לא עוצרת את הטרור אלא מעודדת אותו. אבו מאזן הכריז מלחמה על ישראל ועלינו להתייחס לכך בהתאם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אנשי זק"א בזירת הפיגוע בבית הכנסת בירושלים, נובמבר 2014. רויטרס
זירת הטבח, הבוקר/רויטרס

ראש הממשלה, האשים לא רק את אבו מאזן אלא גם את חמאס. "אנו נגיב ביד קשה. זו תוצאה של ההסתה של חמאס ושל אבו מאזן ממנה הקהילה הבינלאומית מתעלמת".

גם שר הביטחון משה יעלון האשים את הרשות הפלסטינית ב"הסתה, שקרים ושנאה שמופצים מדי יום בהנהגת יושב הראש אבו מאזן, נגד מדינת ישראל", ואמר שהפיגוע הוא תוצאה ישירה של כל אלו. "בין אם מדובר בהתארגנויות מקומיות ובין אם מדובר בתשתיות טרור מאורגנות, אנו עדים פעם אחר פעם לניסיונות של גורמי טרור פלסטיניים לפגוע בריבונותה של מדינת ישראל בירושלים ולהרוג כמה שיותר יהודים רק משום שהם יהודים".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, במהלך פגישה עם מזכ"ל הליגה הערבית בקהיר, 16 ביולי 2014. AP
"יש פלסטינים שיכולים לפרש את הדברים שלו כלגיטימציה לפעולות". אבו מאזן/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופות ההרוגים בבית הכנסת/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully