וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפטרה שחקנית הקולנוע הדי לאמאר

20.1.2000 / 2:20

לאמאר, כוכבת הוליוודית בשנות ה- 30' וה- 40', נמצאה ביום רביעי בביתה שבפלורידה

שחקנית העבר, הדי לאמאר, נפטרה ביום רביעי, בגיל 86. לאמאר נמצאה ללא רוח חיים בביתה שבאורלנדו, פלורידה.
בשנות ה- 30' וה- 40' הייתה לאמאר כוכבת הוליוודית נערצת. היא שיחקה לצידם של ענקים כמו ספנסר טרייסי וקלארק גייבל ונחשבה לאחת הנשים היפות ביותר שהופיעו אי פעם על המסך.
לאמאר נולדה בוינה כהדוויג קייסלר. כשהייתה בת 19 חוללה שערורייה לאחר שהופיעה בעירום בסרט צ'כוסלובקי בשם "אקסטזי".
לאמאר נישאה לפריז מנדל, יצרן נשק, שראה אותה בסרט ונדלק. בזמן מלחמת העולם השנייה ייצר מנדל נשק עבור הנאצים ולאמאר החליטה לנטוש אותו ולברוח ללונדון.
בשנת 37' הגיעה להוליווד וחתמה ב- MGM. אחד הסרטים היותר מצליחים בקריירה שלה היה סרטו של ססיל בי. דה-מיל, "שמשון ודלילה" מ- 49'.
לאמאר הייתה אישה סוערת שלעגה לתדמית ההוליוודית הזוהרת. "כל אחת יכולה להיראות זוהרת, כל מה שעלייך לעשות הוא לעמוד בשקט ולהיראות טיפשה" אמרה פעם.
אבל לאמאר הייתה רחוקה מלהתאים לתדמית ה"יפה וטיפשה". לאמאר נטלה חלק בפיתוח חדשני של מכשיר רדיו שמפחית במידה ניכרת סכנת שיבוש או גילוי. ב- 42' רשמה פטנט על ההמצאה, אבל שימוש בהמצאה החל רק בשנות השמונים במכשירים סלולריים ומכשירי רדיו צבאיים. תוקפו של הפטנט כבר פג.
מלבד השתתפות בסרטים רבים ופיתוח המצאות טכנולוגיות, הספיקה לאמאר להינשא ולהתגרש משישה גברים. לאמאר ילדה שני ילדים ואימצה ילד נוסף.
בשנת 66' נעצרה לאחר שגנבה מוצרים מחנות כלבו בשווי 86 דולר. רבע מאה אחר כך נעצרה שוב לאחר שנתפסה ב- 91' גונבת מוצרים מבית מרקחת בשווי 21.48 דולר. בשני המקרים לא הועמדה לדין.
לקראת סוף שנות החמישים דעכה הקריירה הזוהרת של לאמאר. לטענתה, בגלל שסירבה לשכב עם מנהלי האולפנים.
"הזונות האיומות ביותר מפורסמות. אני עשיתי מה שעשיתי בגלל האהבה. האחרות עשו את זה בשביל הכסף."

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully