וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי נועה אייל: התעלומות הירושלמיות שנותרו פתוחות

12.11.2014 / 22:27

גופותיהם של מורן מנחם ודוד שמביק נמצאו בחורשה ליד בית החולים הדסה עין כרם ב-2003. גופתה של ורדית בקרקנוט אותרה ביער עשר שנים קודם. כעת, במשטרה תולים תקוות בטכנולוגיות שסייעו בחקירת הרצח של הנערה

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, חדשות ערוץ 2, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

(צפו בסיקור פריצת הדרך של המשטרה בחקירת רצח נועה אייל)

בעקבות פענוח הרצח והאונס של נועה אייל ב-1998, ביחידה המרכזית של משטרת ירושלים מקווים עתה לפתור שתי תעלומות נוספות שנותרו פתוחות ועדיין ממתינות על שולחן המשטרה. זאת, בעזרת האמצעים הטכנולוגיים החדשים שסייעו בפתרון הרצח מלפני 16 שנה.

עוד בוואלה! חדשות:
אבנים נזרקו על כיתה שטיילה בגליל התחתון; המורה נפצעה קל
קנוניה בצרפת: נחשף ניסיון לחיסול פוליטי של סרקוזי
באיזו עיר בארץ אחוזי הגיוס הגבוהים ביותר?

נועה אייל. באדיבות המשפחה
הרצח פוענח בעזרת אמצעים טכנולוגיים חדישים. נועה אייל/באדיבות המשפחה

מקרה אחד שנותר לוטה בערפל הוא הרצח של מורן מנחם (17) ודוד שמביק (26), בני זוג שגופותיהם נמצאו זרוקות בחורשה הסמוכה לבית החולים הדסה עין כרם ביוני 2003. על הגופות היו סימני אלימות קשים, בהם חתכים של גרזן וסכינים, וחבלות שנגרמו מאבנים. בעוד גופתו של שמביק נמצאה מוטלת ליד רכבו, גופתה של מנחם נמצאה בתוך המכונית.

מהחקירה של מפלג המיעוטים בימ"ר ירושלים עלה אז כי השניים הגיעו לחורשה בשעות הערב ונרצחו בחצות. כאשר שמביק לא שב לביתו, החלו בני המשפחה הדואגים לחפש אחריו. חברו, שסבר כי יכול להיות ששמביק יימצא בחורשה אותה נהג לפקוד מפעם לפעם, יצא לשם וזיהה את הרכב. הוא הזעיק את המשטרה.

אזור יער רמות, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
יער רמות שבו נמצאה גופתה של נועה אייל/נועם מושקוביץ

המשטרה התבייתה על כיוון חקירה אחד מרכזי: הרצח הוא על רקע לאומני. במשך השנים, הביאה המשטרה למעצרם של מספר בלתי מבוטל של חשודים פוטנציאליים, ביניהם תושב השטחים, אך לשווא. הסיבה לאי פתרון התעלומה היא העובדה כי בזירה זו, בניגוד לזירת הרצח של נועה אייל, לא נמצאו שרידי DNA של הרוצח. עם זאת, בעקבות כניסתו לתפקיד של מפקד הימ"ר ניצב-משנה תומר בדש, מקווים במשטרה כי חיתוכי האוכלוסייה יביאו גם לפתרון תעלומה זו.

סיפור נוסף שמעלה אבק במשרדי הימ"ר הוא הרצח של הסטודנטית ורדית בקרקנוט, שמאפיינו דומים לאלה של אייל. בנובמבר 1993 נכנסה בקרקנוט למכונית מסוג סובארו לגאסי ליד גשר לה גארדיה בתל אביב. כעבור יומיים, התגלתה גופתה ביער הסמוך לירושלים. גם בקרקנוט נאנסה ונרצחה. גם במקרה זה, החשד המרכזי הוא כי מדובר בעבריין מין שביצע את הרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully