וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים של טעויות: שנה אחרי פרשת "משחקי חברה" - מה קרה לאייל גולן?

13.11.2014 / 17:34

שנה אחרי, ההשלכות מפרשת "משחקי חברה" עדיין ניכרות בשטח: ועדי העובדים ממעטים להזמין את אייל גולן להופעות מחשש למחאה, הוא נכנס בקושי לפלייליסט ושיריו מוחרמים בחתונות; ליאם הפקות: "גולן הוא זמר השנה, שעשה הכי הרבה הופעות ענקיות"

מערכת וואלה!
אייל גולן. עידו הירשברג
בשנה זו נכנס שיר אחד בלבד של גולן לפלייליסט של גלגלצ/עידו הירשברג
"אם היינו מנגנים את אייל גולן בגלגלצ, היינו חוטפים על הראש בתגובות ממאזינים. זה דבר שלוקחים אותו בחשבון. היתה תקופה לא קצרה שבה לא היה ברור אם הוא אשם או לא, שבה היתה לגיטימציה לא לשדר, כי אתה לא יודע מה קורה"

"אייל גולן לא חזר ונראה לי שגם לא יחזור להיות מה שהוא היה לפני הפרשה. לדעתי הוא כבר לא יהיה הזמר הלאומי. לא נראה לי שיעשו ברדיו תוכנית 'דו קרב' של שלמה ארצי נגד אייל גולן", אמר השבוע לוואלה! תרבות עורך מוזיקלי שבשנה האחרונה ישב על כסא יוקרתי בועדת הפלייליסט של גלגלצ. אנשי מפתח חשובים ומשפיעים בתעשיית המוזיקה והתקשורת עמם שוחחנו אוחזים בדעה דומה כיום, במלאת שנה לפרשת הקטינות: אייל גולן התאושש חלקית, אבל הוא ממש לא חזר לעצמו ולדעתם זה לעולם לא יקרה. פעם הוא היה המלך, הם אומרים. והיום? היום הוא עוד זמר מצליח.

בעוד שמערך יחסי הציבור והמקורבים של אייל גולן מנסים למכור שאייל גולן חזר לעצמו כמעט לחלוטין, אחד הדברים שמוכיחים יותר מכל את המכה הקשה שחטף גולן בשנה שחלפה מאז פרוץ פרשת "משחקי חברה" הוא הירידה הדרמטית בהשמעות ברדיו הארצי בכלל ובגלגלצ בפרט. בשנה זו נכנס שיר אחד בלבד של גולן לפלייליסט של גלגלצ. מאז פרוץ הפרשה ועד כה הוציא גולן לא פחות משבעה סינגלים (כולם למעט אחד יצאו לאחר סגירת תיק החקירה במשטרה בעילה של חוסר ראיות מספיקות), וכולם נדחו על ידי העורכים המוזיקליים בגלגלצ. השיר היחיד שחדר את חומות הפלייליסט הוא "ימים יגידו". לשם השוואה, בשנה שקדמה לפרוץ הפרשה הצליחו חמישה שירים שלו להיכנס לפלייליסט: "מלאת אהבה", "כל החלומות", "את", "סטטוס מאוהב" ו"מבעד לדמעה". למען ההגינות, גולן גם נבחר ל"זמר השנה" במצעד משותף של מאקו, ערוץ 24 ו-5 תחנות רדיו אזוריות, אך נתון זה הוא טיפה בים של טעויות.

הקעקוע של אייל גולן. אביב חופי
האם פרשת הקטינות מאחוריו? אייל גולן/אביב חופי
"אתה מדבר איתי עכשיו על להכניס שיר לפלייליסט? מי חשב להכניס אפילו רק פיזמון אחרי הפרשה הזאת?"

"אם היינו מנגנים את אייל גולן בגלגלצ, היינו חוטפים על הראש בתגובות ממאזינים. זה דבר שלוקחים אותו בחשבון. כל פוסט בפייסבוק מתועד ונאמר בישיבת הפלייליסט", אומר לוואלה! תרבות גורם שנכח בישיבות ועדת הפלייליסט של גלגלצ בשנה האחרונה. "היתה תקופה לא קצרה שבה לא היה ברור אם הוא אשם או לא, שבה היתה לגיטימציה לא לשדר, כי אתה לא יודע מה קורה. מהרגע שאין ראיות, עלו טיעונים מצד אחד שהוא לא אשם, מצד שני יש כאלה שנשאר להם טעם רע ואתה לא בהכרח רוצה לשדר את זה ומצד שלישי יש לך את המאזינים שבכל שעה, גם בארבע וחצי לפנות בוקר, מגיבים בפייסבוק שלנו. היו שיחות גם בעד וגם נגד, והן לא היו חד משמעיות לאורך כל התקופה. היה שלב שבו התחילו קצת לנסות, כל פעם בקצת".

- בשנה שלפני הפרשה נכנסו לאייל חמישה שירים לפלייליסט, ובשנה מאז פריצת הפרשה נכנס רק שיר אחד, זאת בזמן שכל השירים בשנה האחרונה, למעט אחד, יצאו לאחר סגירת התיק במשטרה.

"כי הוא הוציא ישר אחרי סגירת התיק, הוא לא עשה איזו הפסקה. ישר איך שהפרשה נגמרה הוא הוציא איזה שיר שאפילו אמנותית לא היינו מכניסים בלי קשר. אז זה שילוב של (שיקול – ש.ב.) אמנותי. השיר הספציפי הזה, 'ימים יגידו', נראה לי שזה היה גם כדי להקשיב למה שקורה בשטח. אתה לא מנותק, ורואה שזה להיט מטורף וצריך לנגן אותו. אתה רואה שכל יום מבקשים את זה ב'קולות החיילים'. הולכים בין הטיפות. אני חושב שהיה כן גורף על השיר הזה. לא היה שום דבר מגמתי או חד צדדי. זה עולה כל ישיבה מחדש, וכל ישיבה דנים בזה מחדש".

אייל גולן בהופעה בקיסריה. דרור עינב
ירידה של 50 אחוזים בכמות ההופעות לועדי עובדים, וירידה של 50 אחוזים בהשמעות בגלגלצ. אייל גולן/דרור עינב

מה שקרה עם גלגלצ מדגים את הפער העצום בין השטח לתקשורת", טוען חגי אוזן, שכיר במשרדו של גולן ולשעבר מבקר מוזיקה בוואלה! תרבות. אוזן משמש כיום כמנהלה של הזמרת נסרין קדרי. "היה ברור שתהליך שיקום ההריסות יחולק לשניים. קודם כל קהל, קודם כל שטח, ואחר כך תקשורת והמוסדות המעונבים, שבסופו של דבר יישרו קו עם הקהל. ברור שגם אם אייל גולן היה מוציא את 'הפרח בגני' זה לא היה עובר פלייליסט. התקשורת והמקומות הממוסדים היו הלומי קרב ולא ידעו איך הקהל יגיב לזה. אני חושב שהסינגלים שיצאו הם סוג של קורבן. חבל ששיר כמו 'ואולי ביום יפה' לא עבר פלייליסט למרות שלדעתי הוא מתאים מאוד. אבל אתה מדבר איתי עכשיו על להכניס שיר לפלייליסט? מי חשב להכניס אפילו רק פיזמון אחרי הפרשה הזאת?"

הידרדרות משמעותית בכמות ההשמעות של אייל גולן מתבטאת לא רק במינון הקטן של השמעות שיריו החדשים בתחנות הארציות, אלא מתבטאת גם בירידה הדרמטית בהשמעות של הרפרטואר כולו, הן ברדיו הארצי והן ברדיו האיזורי. בתחנות גלגלצ וגלי צה"ל ביחד, הושמעו כלל שיריו של אייל גולן 363 פעמים בשנה האחרונה (בין 14 בנובמבר 2013 ועד 12 בנובמבר 2014), זאת לעומת 784 השמעות מלאות בתחנות אלו בתקופה מקבילה שנה קודם לכן (בין 14 בנובמבר 2012 ל-13 בנובמבר 2013). להלן, ירידה גדולה של יותר מ-50 אחוז בהשמעות. כך עולה מנתונים שביקשנו מחברת מדיה פורסט, המספקת דיווחי השמעות ומחקרי מדיה עבור תעשיות המוזיקה והפרסום. ואילו בכל תחנות קול ישראל יחד, הושמעו כלל שיריו של גולן 875 פעמים בשנה האחרונה, לעומת 1261 השמעות של כלל שיריו שנה קודם לכן בכל ערוצי הרדיו של קול ישראל, 30 אחוז פחות בהשמעות; דעיכה נרשמה גם במספר השבועות בהם שהו שיריו של גולן במקום הראשון במצעד העברי השבועי של מדיה פורסט, בהשוואה בין השנה האחרונה בה היה שבוע אחד בלבד בצמרת, לשנה שלפני הפרשה במהלכה שבה שהו שיריו בצמרת במשך תשעה שבועות ארוכים.

צניחת השמעות כל שירי אייל גולן. וואלה! NEWS, עיבוד תמונה
צניחת השמעות כל שיריו של גולן ברדיו הארצי/עיבוד תמונה, וואלה! NEWS
"זמרים שעושים דברים שמפריעים לערכים שלי בצורה חריגה, אותם אני לא רוצה שישמיעו בחתונה שלי. יש מספיק זמרים אחרים, טובים ואהובים, שלא מעורבים בכל מיני פרשות מגעילות"

בספטמבר האחרון, מעל לחצי שנה לאחר סגירת התיק כנגד אייל במשטרה בשל חוסר בראיות, נישא דני בן ה-33 לאיילת (שמות בדויים). לבני הזוג היתה דרישה מיוחדת מהתקליטן בחתונה: להחרים את שיריו של אייל גולן בפלייליסט בערב המאושר בחייהם, בגלל הפרשה ההיא, ולא שינתה את דעתם העובדה שהחתונה התקיימה חצי שנה לאחר סגירת תיק החקירה במשטרה וכך היה. "זמרים שעושים דברים שמפריעים לערכים שלי בצורה חריגה, אותם אני לא רוצה שישמיעו בחתונה שלי", אומר לנו החתן הטרי, "תראה, אם לזמר יש דעות פוליטיות שונות משלי, זה לא מפריע לי. בחתונה שלי השמיעו למשל את אריאל זילבר, למרות שאני לא מסכים לדעותיו. היתה גם מוזיקה מזרחית, משה פרץ, כי הוא לא עשה שום דבר שמפריע לי. יש מספיק זמרים אחרים, טובים ואהובים, שלא מעורבים בכל מיני פרשות מגעילות. אייל גולן עשה דברים חמורים לדעתי. אני לא צריך אחד כזה בחתונה שלי".

דני ואיילת הם ממש לא מקרה חריג. תוצאות משאל וואלה! תרבות מגלות כי זוגות רבים שנישאו ב-12 החודשים האחרונים ביקשו מהתקליטן שלהם להחרים את שיריו של אייל גולן בהשפעת הפרשה ההיא. המשאל לא מדעי אבל מקיף וקיימנו אותו השבוע בקרב 22 תקליטני חתונות מכל רחבי הארץ אליהם פנינו באקראי. הצגנו לתקליטנים ולתקליטניות את השאלות הבאות: האם מאז שפרצה פרשת הקטינות של אייל גולן זוגות שהתחתנו ביקשו ממך לא להשמיע שירים של גולן? האם בחרת בעצמך לא להשמיע שירים של גולן בגלל הפרשה? קשה להישאר אדיש לתוצאות: 15 מתוך 22 התקליטנים, להלן שני שלישים, השיבו כי מאז הפרשה ובגללה הפסיקו להשמיע אייל גולן בחלק או בכל החתונות שבהן תיקלטו, בין אם מרצונם ובין אם מרצון הזוג המחותן. 7 התקליטנים הנותרים (להלן שליש מהנשאלים) ציינו כי לא הפסיקו להשמיע משיריו של גולן בגלל הפרשה אפילו לא בחתונה אחת.

בין משתתפי הסקר נמנו רוברט גיטלמן, תקליטן, לשעבר ראש המחלקה המוזיקלית של רדיו 99 ולשעבר יועץ מוזיקלי בפונוקול, שאמר "המון זוגות, כשזה היה חם, ביקשו לא לנגן אייל גולן בכלל, לא כשיר כניסה לחופה ולא כשיר סלואו. עד היום יש כאלה שמבקשים לא להשמיע אותו, אבל פחות מתחילת הפרשה"; התקליטנית לילך שוסטר אמרה "אין ספק שהפרשה פגעה קשות באהבת הקהל אליו"; התקליטן צביקה בירן הצהיר: "כתקליטן בחרתי להחרים את אייל גולן וגם הלקוחות שלי, בעידודי, בחרו להחרים אותו"; ותקליטן מפורסם ומוערך שאמר לנו בעילום שם: "אני בפירוש לא מתקלט יותר אייל גולן. לא מבקשים, וגם כשמבקשים ואני מתחיל לתקלט איזה שיר שלו אני רואה מהקהל סימנים של כל מיני רוקדים להפסיק את זה. באירועים שאני עושה, וזה ארבעה עד שישה אירועים בחודש, אין יותר אייל גולן, בכלל. זה מגיע אפילו למצב כזה: באירועים של חובשי כיפות, שאהבו פעם מאוד את 'מי שמאמין לא מפחד', היום אף אחד מהם לא מבקש את זה, אלא שירים אחרים באווירה חסידית. בפגישות עם הזוגות שלפני האירוע, גם אם מבקשים מזרחי, הם מציינים ללא אייל גולן".

כל המילים השמחות – משה פרץ.
החתן ביקש להחרים את שירי אייל גולן בפלייליסט היום המאושר בחייו, אבל פירגן בכיף למשה פרץ
"בטח שבהתחלה אנשים יגידו לא להשמיע. להערכתי זו פגיעה לטווח הקצר בלבד"

עם זאת, נרשמו גם תגובות חיוביות. התקליטן והשדרן מושיקו שטרן אמר: "לא ראיתי תופעה של בקשות לא להשמיע אייל גולן. להיפך, השנה נכנסו חזק כמה שירים שלו לחלק הים תיכוני, לקהל המתאים כמובן". "ברור שאני אשמיע אייל גולן", אמר התקליטן לירן אביטל והוסיף משפט בגנות מעריצותיו של גולן שלא ראוי לעלות על הכתב.

חגי אוזן אומר: "היה לי ברור שבהתחלה יגידו שאייל גולן הוא פרסונה נון גרטה. בז'אנר הזה המלך זוהר ארגוב מת כעבריין מורשע בכלא, ועד היום אנשים אוהבים אותו והקהל הישראלי חושב שהוא מלך, הצעות לקריאת רחובות על שמו עולות על שולחנות של עיריות בארץ כל כמה שנים. אז לגבי אייל, בטח שבהתחלה אנשים יגידו לא להשמיע. להערכתי זו פגיעה לטווח הקצר בלבד".

seperator

נעבור לזירת ההופעות. מצד אחד, אייל גולן קיים הופעות בימתיות בפני קהל רב. בין השאר שני מופעים גדולים של "פעם בחיים" באצטדיון בלומפילד עם שרית חדד וניקוס ורטיס ביוני האחרון, וסיבוב הופעות שכלל את קיסריה, בריכת הסולטן בירושלים, אמפי מצדה ועוד. מצד שני, גולן ספג השנה היחלשות גדולה בהופעות בפני עיריות ובפני ועדי עובדים, זירה בה הוא עדיין נמצא במקום לא טוב בהשוואה לעבר, כך אמרו השבוע לוואלה! תרבות גורמים שעובדים עם גולן. אחד מהם העריך כי "יש ירידה של 50 אחוזים בכמות ההופעות בפני ועדי עובדים בהשוואה לעבר". גורם אחר אמר: "בוועדים אייל חלש בתקופה זו, אין ספק, מזמינים אותו פחות", אומר אחד הגורמים, "כי בוועדים מספיק שמישהי אחת מארגון אומרת שהיא לא מוכנה, אז הוועדים לא ייכנסו לזה".

אייל גולן בהופעה בקיסריה. נמרוד סונדרס
העם עם הגולן? ממש לא כולם/נמרוד סונדרס

גולן ממשיך לספוג פגיעה גדולה בתדמיתו ובפופולריות שלו גם בקרב רבים מבני עדות המזרח, כך אומר השבוע לוואלה! תרבות אחד מאנשי הרדיו הבולטים במוזיקה הים תיכונית. שיחתנו הקודמת איתו התקיימה בתחילת אפריל, כחודשיים לאחר סגירת התיק במשטרה מחוסר ראיות מספיקות, ובה אמר לנו: "אני חושב שהפרשה של אייל פגעה בו ציבורית ותדמיתית. אני פוגש הרבה אנשים מבוגרים שהיו מתים על אייל וכבר מדברים פתאום אחרת. אני אתן לך דוגמה, בא אליי הביתה איזה שיפוצניק, ובגלל שזה אני הוא פותח בשיחה. הוא אומר לי: 'אני יש לי שתי בנות, ואני פעם הייתי אוהב אותו, היום לא!'. יש מלא סיפורים כאלה. אייל לא באותו מקום היום. אייל נגע במקום הכי רגיש בציבור המזרחי. זה נתפס בקהל כמשהו איום ונורא".

אותו איש רדיו איתן בדעתו כיום: "צריך להפריד בין אייל גולן הזמר, לאייל גולן האדם. את אייל גולן האדם הרבה לא אוהבים. אייל נחלש בציבור המזרחי. מצד אחד הוא נחלש, מצד שני יש זמרים מדור צעיר שעלו. יש תוכניות רדיו מצליחות של הז'אנר שגולן מושמע בהן היום רק פעם בשבוע או פעמיים, ובעבר לא היתה עוברת תכנית כזאת בלי אייל גולן. יש זמרים נפלאים צעירים להשמיע, יש המון חלופות. החיבור של אייל גולן עם שרית חדד וניקוס ורטיס לא בא סתם. אייל לעולם לא היה עושה מופע איתם יחד, אם הוא לא היה מרגיש שהוא נחלש".

גולן הוא לא רק אחד הזמרים המצליחים בישראל, אלא גם אחד הזמרים המדוברים ביותר ברשת. כיצד השפיעה פרשת הקטינות על השיחות אודותיו במדיה החברתית בשנה האחרונה? כדי לגלות זאת, נעזרנו בחברת באזילה, העוסקת במחקר וניטור השיח ברשת החברתית. באזילה מנטרת חמש זירות של מדיה חברתית: כתבות (וכל הטוקבקים אליהן), פורומים, בלוגים, טוויטר ורשתות חברתיות. נבדקו ארבע נקודות זמן: זמן קצר לפני תחילת הפרשה, שתי נקודות זמן בשיאה של הפרשה, והחודש האחרון.

עוד באותו נושא

קריסת אייל גולן: השמעה אחת בלבד בגלי צה"ל ובגלגלצ מתחילת הפרשה לשלושת שיריו החדשים

לכתבה המלאה
היחס לאייל גולן במדיה החברתית. וואלה! NEWS, עיבוד תמונה
היחס לאייל גולן במדיה החברתית לפני, תוך כדי ואחרי הפרשה/עיבוד תמונה, וואלה! NEWS

נקודת הזמן הראשונה – חודש ספטמבר 2013 בו החלו שידורי "הכוכב הבא" בערוץ 2 עם אייל גולן ששימש בה כשופט. "לפני הפרשה", אומרת לנו מרב בורנשטין, מנהלת מחלקת המחקר של באזילה, "אייל גולן היה אחד הזמרים האהובים ביותר. ניתוח היחס כלפיו (סנטימנט) בתקופה זו (ספטמבר 2013) מראה כי רוב היחס חיובי מאוד, והשיח השלילי מועט מאוד ומבוסס על העדפה מוזיקלית בלבד".

נקודת הזמן השניה שנבדקה – החודש שחלף מרגע פיצוץ הפרשה ב-14 בנובמבר 2013, אז פורסם לראשונה כי אייל גולן הוא "הזמר המפורסם", שנחשד בבעילה אסורה בהסכמה של קטינות. עם פרסום החשדות נגדו התהפך היחס כלפיו באופן קיצוני. מ-70 אחוזים של יחס חיובי ויחס חיובי מאוד כלפיו במדיה החברתית בספטמבר - גולן התרסק ל-12 אחוזים בלבד של שיח חיובי וחיובי מאוד. השיחות השליליות וכן השליליות מאוד גדלו מ-12 אחוזים לפני הפרשה ל-56 אחוזים בחודש הראשון. "אני חושב שאייל גולן המציא את חוכמת ההורמונים" ו"מת פה כמו ילדה בת 16 שמחכה לטלפון מאייל גולן" הם רק קמצוץ מהשיח השלילי עליו בזמן זה ברשת. "יחד עם זאת", אומרת בורנשטיין, "נצפה גם שיח חיובי, בין השאר של מעריצים של גולן שלא מאמינים שהוא באמת ביצע את המעשים האלה, ואם כן אז משום שלא ידע את גילן האמיתי של הצעירות".

נקודת זמן שלישית – בין 27 ל-29 בינואר 2014. בזמן זה פורסם כי אייל גולן, ששמו נקשר בפרשת קיום יחסי מין עם קטינות, הוזמן להופיע בפסטיבל להעצמה נשית, העיתונאים גיא מרוז ואורלי וילנאי פרסמו פוסט על כך שהם מבטלים את השתתפותם בכנס. הרשת מיד געשה. "יותר ממחצית מהשיח בנושא היתה שלילית וקראה להחרמת הכנס. רק מעטים טענו שאייל גולן זכאי ויש להרפות ממנו", אומרת מנהלת המחקר של באזילה. בזמן זה היו רק 6 אחוזים של דיונים חיוביים, ואפס דיונים חיוביים מאוד. בצילומי המסך שלהלן מופיעים כמה דברים שנכתבו אז ברשת, שחברת באזילה שלפה לנו כדוגמאות:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיונים ברשת על אייל גולן בשיאה של פרשת הקטינות/מערכת וואלה!, צילום מסך
"החיבור של אייל גולן עם שרית חדד וניקוס ורטיס לא בא סתם. אייל לעולם לא היה מופיע איתם, אם הוא לא היה מרגיש שהוא נחלש".

נקודת הזמן הרביעית היא התקופה האחרונה, בין 11 באוקטובר ל-11 בנובמבר 2014, סמוך ליום השנה לפיצוץ הפרשה. מה יחס השיח במדיה החברתית לאייל גולן בחודש האחרון, לעומת חודש ספטמבר 2013 שלפני הפרשה? ובכן, הנתונים יכולים לקבל שתי פרשנויות שונות לגמרי. הנה הפרשנות שגולן ומקורביו יאהבו: בחודש האחרון אייל גולן זוכה ל-60 אחוזים של שיחות שהוגדרו כ"חיוביות" וכ"חיוביות מאוד" אודותיו במדיה החברתית, וזו נסיגה קטנה בלבד מ-70 האחוזים של השיחות החיוביות לפני הפרשה. לכאורה הכל נהדר. אבל הפרשנות הנוספת, העגומה, הוגנת באותה מידה. לפני הפרשה כמות השיחות החיוביות מאוד עמד על 64 אחוזים. אחרי הפרשה כמות השיחות החיוביות מאוד הצטמצם באופן דרמטי, בחצי, ל-32 אחוזים.

לדברי מנהלת המחקר של באזילה, "ההתייחסות אליו לא חזרה לעוצמות מלפני הפרשה. אמנם מרבית היחס חיובי, אך ה'חיובי מאוד' פחת משמעותית. בנוסף, גם השיח השלילי גדל במקצת ובעיקר שינה את אופיו. אם לפני הפרשה השיח השלילי היה מוזיקלי גרידא, הרי שהיום הוא כולל גם שיח המתייחס להאשמות שעלו בפרשה ולנושאים נוספים, כמו העלמות מיסים, האשמה שמתנכלים לו כי הוא מזרחי ועוד. ה'גרעין הקשה' של אוהדיו נותר, אך הקהל הרחב יותר מגיב היום בפחות חיוב מאשר קודם וגם מרשה לעצמו למתוח ביקורת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייל גולן בריאיון לידיעות אחרונות/מערכת וואלה!, צילום מסך
"מה שקרה עם אייל זה לא ייאמן. כשהתקשורת הלכה נגד מייקל ג'קסון הוא קרס. ובמדינה הקטנה שלנו, התקשורת החזקה לא הצליחה. זה אומר שאחרי אייל יש קהל גדול, אי אפשר להסביר את זה"

האם לגולן יש סיכוי לחזור לימי השיא שלו, ולהיות זמר לאומי? "אייל נפרד לעת עתה מהטייטל הזה, 'זמר לאומי'", מודה אוזן. "במקביל, הוא זוכה להצלחה גדולה מאוד, שהופכת אותו לזמר המצליח של העם. וזה מה שיצליח בסופו של דבר להחזיר אותו לא רק לתואר הזמר הלאומי אלא לתואר המלך הלאומי. שיערתי שייקח משהו כמו שנה וחצי עד שהוא יתאושש לגמרי. טעיתי, זה לקח פחות. מעז יצא מתוק. האסטרטגיה היתה: 'יש אש? אל תפחד ממנה, תרים עליה מנגל'. הוא נהג בניגוד מוחלט לכל העצות של העתונאים ואנשי התקשורת שאמרו לו לשתוק, וזה הוכיח את עצמו. אייל נהיה עוד יותר מעניין, מעבר למוזיקה. אנשים חדשים הצטרפו למעגל. הוא בחכמתו ידע למנף את ההתעניינות הזאת, ולהוציא שיר כמו 'ימים יגידו', שיש בו משמעות כפולה, וככה לנצח. להערכות שלי נשארה עוד חצי שנה, אין לי ספק שעוד חצי שנה קדימה דברים יראו עוד יותר לטובה. אייל לא רק על הרגליים, הוא על הרגליים ומנצח".

"לאייל יש כוח גדול מאחוריו, יש לו קהל גדול. אני לא האמנתי שהוא ייצא מזה ככה", אומר יוצר בולט במוזיקה הים-תיכונית שעובד עם גולן. "כשהתקשורת הלכה נגד מייקל ג'קסון הוא קרס. ובמדינה הקטנה שלנו, התקשורת החזקה לא הצליחה. זה אומר שאחרי אייל יש קהל גדול, אי אפשר להסביר את זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כשהתקשורת הלכה נגד מייקל ג'קסון הוא קרס. ובמדינה הקטנה שלנו, התקשורת החזקה לא הצליחה". גולן ואביו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מליאם הפקות נמסר בתגובה: "להלן העובדות הבאות שחלו במהלך השנה, מפרוץ הפרשה:

1. אייל גולן מוביל בעשרת הקליפים הנצפים ביותר באתר יוטויב לשנת 2013 לכל אלבומו "הלב על השולחן".

2. מופעי החורף "הלב על השולחן" בחודשי דצמבר-ינואר, מלאים עד אפס מקום – שלושה מופעים בהיכל התרבות, בחיפה ובירושלים.

3. האלבום "ימים יגידו" המצליח ביותר של אייל גולן בין האלבומים האחרונים, תוך פחות מיממה זוכה לקבל מעמד פלטינה ותוך פחות משבוע ימים מקבל מעמד של פלטינה כפולה של למעלה מ-70 אלף עותקים.

4. כל שירי האלבום "ימים יגידו" זוכים להשמעות בתחנות הרדיו כאשר השיר "ימים יגידו" נכנס לפלייליסט גלגלצ הישר למקום החמישי.

מיותר לציין כי הצפיות בי טיוב לאלבום '"מים יגידו" מעל 2.5 מיליון ציפיות וכאשר השיר "ימים יגידו" הגיע למעלה מ-6 מיליון צפיות ביו טיוב.

5. אייל גולן משתף פעולה עם הזמרת שרית חדד וניקוס ורטיס בשני מופעים "פעם בחיים" באיצטדיון בלומפילד, יום אחרי יום, מעל ל-32 אלף צופים ביומיים וזאת כאשר המופע זוכה להצלחה מסחררת ומקבל ביקורות נלהבות ושבחים מצד כל המבקרים בתחום המוסיקה והתרבות.

6. אייל גולן מקבל את תואר "זמר השנה" במסגרת המצעד של מאקו והתחנות האזוריות. בנוסף, המופע זוכה לקבל את התואר מופע השנה.

7. אייל גולן משתף פעולה בשנית עם הזמרת שרית חדד במופע משותף נוסף בהיכל מצדה כאשר ההיכל מלא בצופים הכוללים למעלה מ-5,000 צופים, גם מופע זה זוכה לתגובות נלהבות מצד הקהל.

8. במהלך סיבוב הופעות הקיץ "ימים יגידו", שבר אייל גולן את שיא הצופים, למעלה מ-150 אלף איש, שיא של הזמנים.
9. אייל גולן מופיע בכל רחבי הארץ עם המופע הקיץ "ימים יגידו" –סיבוב ההופעות כולל: 5 הופעות בקיסריה, הופעה בבריכת הסולטן בירושלים (בריכת הסולטן), אמפי קרית מוצקין, פסטיבל "דרום עולה" של עיריית אשקלון, אמפי אשדוד, אמפי רעננה ואמפי באר שבע.

10. הסינגל החדש "שוב לאהוב" שיצא בשבוע שעבר זוכה נכון להיום, למעלה מ700 אלף ציפיות ביוטיוב ולהשמעות רבות בתחנות הרדיו השונות".

מלות השיר "רוח סערה" שכתב אייל גולן שמקבלות  משמעות חדשה לאחר פרשת הקטינות. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
מלות השיר "רוח סערה" שכתב אייל גולן שמקבלות משמעות חדשה לאחר פרשת הקטינות/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully