וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "שישה גיבורים" עוקף את כריסטופר נולאן

9.11.2014 / 12:08

סוף השבוע הראשון של "בין כוכבים" בקופות בתי הקולנוע לא היה גרוע, אפילו להיפך, אבל מכריסטופר נולאן מצפים ליותר. ובטח לא מצפים להפסד לסרט אנימציה חדש. דורון פישלר סופר מזומנים

יח"צ - חד פעמי

הגעתו של "בין כוכבים", הסרט החדש של כריסטופר נולאן, פורסמה בארץ כאירוע הקולנועי הגדול של השנה, העשור והמאה. אלא שבארצות הברית, כך מתברר, זה אפילו לא היה האירוע הקולנועי הגדול של השבוע.

שני סרטים בולטים יצאו בו זמנית בסוף השבוע האחרון: "בין כוכבים" ו"שישה גיבורים" ("Big Hero 6"), סרט האנימציה החדש של דיסני. הפתיחה של שני הסרטים היתה מוצלחת בהחלט, והתחרות ביניהם היתה צמודה למדי – אבל על פי ההערכות הנוכחיות על תוצאות סוף השבוע, זה היה דווקא הסרט של דיסני שתפס את המקום הראשון, עם הכנסות של כ-57 מיליון דולר.

"שישה גיבורים" הוא שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין שתי חטיבות של תאגיד דיסני: אולפן האנימציה וחברת מארוול, יצרנית גיבורי העל. הסרט מבוסס על קומיקס לא-ידוע יחסית של מארוול, אבל נותן לו פרשנות רחוקה מאוד מהמקור – והוא לא מוצג כחלק מהעולם הקולנועי של מארוול, כך שאין מה לצפות לביקורי אורח של איירון מן או תור. על פי מיטב המסורת של דיסני, זהו סרט צבעוני הפונה בין השאר לילדים, בעודו מביא למסך דמויות חדשות של בני נוער שהופכים לגיבורי-על בזכות יכולותיהם הטכניות. הפרסום לסרט התמקד בדמותו של ביימקס, הרובוט-בלון החמוד, שנראה כמו התשובה של 2014 למיניונים. "שישה גיבורים" קיבל גם ביקורות חיוביות, ונראה שאפשר בהחלט לצפות לסרט המשך, גם אם ההתלהבות לא מגיעה לרמה של הסרט הקודם של דיסני, "לשבור את הקרח", שהפך לסרט המצליח ביותר של השנה שעברה בעולם. "שישה גיבורים" יגיע אלינו רק בתחילת דצמבר.

"בין כוכבים" מסיים את סוף השבוע עם כ-50 מיליון דולר. זוהי פתיחה מצוינת עבור סרט שאינו המשכון או מבוסס על מותג מוכר כלשהו, אם כי מכריסטופר נולאן – שהפתיחות של סרטי "האביר האפל" שביים הן בין הגדולות ביותר אי פעם - היו שציפו ליותר. אותו הדבר ניתן לומר על הסרט עצמו: לא מדובר בכישלון, אבל תגובות הביקורת בארץ ובחו"ל היא פחות נלהבת משזכו לה סרטיו הקודמים של נולאן.

אף סרט אחר בטבלה לא מתקרב לקנה המידה האינטרפלנטרי הזה. "נעלמת" מנצל את חולשתם של הסרטים האחרים בטבלה, ועולה בחזרה למקום השלישי, עם כ-6 מיליון דולר הכנסות בסוף השבוע, וכ-145 מיליון בהכנסות כוללות.

מה חשבנו על "בין כוכבים"? הקליקו לביקורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully