וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טראומה לכל החיים": ראיון עם שחקן בית"ר ירושלים, שלומי אזולאי

8.11.2014 / 7:00

האבא שמת לו בידיים ("אני קם בלילה, יש לי חלומות רעים"), מכבי חיפה שוויתרה עליו בקלות מוזרה ("הרגשה רעה"), השער מולה בטדי ("כתוב מלמעלה, כמו קליימן והפועל"). שלומי אזולאי מבית"ר, אחד מתגליות העונה, עם סיפור הקריירה המיוחד שלו. ראיון

one

בוידאו: תקציר המשחק בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה

בקיץ 2012 החליטה מכבי חיפה להיפטר מחוזה לשנתיים נוספות עם ישראל זגורי ולתת לקשר את הכרטיס ביד. הצעד לווה בביקורות נוספות בשל הוויתור המהיר של המועדון הירוק על שחקני בית מוכשרים. באותו זמן שוחרר שחקן נוסף באותה צורה. היה זה שלומי אזולאי, שלאחר שנים יפות בנוער כקפטן עם שתי אליפויות, נשלח לחפש את עתידו במקום אחר.

אזולאי, 24, עבר אז ימים לא פשוטים. "קשה מאוד כשסוגרים לך את הדלת בבית", אומר הקשר שמצטיין היום בבית"ר ירושלים. "בשנה השלישית בנוער הציעו לי מהפועל רמת גן ללכת לשחק בבוגרים וסירבתי, העדפתי להישאר בנוער מהחשש לעזוב את החממה של מכבי חיפה. אתה גדל כל השנים, מצליח בנוער ורוצה להיות חלק מהבוגרים, וביום אחד הכול נגמר ואתה צריך לחפש את עצמך. זאת הרגשה רעה, אתה רוצה לפרוץ במקום שגדלת בו. זה משהו שצריך ללמוד לחיות אתו".

שחקן בית"ר ירושלים, שלומי אזולאי. ברני ארדוב
מרגיש שמכבי חיפה סגרה בפניו את הדלת. אזולאי/ברני ארדוב
"כשחזרתי לראשון לציון אמרתי לעצמי שזאת ההזדמנות האחרונה לעלות. אם אתן עונה טובה אני אחזור, ואם לא אשאר הרבה שנים בלאומית"

אזולאי גדל בהפועל חדרה, ליד הבית, ובגיל 13 החל בנסיעות עם האבא לחיפה בניסיון לבנות קריירה. לקשר אין הסבר מדויק לוויתור של הירוקים: "אתה מאוכזב מהמועדון, אבל לא כועס על מישהו ספציפי. זה לא משהו ייחודי, אלא כזה שעבר על הרבה שחקנים מוכשרים במחזורים מעליי ומתחתיי. אני לא יודע למה זה ככה, הרבה פעמים שאלתי את עצמי. כנראה שמעדיפים שחקנים מוכנים. בשנה שעליתי הייתה בבוגרים סוללה של כוכבים כמו רפאלוב, גולסה ובוקולי שהיו בשיא, יחד עם יניב קטן וקולמה. אלישע היה מדבר איתי, אבל לא שיחקתי. בשנים האחרונות נותנים יותר קרדיט לשחקנים מהנוער - ג'אבר עטאא, גוזלן, ו-וייסמן מקבלים הזדמנות לשחק ויכולים לראות אותם ולהבין את הפוטנציאל, כך שגם אם יושאלו הם יחזרו בעתיד".

לפני העונה השלישית בנוער חתם אזולאי לחמש שנים במכבי חיפה. בסיום גיל הנוער הוא החל בהשאלות. חצי עונה בהפועל פתח תקוה אצל יובל נעים, שם כמעט ולא שיחק. לאחר מכן ירד ליגה להפועל הרצליה, בה הצטיין במשך שנה וחצי. כשחזר למכבי חיפה בקיץ 2012, כאמור, בדיוק כמו זגורי, הוא קיבל את כרטיסו תמורת ויתור על חוזהו לשנתיים נוספות.

מפחיד להתחיל לחפש את עצמך בליגות נמוכות.

"יש פחד, אבל למדתי מהגדולים ביותר שצריך לרדת ולשחק כדי להתקדם. הלכתי לשחק בחוץ מתוך מטרה לחזור. בהפועל פתח תקוה היה לי משבר גדול כשלא שיחקתי והתחילו אצלי סימני שאלה, הרגשתי רע באותה התקופה, לכן ירדתי ליגה להרצליה של בני טבק ושם חזר לי הביטחון. נשארתי שנה וחצי והייתה לי תקופה טובה שהחזירה אותי לתודעה. מאמנים התעניינו בי".

קיבלת את הכרטיס, ניר קלינגר מביא אותך להפועל חיפה בליגת העל, אבל שוב אתה לא משחק ויורד ללאומית, לראשון לציון. חששת שכבר לא תחזור לליגת העל?

"כשחזרתי לראשון אמרתי לעצמי שזאת ההזדמנות האחרונה לעלות. אם אתן עונה טובה אני אחזור, ואם לא אשאר הרבה שנים בלאומית. עשינו חלק ראשון חלש מאוד עם אייל לחמן וגם לי באופן אישי לא הלך. ואז הגיע שרון מימר וכל המצב השתנה. הוא כאילו המלאך מהשמיים שנחת ורצה שאצליח. באימון הראשון הוא אמר לי 'שלומי, המפתחות של הקבוצה אצלך, תעשה עם זה מה שאתה רוצה'. יש לו חלק גדול בהצלה של הקריירה שלי. הוא נתן לי את כל הקרדיט והביטחון, שיפר דברים, עיצב אותי. האמנתי באופן מלא שאני שייך לליגת העל ויכול להצליח".

ואז הגיע הקיץ. בבית"ר קיבלו המלצות ואזולאי הוזמן להתרשמות. לאחר שבועיים הוחלט להחתימו. לראשון לציון הייתה אופציה להאריך את חוזהו בעונה נוספת והיא דרשה כ-120 אלף שקל. טביב הציע 20 אלף שקל עבור השאלה עם אופציה לרכישה ב-160 אלף. ראשון לציון לא רצתה לחבל בעיסקה ונתנה לאזולאי את ברכת הדרך. השחקן חתם על חוזה לעונה אחת עם אופציה לשלוש שנים נוספות. שתמומש בתקופה הקרובה. סופסוף החלום התגשם.

עוד באותו נושא

בעקבות דרישת האוהדים: שחקני בית"ר לא יחקו את ערן זהבי

לכתבה המלאה
שלומי אזולאי, נוער מכבי חיפה, 2009. מכבי חיפה
קיבל את הכרטיס ביד בתמורה לוויתור על החוזה. אזולאי במדי קבוצת הנוער של מכבי חיפה ב-2010/מכבי חיפה
"כשאני יושב בחדר הלבשה ושומע מוסיקה, אני חושב על אבא. הוא היה אתי כמעט בכל רגע נתון בכדורגל, כל מה שאני יודע מגיע קודם כל ממנו"

לתודעה אזולאי נכנס במשחק נגד מכבי חיפה בטדי, בו כבש את שער הניצחון, אבל לא שם הסתיימה הסמליות במשחק. יום לפני כן נערכה אזכרה במלאת חמש שנים לפטירתו של אביו יעקב. האב, שהיה אחראי לקריירה של שלומי וליווה אותו מגיל אפס, חלם שהילד יגיע לבוגרים של מכבי חיפה. הוא מת לשלומי בידיים כשעבר התקף לב. שלומי אזולאי ואמו רוזה ניסו להנשימו ללא הצלחה, במה שהפך לסיוט הכי גדול בחייו. "לא נתפס שעברו יותר מחמש שנים", הוא נזכר. "זה כאילו קרה אתמול, אני חי את זה כל יום, זאת טראומה לכל החיים. יש לי חלומות רעים, אני קם בלילה ונזכר בדברים, במה שהוא היה אומר לי. הוא תמיד מלווה אותי. גם לפני משחקים, כשאני יושב בחדר הלבשה ושומע מוסיקה, אני חושב עליו. הוא היה אתי כמעט בכל רגע נתון בכדורגל, כל מה שאני יודע מגיע קודם כל ממנו".

היו לך מחשבות לפרוש?

"לא חשבתי לרגע, להיפך. זה היה החלום שלו וזה נתן לי עוד יותר כוח. לא הייתה אפשרות כזו, כי גם האחים שלי וכל המשפחה דחפו עוד יותר. בשבוע שהוא נפטר לא התאמנתי ובשבת שיחקתי בליגה. האחים שלי אמרו שזה מה שאבא היה רוצה וכולם החליטו שאני קם והולך לשחק".

לפני המשחק נגד מכבי חיפה רשמת סטטוס ובו כתבת "אבא, אעשה הכול כדי לא לאכזב אותך". כיוונת לסגירת מעגל מול מכבי חיפה?

"דווקא לא. יצא שזה היה יום האזכרה שלו, זה הכול, שלמחרת היה המשחק וזה מה שקרה. הרבה אנשים אומרים לי שעל המשחק הזה היה כתוב מלמעלה, כמו המשחק של בוריס קליימן נגד הפועל. זה מצטייר יפה, מרגש ונותן תחושה אחרת לגמרי".

אחרי המשחק נכנסת קצת לבלבול מכל ההמולה סביבך, גם בבית"ר ראו את זה ונתנו לך כמה ימים של חופש.

"לגמרי. לא חוויתי דבר כזה. להגיע מהליגה הלאומית וכמות קטנה של קהל לבמה כזאת עם אלפי אוהדים וכל המדיה מסביב זה פשוט טירוף. פתאום כל האנשים שאני מכיר מכל הארץ מדברים איתי, אנשים שלמדו אתי בבית ספר ולא דיברנו שנים. בכלל, אוהדי בית"ר נמצאים בכל פינה, גם בחדרה זו הקבוצה הכי אהודה. זאת ברכה שלא כל אחד זוכה לה. בבית"ר ראו שלא הייתי מאה אחוז מכל הטירוף הזה, נתנו לי כמה ימים להתאושש. הייתי צריך את זה. אחרי שנרגעים מבינים שזה בסך הכול עוד משחק ועוד ניצחון".

אחרי ההחמצה לקראת הסיום במחזור הראשון בבאר שבע לקח לך כמה ימים להתאושש. אומרים שאתה לוקח דברים ללב ואפילו קצת הורס לעצמך.

"אני פועל לפי רגשות, לחיוב ולשלילה. אני עושה הכול כדי שזה יעבוד לטובתי. לוקח לי כמה ימים להתאושש מדברים קטנים כמו ההחמצה בבאר שבע או מנקודות שאנחנו מאבדים. אני מנסה לעבוד הרבה עם הקואצ'ר יגאל הלל על זה, לדעת לבוא ליהנות מהחוויה ולא להתרגש יותר מדי כדי שזה לא יפגע בי. בבית"ר יש גם מתח ואחריות כלפי כל כך הרבה אוהדים ואנשים שאוהבים את המועדון הזה.

"קח לדוגמה את התיקו בעכו. אנחנו מגיעים לשם וכל האיצטדיון מלא ב-4,500 אוהדים שלנו. אנחנו בהתלהבות אחרי מכבי חיפה וכולם בטירוף לעוד ניצחון. הרגשנו שזה משחק שלנו ובסוף קיבלנו גול בדקה ה-80 וירדנו גמורים. לראות אלפים עצובים בסוף והולכים הביתה מאוכזבים בגללנו זה כאב לב. זאת קבוצה שבה החיבור עם הקהל הוא הכי חזק בארץ, אז כולם לוקחים ללב כשלא מנצחים".

שחקן בית"ר ירושלים, שלומי אזולאי. ברני ארדוב
למרות הכאב, לא חשב לפרוש. אזולאי/ברני ארדוב
"יש הרבה מאוד שחקנים טובים בלאומית, גם בליגות יותר נמוכות. יש מלא כישרונות שרק צריכים מאמן אחד שיבוא וייתן להם את הקרדיט"

אוהדי בית"ר לא יודעים שבקיץ לפני שנתיים היית בהתרשמות אצל אלי כהן השריף ולא חתמת.

"כן, מאוד התאכזבתי.התאמנתי שבוע אבל לא היה יותר מדי. אמרו שרוצים אותי, אבל אין כסף להחתים אף שחקן. אני עדיין מאמין שאם היו באמת רוצים היו מוצאים את הכסף, אבל כנראה שלא התאים להם אז".

אולי זה קשור לאמוציות שלך, קשה לך עם התרשמות וחוסר ודאות. גם הקיץ עברת שלושה שבועות מורטי עצבים עד שחתמת.

"לא פשוט עבורי לחיות בספק, אבל זה משהו שחייבים לעבור כדי להגיע למועדון כמו בית"ר ירושלים. גם הקיץ הזה היה לא נעים, אבל היה בי הרבה יותר ביטחון שאני אחתום. עד שהחוזה לא נחתם יש חשש שזה ייפול ופחד שאולי הכול יייהרס שוב ואני אחזור ללאומית. אתה אומר לעצמך 'עד שהגעתי למצב כזה ובית"ר ירושלים רוצה אותי, אסור לתת לזה ליפול'. החששות הורגים אותך. עשיתי טלפונים לראשון ולמאמן שרון מימר שלא יפילו לי את זה ויעשו הכול כדי שהעסקה תיסגר. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם זה היה נופל".

כמה שחקנים כמוך יש בלאומית שלא שמים לב אליהם?

"הרבה מאוד, גם בליגות יותר נמוכות. יש מלא כישרונות שרק צריכים מאמן אחד שיבוא וייתן להם את הקרדיט. קח את גל צרויה בבני יהודה, קיבל הזדמנות בקבוצת שהולכת לעלות לליגת העל והרוויח קריירה. יש הרבה כאלה, רק שיראו אותם, יזהו ויתנו להם ביטחון. פשוט מפספסים כאן כישרונות אדירים".

שלומי אזולאי שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
היה קרוב לבית"ר לפני שנתיים. אזולאי/ברני ארדוב

יש לך מודל לחיקוי?

"תמיד הסתכלתי על אינייסטה ולמפארד, על התנועות לעומק, על הכניסות פנימה בלי כדור, על ה-50:50 שמצטרף לרחבה. זה הסגנון שלי. שלא יהיו טעויות, אני אוהד של ריאל, לא ברצלונה ולא צ'לסי. בריאל המודל שלי זה מודריץ', יש הרבה מה ללמוד ממנו".

ראית את הדרבי התל אביבי?

"ראיתי וזה פשוט עצוב. זה עצוב בשביל כל הכדורגל ובעיקר בשביל ערן, עם כל מה שעבר עליו. האדום בכלל לא היה במקום כי הוא ניסה להגן על עצמו, כל שחקן אחר במקומו היה פועל בצורה דומה ואולי אפילו הולך רחוק יותר ותוקף את האוהד. הוא פעל בצורה מתונה ומצוינת ואני מאוד מזדהה אתו. כל הכדורגלנים מזדהים איתו ורוצים לעשות משהו כדי שיבינו שהוא קורבן כאן. ברגע שהוא הותקף נגמר הכדורגל, היה צריך לשרוק לסיום".

המטרה שלכם היא פלייאוף עליון. אתם שווים יותר?

"כולנו מאמינים בעצמנו ומרגישים שאנחנו מסוגלים ליותר. אנחנו מסתכלים בכל פעם על המשחק הבא, אבל מרגישים שאנחנו לא נופלים מקבוצות בכירות ויכולים לעשות עונה יפה מאוד. יש לנו חדר הלבשה נדיר שיידע להתמודד גם עם תקופות קשות ומשברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully