וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבוסה צורבת לדמוקרטים בבחירות עם המהפך בסנאט

הרפובליקנים ישלטו בסנאט ובבית הנבחרים בשנתיים האחרונות לכהונת אובמה, לאחר שזכו ל-52 מושבים לפחות. המשמעות: אובמה יתקשה עוד יותר ביישום המדיניות שלו. הבכירה הדמוקרטית פלוסי: "זה לילה קשה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

מהפך בסנאט והישגים ניכרים למפלגה הרפובליקנית בבחירות לקונגרס. על פי המדגמים שפורסמו לפנות בוקר (רביעי) בכלי התקשורת בארה"ב, המפלגה הדמוקרטית הפסידה לפחות שישה מושבים בסנאט, ובכך איבדה את הרוב שנהנתה ממנו בסנאט מאז 2006. הרפובליקנים יהנו מ-52 מושבים בסנאט, בעוד שלדמוקרטים יהיו 43 מושבים לפחות, בתוספת שני סנאטורים עצמאיים המזוהים עמה. במדינות וירג'יניה ואלסקה רשתות הטלוויזיה לא דיווחו על מנצח חזוי, בשל התוצאות הצמודות, ובלואיזיאנה, בה נרשם מירוץ צמוד, ייערך סיבוב שני בחודש ינואר.

משמעות התוצאות היא שהשנתיים האחרונות לכהונתו של ברק אובמה בבית הלבן צפויות להיות קשות עוד יותר משש השנים שקדמו להן; הנשיא יתקשה להעביר רפורמות ונסיונות חקיקה, וגם המינויים שהוא ימליץ עליהם צפויים להיתקל בקשיים בסנאט ובבית הנבחרים ה"לעומתיים".

ברק אובמה נואם בבית הקברות ארלינגטון – וירג'יניה, מאי 2014. GettyImages
נשיא ארצות הברית, ברק אובמה/GettyImages

מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, הודתה כי מדובר ב"לילה קשה" עבור מפלגתו של הנשיא ברק אובמה. מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיץ' מקונל, שניצח בעצמו במרוץ במדינתו קנטאקי, צפוי להתמנות למנהיג הרוב במקום הארי ריד הדמוקרטי.

לצד הרפובליקנים ששמרו על מושביהם בסנאט, מועמד המפלגה בקולורדו, קורי גארדנר, הדיח את הסנאטור הדמוקרטי מארק יודאל; המועמדת הרפובליקנית במערב וירג'יניה, שלי מור קפיטן הביסה ברוב גדול את המועמדת הדמוקרטית נטלי טננט, ובארקנסו זכה המועמד הרפובליקני טום קוטון במושבו של הסנאטור הדמוקרטי המכהן, מארק פריור.

המועמד הרפובליקני של דקוטה הדרומית, מייק ראונדס, זכה במושב הדמוקרטי, כאשר גבר על ריק ווילנד הדמוקרטי. הרפובליקנים זכו במושב חמישי בסנאט בבחירות במונטנה, בעזרת המועמד סטיב דיינס, ובמושב השישי - בקרולינה הצפונית - זכה טום תיליס. במושב שביעי זכתה ג'וני ארנסט מאיווה.

סמים, דובים וסופגניות: על מה עוד מצביעים בארה"ב?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מיץ' מקונל, מנהיג הרפובליקנים בסנאט ומתמודד על מושב מטעם מדינת קנטאקי – 3 בנובמבר 2014. GettyImages
הסנאטור מיץ' מקונל הרפובליקני הביס את יריבתו הדמוקרטית וזכה בכהונה נוספת/GettyImages

כצפוי, המפלגה הרפובליקנית שמרה על הרוב שנהנתה ממנו בבית הנבחרים. לפי מדגמים שפורסמו ברשתות NBC ו-CNN עולה כי הרפובליקנים זכו ל-232-234 מושבים, לעומת 233 שבהם הם מחזיקים כיום מתוך כלל 435 המושבים.

הסנאטורית הדמוקרטית מטקסס, וונדי דיוויס, שריגשה רבים כאשר נאמה במשך 13 שעות נגד חוק הפלות, לא הצליחה להיבחר לתפקיד המושל. היא הובסה על ידי יריבה הרפובליקני גרג אבוט, שיחליף את המושל ריק פרי, הפורש אחרי 14 שנים.

סקוט ווקר, איש "מסיבת התה", נבחר מחדש לתפקיד המושל בוויסקונסין. באיווה, המושל הרפובליקני טרי ברנסטד נבחר בפעם השישית.

המושל הרפובליקני של פלורידה, ריק סקוט, נבחר מחדש לתפקידו בתום מרוץ צמוד עם המועמד הדמוקרטי, צ'רלי קריסט. פלורידה נחשבת למדינת מפתח קלאסית בבחירות לנשיאות, והמאבק בין הדמוקרטים לרפובליקנים צפוי לעמוד במוקד העניין בפלורידה גם ב-2016.

בחירות בארה"ב 2014: המושל הרפובליקני של פנסילבניה, טום קורבט, בנאום התבוסה שלו בפיטסבורג.. AP
המושל הרפובליקני של פנסילבניה, טום קורבט, בנאום התבוסה שלו הבוקר/AP

בבחירות "אמצע הכהונה", האמריקנים בחרו אמש בעלי תפקידים שונים, בהם כשליש מחברי הסנאט, כל חברי בית הנבחרים, מושלים במדינות שונות, וכן הצביעו על הצעות חוק בנושאים חשובים, בהם הפלות ולגליזציה של מריחואנה. תוצאות הבחירות הללו עשויות בהחלט להשפיע על השנתיים האחרונות שנותרו לברק אובמה בתפקידו, ועל יכולתו להעביר תהליכי חקיקה משמעותיים.

עד כה, המפלגה הדמוקרטית שלטה בסנאט ברוב קטן, בעוד שהרפובליקנים נהנו מרוב בבית הנבחרים. כדי להשיג רוב, הרפובליקנים נזקקו לניצחון בלפחות שישה מושבים שהיו בשליטה דמוקרטית; מתוך 36 המושבים שהועמדו לבחירה, 21 הוצעו ל"גניבה" מידי הדמוקרטים. רק 15 עמדו לבחירה מבין המושבים הרפובליקנים.

בחירות בארה"ב 2014. AP
הסנאטורית הרפובליקנית ממיין, סוזאן קולינס, שמרה על כיסאה בבחירות/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully