וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמים, דובים וסופגניות: על מה עוד מצביעים בארה"ב?

4.11.2014 / 18:18

לצד הבחירות לקונגרס, האמריקנים יתבקשו להכריע היום בשלל נושאים שנויים במחלוקת: מאיסור על הפלות לנפגעות אונס ועד העלאת שכר המינימום למלצרים

מצביעים בבחירות לקונגרס – מנהטן, ניו יורק – 4 בנובמבר 2014. רויטרס
בוחרים מצביעים בקלפי במנהטן, הבוקר בניו יורק/רויטרס

מערכת הבחירות המסתיימת היום (שלישי) בארצות הברית לא כוללת רק הצבעה לקונגרס, למשרות המושל ולשאר תפקידים בעשרות מדינות. מאות מיליוני אמריקנים יתבקשו להכריע גם בסוגיות אזרחיות שונות, שלחלקן תהיה משמעות גדולה יותר לחייהם מאשר שתהיה לזהותם של המחוקקים בסנאט ובבית הנבחרים בוושינגטון.

משאלי העם שיוכרעו היום נוגעים לשלל נושאים שנויים במחלוקת, ובהם לגליזציה של מריחואנה, הפלות, העלאת שכר המינימום ואפילו לציד דובים בעזרת סופגניות.

הבוחרים בחמש מדינות - אלסקה, ארקנסו, אילינוי, נברסקה ודקוטה הדרומית - יתבקשו להכריע האם לאשר הצעות חוק להעלאת שכר המינימום. באלסקה, למשל, יכריעו הבוחרים האם להעלות בדולר אחד את השכר השעתי ל-8.75 דולרים כבר ב-2015, ולהעלותו בדולר נוסף ב-2016. חוק דומה בדקוטה הדרומית, יעלה את השכר גם לעובדים המשתכרים מטיפים בלבד, ויקפיץ את שכרם מ-2.13 דולרים לשעה, ל-4.25 דולרים לשעה. משאלים הנוגעים להעלאת שכר המינימום הופיעו בטפסי הבחירה 10 פעמים מאז 2002, ואושרו בכל פעם.

הבחירות לקונגרס - כותרות נוספות
אובמה והדמוקרטים מתכוננים ליום שאחרי התבוסה בבחירות
אובדן הסנאט ינבא לאובמה שנתיים קודרות בוושינגטון

ג'וני ארנסט, "מסרסת החזירים" ומועמדת למושב סנאט במדינת איווה. רד אואק, 4 בנובמבר 2014. GettyImages
המועמדת הרפובליקנית לסנאט, ג'וני ארנסט, אחרי שהצביעה בקלפי באיווה/GettyImages

מריחואנה תידון במשאלי עם בארבע מדינות. באורגון ובאלסקה, הבוחרים יתבקשו להכריע האם להצטרף לוושינגטון ולקולורדו, ולהפוך את השימוש בסם לחוקי לצריכה פרטית. הממשל באלסקה מתנגד ללגליזציה של הסם, אך שיעור המעשנים הבוגרים במדינה גבוה פי שניים מאשר בשאר המדינות בארה"ב, ותומכי החוק מקווים שרבים מהמצביעים המעשנים יטרחו - או יזכרו - להגיע לקלפיות.

בפלורידה יערך היום משאל עם לאישור השימוש במריחואנה רפואית. הדמוקרטים מקווים שהכללת הנושא בטופס ההצבעה תמשוך בוחרים צעירים לקלפי, כדי לשחק לטובתם בבחירות באותו טופס למשרת המושל. המועמד הדמוקרטי צ'רלי כריסט מתמודד מול המושל הרפובליקני המכהן, ריק סקוט, והמרוץ שם צמוד מאוד. פלורידה נחשבת למדינת מפתח בבחירות לנשיאות, וצפויה לעמוד במוקד העניין גם בבחירות ב-2016.

משאל מסקרן נוסף יתקיים גם במחוז קולומביה: תושבי וושינגטון הבירה יתבקשו להעביר חוק שיתיר לבני 21 ומעלה להחזיק ב-57 גרם של מריחואנה לצריכה אישית, ולגדל שישה עציצים בביתם, אך לא למכור את הסם בצורה מסחרית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אליסון לנדרגאן גריימס, מועמדת דמוקרטית למושב סנאט מטעם מדינת קנטאקי – 3 בנובמבר 2014. GettyImages
אליסון לנדרגאן גריימס, מועמדת דמוקרטית למושב סנאט בקנטאקי/GettyImages

בשלוש מדינות יועלו הצעות חוק שנועדו להגביל את הזכות להפלה. בקולורדו תופיע בטופס הבחירה "הצעת חוק 67", המשנה את החוק הפלילי כך שיגדיר גם עובר ברחם אמו כאדם לכל דבר. תומכי החוק טוענים ש"נשים הרות שנפלו קורבן לפשע אלים יוכלו לפנות לבתי המשפט במקרה שאיבדו את העובר". מתנגדי החוק טוענים שההצעה תאסור למעשה על כל ההפלות, כולל במקרים של נפגעות אונס וגילוי עריות, ואפיל כאשר ההיריון מסכן את בריאות האם.

בטנסי תועלה להצבעה "הצעת החוק של התיקון הראשון". ההצעה תשנה את ניסוח חוקת המדינה כך שלא תהיה מחויבת להגן על זכות האישה להפיל, גם במקרי אונס. אם יעבור החוק, כמעט כל מרפאות ההפלה במדינה צפויות להיסגר, ונשים שיבקשו – או יצטרכו להפיל – יתקלו במחסום משפטי משמעותי.

בדקוטה הדרומית ובקולורדו יועלו הצעות חוק למתן "זכויות אנוש" לעוברים החל מרגע ההפריה. בנוסף להגבלות מקיפות על הפלות, החוקים הללו עשויים להביא להטלת מגבלות על מכירת גלולות למניעת הריון.

צייד מערבב גרנולה וסופגניות במלכודת נגד דובים – מיין, ספטמבר 2014. AP
צייד מערבב גרנולה וסופגניות במלכודת נגד דובים במיין/AP

במיין, הבוחרים יכריעו האם לאסור על שימוש בשלוש דרכים שנויות במחלוקות לצוד דובים שחורים: מלכודות פלדה ננעלות, ציד בעזרת כלבים ופיתוי הדובים בעזרת תערובת מטוגנת של סופגניות וגרנולה, הממתינה להם בחביות עמוקות. הצייד, המתחבא בסמוך, יורה בדוב מטווח קרוב, בזמן שהחיה הענקית עסוקה בסעודה המפתיעה.

הארגונים למען בעלי החיים, שיזמו את החוק, טוענים כי מדובר בדרך ציד אכזרית במיוחד, המחסלת כ-3,000 דובים מדי שנה. הציידים טוענים שזו הדרך הטובה ביותר לדלל את אוכלוסיית הדובים המסוכנת "המאיימת להתפשט לבתי הספר וגני הילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully