וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל נדיר עם ניבים נראה לראשונה אחרי 66 שנים

תצפית של אייל מושק קשמירי, שלא נראה מאז 1948, מעוררת שמחה בקרב החוקרים. האיילים הללו נמצאים בסכנת הכחדה לאחר שניצודו בשל בלוטת הריח שלהם ששימשה לייצור בושם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זן נדיר של אייל בעל ניבים, שלא נראה כבר 66 שנים, נצפה לאחרונה על ידי חוקרי בצפון-מזרח אפגניסטן, כך דיווחו אנשי "מרכז השימור של חיות הבר". הם מסרו כי מדובר באייל מושק קשמירי, שהוא אחד משבעה מינים דומים שניתן למצוא ברחבי אסיה.

האיילים המושקים נמצאים בסכנת הכחדה חמורה בשל אובדן שטחי המחייה שלהם וצייד בלתי חוקי של סוחרים המנסים להשיג את בלוטות הריח הנדירות שלהם. בזכרים בוגרים של איילי מושק מצויה בלוטת ריח מיוחדת סמוך לאברי המין, המפרישה חומר ריחני בתקופת החיזור. מקור שמו של החומר יקר הערך, מושק, הוא בשפת הסנסקריט, ומשמעותו "אשך". חומר זה שימש מאז ימי קדם לייצור בשמים, אולם לשם הפקתו היה צורך בציד בעלי חיים אלה ובהריגתם. מחירו של קילוגרם מושק טבעי מגיע לעשרות אלפי דולרים, משום שמכל זכר ניתן להפיק רק 25 גרם מהחומר.

על פי הדיווחים, אייל מושק קשמירי לא נראה מאז 1948 וגם כעת סיפרו החוקרים שהיה קשה מאוד להבחין בו וכי הוא נראה בודד והם לא הצליחו לצלם אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully