וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלימות בחסות הטבעונות: חתול מבותר, איומים והשחתה

31.10.2014 / 11:04

קבוצת אנשים שעברו לתזונה פליאוליתית, שלפיה יש לאכול מזון לא מעובד כמו גם שומן בשר, חיים בפחד מקיצוניים טבעוניים המאיימים עליהם דרך קבע. "הם כמו ארגון טרור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיצג ראשים כרותים של תנועת 269 לזכויות בעלי חיים בתל אביב, מרץ 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

איומים ואלימות מצד טבעונים עלו מדרגה, ועל הכוונת שלהם נמצאות לא רק מסעדות או חנויות המוכרות מוצרים מן החי – אלא בני אדם שבחרו באורח חיים המשלב תזונה מן החי. אנשים רבים שעברו לתזונה פליאוליתית, "תזונה קדמונית" שלפיה יש לאכול אוכל לא מעובד כמו בשר, שומן בשר, פירות ושורשים לא מעובדים, מדווחים בתקופה האחרונה על איומים מילוליים ואף תקיפות מצד טבעונים.

"התזונה הפליאוליתית מבוססת על ההבנה שהאבולוציה הכינה את האדם לאכול במשך 2.5 מיליון שנה אוכל לא מעובד", הסביר אוהד רות, שהקים בישראל את השוק הפליאוליתי הראשון בעולם. "עם זאת הם דוגלים בהימנעות מדגנים, מסוכרים ומפחמימות שלדבריהם הם הגורם למחלות המודרניות ביום-יום".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
שרת החוץ השוודית: "אשמח לשלוח לליברמן חבילה של איקאה"
הצפות בצפון תל אביב: "המים הגיעו עד לברכיים"
נתניהו מתכנן את קבורתם הפוליטית של לבני ולפיד

פוסט של טבעונים בעמוד שוק הפליאוליתים. פייסבוק, צילום מסך
פוסט בעמוד הפייסבוק של שוק הפליאוליתים/צילום מסך, פייסבוק

עמית, בת 31 המתגוררת בצפון, עזבה את עולם הטבעונות שאליו השתייכה בשנים האחרונות, ועברה לתזונה הפליאוליתית. מאז, היא מספרת כי החלה לקבל איומים רבים בצורת ונדליזם בסביבתה הפרטית. לדבריה, מה שזעזע אותה ואת בעלה יותר מכול היה גוויה מבותרת של חתול שהונחה בחצר ביתה. "נחרדתי, הזדעזעתי", סיפרה עמית. "אני עוזרת וטרינר במקצועי, ראיתי בחיי דברים נוראיים, אבל באותו רגע לא ידעתי מה לחשוב. לדעתי, האדם שעשה את זה לקח פגר של חתול מת כדי להעביר לנו מסר בצורה מזעזעת. כמובן שהתקשרנו למשטרה. שאלו אם יש לנו אויבים. לא האמנו שהם ירחיקו לכת עד כדי כך".

עומרי וייל, מייסד דף הפייסבוק "קרניבורים עם חיוך על השפתיים", אומר כי זו לא הפעם הראשונה שטבעונים משתמשים בפגרים של חתולים כדי להביע מסרים של "חמלה ואהבה". לדבריו, מדובר במעשה מוכר המגיע הנעשה מעת לעת כדי להבהיר את אותו מסר. "ביום העצמאות הם לקחו חתולים ושמו אותם מול החוגגים שעשו ברביקיו. הם רצו להראות שאין הבדל בין לצלות עוף ובקר לבין חתולים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"ארצח אותך ואאנוס אותך כפי שאת עושה לפרות"

מלבד אותו אירוע, עמית מספרת כי היא ובעלה מצאו את שער ביתם מעוקם וכן השניים קיבלו איומים – הן ובמרחב הווירטואלי והן פנים אל פנים. "הגענו הביתה וראינו שמישהו דפק בפטיש את שער הברזל שלנו", שחזרה עמית. "רואים שמישהו כילה את זעמו על השער. באותו רגע היינו בהלם, תהינו מי שונא אותנו כל כך". לדבריה, אחד המאיימים כתב לה מסר דרך עמוד הפייסבוק של בעלה: "אני ארצח ואאנוס אותך כפי שאת רוצחת ואונסת את הפרות, כי אני מאמין שזה מגיע לך", סיפרה.

ראש בקר במזרקה בככר נגה ביפו, מרץ 2013. יותם רונן
מיצג הראשים הכרותים ביפו, מרץ 2013/יותם רונן

עמית סיפרה כי כשהייתה טבעונית, זה לא היה מתוך אידאולוגיה, אלא מתוך כוונה לנהל אורח חיים בריא יותר – דבר שאליו היא מכוונת גם כעת עם מעברה לתזונה פליאוליתית. "כשהפכתי להיות טבעונית, זה לא היה ממקום של אידיאולוגיה שבשר זה רצח. לא האמנתי בדרך של השוואה לשואה. מי שמתנגד לפעולות או לרעיונות אלימים כאלה בתוך החברה הטבעונית מוצא את עצמו בקונפליקט", אמרה. "לא מצאתי מכנה משותף עם אנשים שכל מטרתם היא לצעוק 'בשר זה רצח'. בעלי הוא אוכל בשר והם אף קראו לי להתגרש ממנו עקב כך". עמית התמידה כמה שאפשר, אך מבחינה בריאותית היא הבינה שאורח החיים לא תורם לה. היא החלה להתעניין בתזונת הפליאוליתית, ולאחר חצי שנה החלה ליישם אותה. מאז, היא חיה בפחד מתמיד.

לאחר תקרית החתול המבותר, צילמה עמית את החתול והעלתה את התמונה לעמוד הפייסבוק "קרניבורים עם חיוך על השפתיים" בליווי תיאור של האירוע. לדבריה, מאז הופחתו ההטרדות, אך בשבת האחרונה היא, בעלה ושכניהם שמעו אנשים מנסים להיכנס לתוך ביתם עם פנסים. "ברגע שהם הבינו שאנחנו ערים הם ברחו משם", סיפרה.

"נשחט אותך כמו כלב"

גם אוהד רות טוען כי מקבל איומים חוזרים מאז יזם את הקמת השוק הפליאוליתי, שבו נמכרים גם מוצרי בשר לא מעובד. "מאז שהתחלתי לייסד את הרעיון של הקמת השוק, אני מקבל איומים בנוסח 'נשחט אותך כמו כלב'", סיפר רות. "הם השחיתו את העמוד של המבנה שבו יוקם השוק במטרה לגרום לבעלים לרצות לבטל את האירוע".

אלפים הפגינו בתל אביב בעד זכויות בעלי חיים, ספטמבר 2014. ניב אהרונסון
הפגנה למען זכויות בעלי חיים בתל אביב, ספטמבר 2014/ניב אהרונסון

לדברי רות, מקומם של הטבעונים הוא דווקא לצד הפליאוליתים, כי הערכים המשותפים של שניהם הוא מזון הקרוב לאדמה, מוצרים בסייסים, התנגדות לאוכל מתועש וגידול הומני של בעלי חיים. "הם היו אמורים להיות איתנו, שכם לשכם, בדרישה לשפר את התהליכים, אבל הם בחרו בצד הפשוט: לקרוא לנו כת השטן ולהצמיד לנו כל מיני כינויים, החל מהשוואות לשואה וכלה באיומים לא נעימים".

"יש בקבוצה הזאת של הטבעונים גרעין שהוא כמו ארגון טרור, הם יושבים ומארגנים פעילויות כמו הראשים הכרותים של חיות וצבע אדום בכמה מקומות בעיר לצד כתובות נגד שחיטת בעלי חיים", הוסיפה עמית. "זה לא משהו שהוא פתוח לכולם – זה גרעין של אנשים שסומכים זה על זה ואי אפשר לערער אותם בכלל. הארגונים האלה מגיעים לעשות ונדליזם. אלו פעולות מאורגנות היטב".

"תג מחיר" של טבעונים נגד חנויות בשר, דגים וביצים בתל אביב. 23 במאי 2014. פייסבוק, צילום מסך
"תג מחיר" על חנות שמוכרת מוצרים מן החי בתל אביב, מאי 2014/צילום מסך, פייסבוק

עם פתיחת השוק היום, רות נאלץ לשכור מאבטח שיעמוד בכניסה אליו ויבדוק את האנשים הנכנסים מחשש לפעולות אלימות מצדם. לדברי רות, הטבעונים שמו לעצמם מטרה להרוס את השוק. "הם קוראים לבוא ולהפגין מולו ואפילו להרוס אותו במטרה להפחיד אנשים כדי שלא יגיעו", הוא סיפר. נוסף על המאבטח שיוצב בכניסה לאירוע, רות טוען כי יצר גם קשר עם המשטרה, והיא הבטיחה להיות בקרבת מקום במידת הצורך.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully