וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתנאלה מבצעת מחדש את "שיר היונה". צפו בקליפ

26.10.2014 / 9:03

"אני שמחה שמחה שנפל בחלקי נכס מוזיקלי כה נפלא כ'שיר היונה'. השיר הלך איתי לאורך כל הקריירה, וככל הנראה הוא ילווה אותי עד סוף ימיי", כותבת נתנאלה על ההוצאה המחודשת

יח"צ - חד פעמי

לקראת יציאת האוסף הראשון של שיריה, משחררת נתנאלה קליפ ל"שיר היונה" בהפקתו המוזיקלית של אסף אמדורסקי. מלבד הביצועים המחודשים, האוסף יכלול שלושה שירים חדשים אותם כתבה והלחינה, ויזהר אשדות עיבד והפיק מוזיקלית.

"ב-1974, מספר חודשים טרם שחרורי מצה"ל, קיבלתי טלפון שבישר לי שמתי כספי רוצה לתת לי שיר לפסטיבל הזמר", כותבת נתנאלה, "ההפתעה הייתה עצומה. קבענו שניפגש והוא ישמיע לי אותו. מאוד התרגשתי. מתי התיישב כשהגיטרה בידיו והחל לשיר. היופי שבצלילים וההרמוניות העשירות עטפו אותי באושר שלא ידעתי על קיומו. לאחר שסיים אמר: 'טוב, עכשיו בואי ונעבור על השיר'. וכך לימד אותי את השיר. לאחר מכן הפך את הגיטרה והניח אותה על ברכיו, כשגב הגיטרה כלפיו, נטל עט ודף נייר, והחל לרשום את ההרמוניות של השיר אקורד אחר אקורד (היה לו חשוב שגם אני אלמד לנגן אותו). את הדף ועליו ההרמוניות לקחתי איתי, בנסיעותיי עם להקת חיל האויר נהגתי לשבת ולשנן את האקורדים המורכבים של השיר, עד האירוע הגדול, פסטיבל הזמר 1974, בו הופעתי לבושה עדיין במדי צה"ל. מאז הפך השיר לחלק מהזהות המוזיקאלית שלי כזמרת. אני שמחה שנפל בחלקי נכס מוזיקלי כה נפלא כ'שיר היונה'. השיר הלך איתי לאורך כל הקריירה, וככל הנראה הוא ילווה אותי עד סוף ימיי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עם אסף אמדורסקי. נתנאלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"באלבום האוסף החלטתי לכלול גם הקלטה פחות ידועה של השיר – דואט שביצעתי עם מתי בשנת 1975 במסגרת תכנית רדיו. מתוך הוקרה ומחווה לשיר הנפלא הזה וליוצריו, החלטתי לשחזר אותו בהקלטה מחודשת ולכלול אותו באלבום. לשם כך יצרנו קשר עם אסף אמדורסקי. היה זה מספר שבועות טרם תחילתה של מערכת 'צוק איתן'. אסף לקח את השיר למקומות עכשוויים, ואף הקליט אותי מחדש בשירה ובנגינה על גיטרה, אך לא ויתר על צלילי המיתר מאותה הקלטה מקורית. את הביצוע הראשון לשיר היונה הקלטתי זמן קצר לאחר מלחמת יום כיפור, והשיר באופן טבעי התקשר בתודעה הציבורית עם הכמיהה לשלום לאחר אותה מלחמה נוראה. איכשהו רצה הגורל שגם חידושו של השיר נעשה בימים אלה בעת בה נשמעות אזעקות ברחבי הארץ. אי אפשר להשתחרר מההקשר בין התקופה שבה השיר מקורי יצא לאור לבין ימינו אלה, שבהם עדיין מפעמת בנו אותה הכמיהה לשלום".

תסריט ובימוי קליפ: יזהר אשדות ואיתי רזאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully