וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דריסה בירושלים: תינוקת נהרגה, 7 נפצעו

נהג תושב מזרח ירושלים פגע בנוסעים שעמדו בתחנת הרכבת הקלה באזור המטה הארצי. תינוקת בת 3 חודשים שנפצעה אנוש מתה בבית החולים. אשה נפצעה קשה, אחד בינוני והשאר קל. החשוד נורה ונפצע קשה

צילום: מצלמות אבטחה, עריכה: ניב פוקס

פיגוע דריסה בירושלים: תינוקת כבת שלושה חודשים נהרגה, ושבעה נוספים נפצעו הערב (רביעי) כשנהג פלסטיני פגע בנוסעים שהמתינו לרכבת הקלה סמוך למטה הארצי שבבירה. נהג הרכב ניסה להימלט רגלית, נורה בגפיו על ידי שוטרי מחוז ירושלים ונפצע קשה. מדובר בעבד אל-רחמן שלומי, גבר תושב מזרח ירושלים בן 21, המזוהה עם תנועת חמאס.

הרגעים שאחרי הפיגוע: "הוא ניסה לדרוס את כולנו"

התינוקת פונתה תחילה עם פגיעת ראש לבית החולים הר הצופים בירושלים, והרופאים נלחמו על חייה במשך שעה - אולם בהמשך נקבע מותה. שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם אושפזו שם אף הם במצב קל. אשה כבת 30 שזהותה טרם נודעה, במצב קשה עם פגיעת ראש, מורדמת ומונשמת, אושפזה בבית החולים הדסה עין כרם, יחד עם שני פצועים קל נוספים. אשה כבת 50 פונתה במצב בינוני עם פגיעות בגפיים לבית החולים שערי צדק. המחבל אושפז אף הוא. אחרי התקרית, האזור נסגר לתנועת כלי רכב.

דבורה רותם, שהייתה עדה לפיגוע, סיפרה לוואלה! חדשות: "הייתי בדרכי לתחנת הרכבת הקלה, כשפתאום שמעתי אנשים צורחים וראיתי רכב שנתקע במעקה ובעמודים - כמה שניות אחרי שהוא פגע באנשים שהיו על המדרכה". עוד הוסיפה: "שמעתי יריות, וחשבתי שמדובר בהמשך לפיגוע, לכן השטתחתי על הרצפה. רק לאחר מכן הבנתי שהיריות היו של השוטר שפגע במחבל".

עוד ידיעות צבא וביטחון בוואלה! חדשות
סרן אור בן יהודה נפצעה בגבול מצרים: "פעלה בקור רוח"
מבט אל מעוז ההתנגדות הקשה ביותר בגדה המערבית
מפקד בחמאס: "חידשנו את הפעילות במנהרות ההתקפיות"

חשד לפיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים. כיבוי אש, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע, הערב/מערכת וואלה! NEWS, כיבוי אש

פאראמיק מד"א, אהרון אדלר, שגר בסמוך, והיה בין הראשונים שהגיעו לזירת האירוע סיפר: "מדובר היה בזירה קשה. במקום הייתה המולה ונשמע בכי הפצועים שהיו מפוזרים על פני שטח של עשרות מטרים. בצמוד לרכבת, הבחנתי באשה כבת 30 כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מפגיעת ראש ומחבלות קשות בגופה. הענקנו לה טיפול רפואי שכלל החייאה נשימתית ופינינו אותה במהירות לבית החולים הדסה עין כרם כשמצבה קשה ולא יציב".

אלי פולק, מתנדב "איחוד הצלה" אמר כי הוא - יחד עם מתנדבים נוספים - העניקו טיפול ראשוני לתינוקת שאיבדה הכרתה, ופתחו בפעולות החייאה. לדבריו, נהג הרכב לא הספיק לפגוע ברכבת עצמה, אלא רק בהולכי הרגל במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי הרכב של הנהג הדורס/מערכת וואלה!, צילום מסך

האזור בו אירע הפיגוע

תקרית רודפת תקרית בירושלים

הרכבת הקלה, כמו גם כלי תחבורה נוספים בירושלים, הפכו באחרונה למוקד תקיפות לאומניות חוזרות ונשנות, במיוחד מאז רצח הנער מוחמד אבו-חדיר, תושב שועפאט. רק הבוקר הושלכו אבנים לעבר אוטובוס שנסע בשדרות עוזי נרקיס בעיר. איש לא נפגע, אך נגרם נזק לשמשה. השבוע נרשמו שני מקרים של יידוי אבנים במנהרת נעמי שמר שבהר הצופים. ביום שני נפצע באורח קל נהג אוטובוס מפגיעת אבנים שיודו לעבר אוטובוס "אגד", ובראשון נפצע באורח קל נוסע אוטובוס בן 35 לאחר שנפגע בראשו מאבן.

גם בשבוע שעבר אירעו שני מקרים של יידוי אבנים לעבר אוטובוסים - הראשון לעבר קו 3 של "אגד" בדרך העופל, סמוך לכותל המערבי בירושלים והשני בדרך יריחו. בשני המקרים לא היו נפגעים אך נגרם נזק לשמשות המכונית.

הרכבת הקלה, כלי תחבורה מרכזי בעיר, סובלת כאמור גם היא מתקיפות של מיידי אבנים. בשבוע שעבר ניזוקו חמישה קרונות של הרכבת הקלה בשישה אירועים שונים בשכונת שועפאט. בשל אירועים מסוג זה, נפגעו כ-40% מהרכבות שעברו שם. מאחר שקצב התיקון ארוך מקצב הפגיעה היומי הממוצע, המשמעות היא פגיעה בתדירות הקו.

חשד לפיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים. כיבוי אש, מערכת וואלה! NEWS
חשד לפיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, כיבוי אש

מחודש יולי נעצרו יותר ממאה חשודים משכונות מזרח ירושלים והוגשו כ-60 כתבי אישום נגד חשודים בפגיעה ברכבת הקלה ותשתיותיה. השבוע הוגשו כתבי אישום בבית משפט השלום בירושלים נגד שלושה תושבי שכונת בית חנינא שבמזרח ירושלים בגין יידוי אבנים לעבר הרכבת הקלה. השלושה, אחמד אבו חדיר בן 19 וחצי, קוסי אבו חדיר בן 18 וחצי וקטין נוסף בן 17, נתפסו שבוע קודם לכן על ידי כוח מיוחד של משמר הגבול ובסיוע אמצעים טכנולוגיים כשהם מיידים אבנים לעבר הרכבת הקלה וגורמים לה נזק.

(עדכון ראשון: 18:00)

חשד לפיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים. כיבוי אש, מערכת וואלה! NEWS
חשד לפיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, כיבוי אש
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
חשד לפיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים. כיבוי אש, מערכת וואלה! NEWS
חשד לפיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, כיבוי אש
חשד לפיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים. צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית,
חשד לפיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים/צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית
גופת המחבל שביצע פיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים. תצפית, מערכת וואלה! NEWS
הגבר החשוד שדרס/מערכת וואלה! NEWS, תצפית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully