וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוספזאי על זכייתה בפרס נובל: "זאת רק ההתחלה"

10.10.2014 / 18:29

הנערה הפקיסטנית, בת 17, שזכתה מוקדם יותר בפרס נובל לשלום, כינסה מסיבת עיתונאים לרגל הכתרתה. "זה כבוד גדול עבורי", אמרה יוספזאי והוסיפה: "לכל ילד מגיעה הזכות לחינוך"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

הנערה הפקיסטנית מלאלה יוספזאי, כלת פרס נובל לשלום לשנת 2014, כינסה הערב (שישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת בבריטניה לרגל זכייתה בפרס היוקרתי. "זה כבוד גדול עבורי להיות הפקיסטנית הראשונה שזוכה בפרס והאדם הצעיר ביותר שקיבל אותו. אני מודה לכולם על כך", אמרה יוספזאי, בת 17. "אני שמחה שאני חולקת אותו עם עם קיילש סטיארט מהודו".

יוספזאי, שנורתה בראשה על ידי לוחמי טליבאן בארצה לאחר שאמרה כי לבנות יש זכות ללמוד בבתי ספר, הוסיפה כי "הקמפיין למען הזכות של כל הילדים לזכות בחינוך לא הסתיים, אלא רק התחיל. אישה היא לא רק אימא או אחות, צריכה להיות לה גם זהות". יוספזאי סיפרה כי נודע לה על זכייתה בנובל במהלך יום הלימודים וכי "היא המשיכה ללמוד כרגיל".

עוד ידיעות מהעולם
"דאעש השתלט על מחצית מכובאני, 700 כורדים נצורים בעיר"
חשש במקדוניה: אזרח בריטניה מת מאבולה במדינה
דיווח: "מדינה זרה" מאחורי הפיצוץ במתקן הגרעין האיראני

מלאלה יוספזאי, הנערה מפקיסטן שזכתה בפרס נובל לשלום, במסיבת עיתונאים בבריטניה, 10 באוקטובר 2014. AP
הזוכה הצעירה ביותר אי-פעם בפרס. מלאלה יוספזאי, הערב/AP

יוספזאי, שתחלוק את הרפס עם קיילש סטיארטי, פעיל זכויות ילדים מהודו, קראה לראש ממשלת הודו נרנדרה מודי להגיע לטקס הענקת הפרס שיתקיים בדצמבר כמו גם למקבילו הפקיסטני, נוואז שריף. זאת, על רקע היחסים המתוחים בין שתי מעצמות הגרעין.

לאחר שנורתה בראשה בשנת 2012, קיבלה יוספזאי טיפול בבריטניה, שם הצילו הרופאים את חייה ומאז היא מתגוררת שם. יוספזאי תהיה לזוכה הצעירה ביותר בפרס היוקרתי אי פעם. ועדת הפרס הנורבגית הסבירה כי השניים נבחרו לקבל את הפרס בשל מאבקם נגד דיכויים של ילדים וצעירים, ולמען זכויותיהם של ילדים לחינוך. "ועידת פרס הנובל רואה חשיבות גדולה בכך שהינדי ומוסלמית, הודי ופקיסטנית, הצטרפו למאבק המשותף למען חינוך ונגד קיצוניות", אמר ראש הוועדה, תורביורן יגלנד. הפרס, בשווי כ-1.1 מיליון דולר, יחולק בין שני הזוכים. הוא יוענק להם בטקס חגיגי שיתקיים באוסלו ב-10 בדצמבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מלאלה יוספזאי, הנערה מפקיסטן שזכתה בפרס נובל לשלום, במסיבת עיתונאים בבריטניה, 10 באוקטובר 2014. רויטרס
מלאלה לפני תחילת מסיבת העיתונאים, הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully