וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי יהל"ם נפגעו בפיצוץ המטען שהפעיל חיזבאללה

שני החיילים שנפצעו הם לוחמי היחידה לסילוק פצצות. חצי שעה לאחר המטען הראשון, הופעל מטען נוסף שלא גרם לנפגעים. חיזבאללה קיבל אחריות. נתניהו: "מגיבים בעוצמה על כל ניסיון לפגוע בנו"

צילום: יותם אסרף – ג'יליס, צילומי חובבים; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: לירון בארי

חצי שעה לאחר פיצוץ מטען חבלה שהופעל נגד כוחות צה"ל באזור הר דב שבגבול ישראל-לבנון, התפוצץ בשעות אחר הצהריים (שלישי) מטען נוסף באזור – הפעם ללא נפגעים. חיזבאללה קיבל אחריות על הנחת המטענים.

מוקדם יותר נפצעו שני חיילי צה"ל באורח קל מהתפוצצות המטען, שאירע בסמוך למוצב ישראלי. הפצועים הם לוחמי היחידה לסילוק פצצות של היחידה המובחרת יהל"ם בחיל ההנדסה.,גורם צבאי מסר כי בצה"ל העריכו שהארגון השיעי עשוי להניח מטענים במרחב ולכן הלוחמים הצטרפו לכוח במוצב.

בתגובה לפיצוץ המטענים, השיב צה"ל בירי ארטילרי לעבר שתי מטרות של חיזבאללה באזור א-סדאנה בחוות שבעא. לאחר האירוע הורחקו החקלאים מגדר הגבול באזור מטולה ועמק החולה, בקטע שבין כפר רג'ר למטולה.

כוח תותחנים משיב באש לכיוון לבנון אחרי פיצוץ המטען בהר דב. ג'יליס
צה"ל ירה אש ארטילרית לעבר חוות שבעא/ג'יליס

מדובר צה"ל נמסר: "צה?ל רואה באירוע זה הפרה בוטה ואלימה של ריבונות ישראל ורואה בממשלת לבנון ובארגון הטרור חיזבאללה אחראיים לכל ניסיון פגיעה בחיילי ובתושבי מדינת ישראל. צה?ל שומר לעצמו את הזכות לפעול בכל דרך ובכל זמן שיראה לנכון כדי להגן על תושבי מדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לאירועים. "ראשית, אני רוצה להביע הערכה לחיילי צה"ל שסיכלו פיגוע היום בצפון", אמר נתניהו והוסיף כי "אנו שולחים החלמה מהירה לפצועים שלנו. הוכחנו שאנו מגיבים בעוצמה על כל ניסיון לפגוע בנו. האיומים שנצברים סביבנו מחייבים אותנו להשקיע סכומים נכבדים בביטחון, ולצד זה להשקיע בישובים שסמוכים לגבולות. לכן, ביקשתי להעביר להם תקציבים".

שר הביטחון משה יעלון אמר כי "חיזבאללה הוא האחראי להנחת המטענים והפעלתם היום, ולכן יעדיו הותקפו. יש כאן תופעה של מדינה בתוך מדינה, ואנו רואים גם בממשלת לבנון אחראית לאירוע".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הגבול עם לבנון, חוות שבעא אוקטובר 2014. ג'יליס
חוות שבעא שבדרום לבנון, לשם השיב צה"ל ירי ארטילרי/ג'יליס

בעקבות התקראית הראשונה, הוקפץ למקום צוות רפואי ומסוק של יחידת החילוץ 669 של חיל האוויר. במקביל, תגבר צה"ל את כוחותיו באזור. לאחר האירוע הורחקו החקלאים מגדר הגבול באזור מטולה ועמק החולה בקטע שבין רג'ר למטולה. מנהל יחידת הטראומה והכירורגיה הדחופה בבית החולים רמב"ם בחיפה, ד"ר האני בחוס, אמר כי שני החיילים סובלים מפגיעות רסיסים בגפיים, וכי הם בהכרה מלאה. לדבריו, אחד מהם יעבור ניתוח להוצאת רסיס ולאחר מכן יועבר למחלקה האורטופדית להמשך מעקב.

בהכנת הכתבה השתתף אלי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully