וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 מפרקליטיו של הרב פינטו ביקשו להתפטר מייצוגו

7.10.2014 / 9:34

עורכי הדין משה מזור, רועי בלכר ואלי זהר הגישו בקשה לבית המשפט להפסיק לייצג את הרב הנאשם במתן שוחד. ההערכה היא שהסיבה היא הפרת תנאי הסדר הטיעון מצד הרב פינטו

צילום: גדעון צנטנר, קובי אליהו, דניאל בוק, אבי כהן, שי מכלוף; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

שלושה מפרקליטיו של הרב יאשיהו פינטו, עורכי הדין משה מזור, רועי בלכר ואלי זהר ממשרד זליגמן גולדפרב ושות' הודיעו הבוקר (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב שהם מבקשים להשתחרר מייצוגו. ההערכה היא שההתפטרות נובעת מכך שפינטו הפר את תנאי הסדר הטיעון שנחתם עמו, שבמסגרתו ישמש פינטו עד מדינה נגד מפקד יחידת להב 433 לשעבר ניצב מנשה ארביב ובתמורה צומצמו סעיפי האישום נגדו. עורכי הדין אייל רוזובסקי וירון ליפסקר ממשיכים לייצג את הרב.

השלושה ייצגו את הרב תקופה ארוכה ואף ניהלו משא ומתן ארוך ועיקש עם הפרקליטות לחתימה על הסדר הטיעון. עם זאת, מאז נחתם ההסכם, שבו הודה פינטו במעשים שבהם נאשם, התראיינו מקורביו לתקשורת וטענו כי הרב ואשתו חפים מפשע. לאחרונה אף התראיינה רעייתו של הרב, מה שמהווה הפרה ישירה של ההסכם שנחתם. ההערכה היא שזאת לא תהיה ההפרה היחידה מצדו של פינטו, מה שעלול להביא לביטול ההסכם. ככל הנראה בעקבות כך החליטו שלושת עורכי הדין, מהבכירים בישראל, להתפטר מהייצוג בתיק, על מנת שלא להשתתף בהפרה בוטה של הסכם שעליו חתמו עם פרקליטות המדינה.

עוד על משפט פינטו:
פינטו בחקירה: "התנ"צ היה בא לאוטו ויוצא עם מעטפות כסף"
הרב פינטו לחסידיו: "עשו לנו את כל הרע שבעולם"
הרב פינטו מדבר: "שוחד? סייעתי ליהודי במצוקה"

לפי שעה לא ברור כיצד יתפתח משפטו של פינטו, ואף ייתכן מצב קיצוני שבו יבחר לא להתייצב להעיד נגד ניצב ארביב. אף שבפרקליטות מחוז תל אביב רבים היו שמחים לראות את ההסכם מבוטל, ובהם הפרקליט אלי שוורץ, שסירב לחתום על כתב האישום המתוקן שהוגש נגד פינטו בעבירות מופחתות, במשרד המשפטים לא ממהרים לבטל את ההסדר עמו ומחכים לראות מה יקרה בהמשך.

ישיבת הרב פינטו: "הם לא היו אמורים לייצג אותו במשפט"

במסגרת הסדר הטיעון שחתם פינטו עם הפרקליטות, מתוך העבירות שיחוסו לו הוא הואשם בשוחד, בניסיון לשוחד ובעבירות שיבוש. בתמורה ישמש הרב עד מדינה נגד ניצב ארביב, החשוד שקיבל ממנו טובות הנאה. הפרקליטות תדרוש לגזור על פינטו שנת מאסר.

כתב האישום המקורי נגד פינטו כלל אישום מרכזי בגין הצעת שוחד ונתינתו לתת-ניצב ברכה בעת שהאחרון שימש בתפקיד ראש חטיבת החקירות של המשטרה. השוחד שהוצע, כך לפי האישום, היה בסך של 200 אלף דולר, במטרה לשכנעו למסור מידע בנוגע לחקירה שהתנהלה באותה עת נגד הרב פינטו סביב התנהלות עמותת "חזון ישעיה". כמו כן, יוחסו לרב גם עבירות של הדחה בחקירה תוך מתן טובות הנאה ושימוש באמצעים פסולים כלפי גורמים שונים, וכן עבירות של הטרדת עד, הלבנת הון ועוד.

באשר לניצב ארביב, נחשד כי בנו נהג לקבל תמיכה חודשית בסך 2,000 דולר במשך תקופה ארוכה, וכן סיוע בדיור במנהטן ותשלום לעורכת דין שטיפלה בהסדרת הוויזה שלו בארצות הברית. עוד עולה מהתצהיר שהעביר לידי המחלקה לחקירות שוטרים בן ציון סוקי, עוזרו של הרב פינטו, כי ארביב דרש וגם קיבל סוויטה לשימושו במלון דירות במנהטן, הנמצא בבעלותו של סוקי.

דובר ישיבת "שובה ישראל" של הרב פינטו, יובל לידור מסר הבוקר בתגובה: "משרד עורכי הדין זליגמן ושות' סיים את עבודתו, וכפי שנקבע מלכתחילה הוא לא ילווה את הרב יאשיהו פינטו בדיונים בבית המשפט. הרב ומשפחתו החליטו מבעוד מועד כי עו"ד אייל רוזובסקי, הידוע באמינותו ובמקצועיותו, ייצג אותו בהליך כאשר זה יגיע לבית המשפט. עו"ד רוזובסקי יסתייע בפרופ? אלן דרשוביץ".

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully