וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבב מינויים בצה"ל: גורדין ימונה למפקד אוגדה מובחרת

6.10.2014 / 14:58

בהוראת הרמטכ"ל יתפסו שורת אלופי-משנה תפקידי מפתח בצמרת הצבא ויוקדמו לדרגת תת-אלוף. בין היתר, מח"ט גולני לשעבר וראש מחלקת המבצעים ימונו למפקדי אוגדות

מפקד חטיבת הנח"ל אלוף-משנה אורי גורדין בתדריך ללוחמי החטיבה, יולי 2014. דובר צה"ל
מהנח"ל לצנחנים. אל"מ גורדין/דובר צה"ל

צה"ל הודיע היום (שני) על סבב מינויים לתפקידי מפתח בצמרת הצבא. מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף משנה אורי גורדין, ימונה למפקד עוצבת האש – אוגדת המילואים המובחרת שלה כפופות חטיבות הצנחנים. גורדין שימש בעבר בין היתר כמפקד סיירת מטכ"ל ומפקד חטיבה 55, חטיבת צנחנים במילואים השייכת לפיקוד המרכז.

אלוף-משנה יניב עשור ימונה למפקד עוצבת הבשן – אוגדה מרחבית האחראית על גזרת רמת הגולן. עשור, ששימש בעבר מפקד חטיבת גולני, פיקד לפני כן על יחידת העילית של החטיבה, יחידת אגוז, וכן שימש בתפקידי פיקוד אחרים בחטיבה.

עוד בוואלה! חדשות:
בדיקות הקרינה בבתי הספר עומדות בפני סכנת ביטול
פרס נובל לרפואה: ל-3 חוקרים שגילו את ה-GPS המוחי"
עובדי נמל חיפה פתחו בשביתה: "רוצים לרסק אותנו"

הרמטכ"ל בני גנץ, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
הורה על סבב המינויים. בני גנץ/ראובן קסטרו

אלוף-משנה עודד בסיוק, המשמש היום ראש מחלקת המבצעים באגף המבצעים ופיקד בעבר על חטיבה 7 בחיל השריון, ימונה למפקד עוצבת המפץ – אוגדת מילואים בפיקוד הצפון. כמו כן, אלוף-משנה אלון קלוס ימונה לקצין התותחנים הראשי, ואלוף-משנה שי אלבז ימונה לראש מספן המודיעין בחיל הים.

במסגרת המינויים יועלו כל הקצינים לדרגת תת-אלוף. המינויים, שעליהם הורה הרמטכ"ל בני גנץ, עוד טעונים את אישורו של שר הביטחון משה יעלון.

במטה הכללי טרם החליטו על מינוי לאוגדות 162 של חיל השריון בפיקודו של תת-אלוף נדב פדן ועוצבת "אדום" בפיקודו של תת-אלוף רועי אלקבץ. ההערכות בצה"ל היו כי מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה עופר וינטר, ימונה כבר בסבב הראשון לתפקיד מפקד אוגדה בכירה, אולם בשלב זה לא הוחלט על עתידו. עם זאת, מאחר שהסבב טרם הסתיים, והוא יכול להתמודד על שני תפקידים של מפקד אוגדה, נראה כי מסלול קידומו פתוח.

תפקודו של וינטר במבצע "צוק איתן" שנוי במחלוקת ונמצא תחת תחקיר בראשותו של אלוף נועם תיבון. במרכז התחקיר אירועים שבוצעו ברפיח לאחר חטיפתו של סגן-משנה הדר גולדין. כתוצאה מהם נהרגו עשרות פלסטינים. הערכה בצה"ל כי אם לא ימצאו מידע או כשלים בהפעלת הכוח, יקודם אלוף משנה וינטר לפיקוד על עוצבת "אדום", ואילו תת-אלוף אלקבץ ימונה למפקד אוגדה 162.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully