וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הכרת ממשלת שבדיה בפלסטין: השגריר יזומן לשיחה

5.10.2014 / 0:15

לאחר שבשישי הצהיר סטפן לופבן כי ממשלתו תכיר במדינה פלסטינית, הודיע משרד החוץ שהשגריר בישראל יגיע לשיחה בנדון בירושלים. ליברמן: "מוטב שיתמקד בבעיות בוערות יותר באזור"

שר החוץ, אביגדור ליברמן, ב"פורום סבן", 6 בדצמבר 2013. רלף אלסווג,
"אין תחליף למשא מתן". שר החוץ, אביגדור ליברמן/רלף אלסווג

מתיחות דיפלומטית עם שבדיה: משרד החוץ הודיע אמש (שבת) כי שגריר המדינה בישראל יזומן לשיחת הבהרה בירושלים, וזאת לאחר שביום שישי האחרון הצהיר ראש הממשלה השבדי, סטפן לופבן, כי בכוונת ממשלתו החדשה להכיר להכיר בפלסטין כמדינה עצמאית. לדברי שר החוץ, אביגדור ליברמן, הוא "מצטער על כך שראש הממשלה החדש מיהר להכריז הכרזות בדבר עמדתה של שבדיה על הכרה במדינה הפלסטינית, כנראה עוד בטרם שהספיק להתעמק בדברים ולהבין כי מי שמהווה את המכשול ב-20 השנים האחרונות להתקדמות ולהגעה להסדר בין ישראל לבין הפלסטינים - הם הפלסטינים".

עוד הוסיף ליברמן כי "ראש הממשלה לופבן צריך להבין שאף הכרזה ואף צעד של גורם חיצוני לא יהוו תחליף למשא ומתן ישיר בין הצדדים ולפתרון שיהיה חלק מהסדר כולל של ישראל עם העולם הערבי כולו. אם מה שמדאיג את ראש ממשלת שבדיה בנאום ההשבעה שלו הוא המצב במזרח התיכון, מוטב היה לו להתמקד בבעיות בוערות יותר שיש באזור כגון ההרג ההמוני היומיומי שמתרחש בסוריה, בעיראק ובמקומות נוספים באזור".

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
חשד ל"פגע וברח": הולכת רגל בת 40 נפצעה קשה באשדוד
ביידן האשים את ארדואן בסיוע לדאעש - והתנצל
לראשונה: אישה ילדה תינוק לאחר שעברה השתלת רחם

מנהיג מפלגת הסוציאל-דמוקרטים, סטיבן לופבן, מצביע בבחירות בשבדיה. רויטרס
השגריר יזומן לשיחת נזיפה. ראש ממשלת שבדיה, סטפן לופבן/רויטרס

שלשום הבהירה גם ארצות הברית כי היא מתנגדת להכרזתו של ראש הממשלה השבדי החדש. דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי, אמרה כי הודעה של לופבן "אינה במקום". לדבריה, "אנו בהחלט תומכים במדינה פלסטינית, אך היא יכולה לקום רק דרך משא ומתן והכרה הדדית של שני הצדדים. הישראלים והפלסטינים צריכים להסכים על איך שתי המדינות יחיו בעתיד, זו לצד זו".

ראש הממשלה לופבן, שנבחר לפני כחודש לתפקיד ועומד בראש קואליציה של מפלגות השמאל והמרכז, אמר בנאומו ביום שישי בפרלמנט כי "הקונפליקט בין ישראל לפלסטינים יכול להיפתר רק באמצעות שתי מדינות, ובמשא ומתן בהתאם לחוק הבינלאומי. פתרון של שתי מדינות דורש הכרה הדדית ורצון לחיות בשלום. לפיכך, שבדיה תכיר במדינה הפלסטינית". ממשלת הימין-מרכז הקודמת לא הכירה במדינה פלסטינית, משום שלטענתה הרשות הפלסטינית לא שלטה בשטחים שעליהם רצתה להכריז מדינה.

אם הדבר יתממש, שבדיה תהיה המדינה האירופית הראשונה שתכיר במדינה הפלסטינית - שזכתה להכרה באו"ם לפני כשנתיים - בעודה חברה באיחוד האירופי. סלובקיה, הונגריה ופולין הכירו בעבר במדינה פלסטינית, אולם הן עשו זאת לפני שהצטרפו לאיחוד. מדינות נוספות עשויות ללכת בעקבות שטוקהולם, שזכתה למוניטין של מתווכת הוגנת בסכסוכים אחרים ברחבי העולם.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

(עדכון ראשון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully