וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

פגישת פסגה

פגישת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם הנשיא האמריקני, ברק אובמה, בבית הלבן, וושינגטון, פברואר 2014. אבי אוחיון לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
צילום: אבי אוחיון, לע"מ/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון לע"מ

אתם צריכים לדעת שהיום ייפגש ראש הממשלה נתניהו עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. זו תהיה פגישתם השנייה בשנת 2014, לאחר שאובמה כבר אירח את נתניהו בחדר הסגלגל בחודש מרץ האחרון. בפגישה הקודמת הנושא המרכזי על סדר היום היה המשא ומתן הישראלי-פלסטיני, אולם בפגישה הקרובה נושא זה יידחק לטובת הגרעין האיראני ואיום הטרור האיסלאמיסטי. הפגישה צפויה להימשך כשעה ורבע, זמן קצר בהשוואה לפגישות קודמות ביניהם. בסביבתו של ראש הממשלה אומרים כי המסר העיקרי שלו לאובמה יהיה שאסור למערב להעניק הקלות לאיראן תמורת תמיכתה במלחמה נגד דאעש.

כאן עדיין שביתה

הפגנת עובדי דואר ישראל 28.4.2014. נועה זולטניק,
צילום: נועה זולטניק/נועה זולטניק

אתם צריכים לדעת שגם היום ההסתדרות מקיימת עיצומים, כשהפעם ישבתו עובדי משרד התחבורה ומשרד התיירות כהזדהות עם עובדי הדואר ומאבק עובדי הקבלן. במשרד התחבורה לא יינתן מענה טלפוני ולא תתאפשר קבלת קהל בשלוחות המשרד ובמשרדי הרישוי. עובדי משרד התיירות לא יקיימו קשרים עם חברות חיצוניות, לא יועברו תשלומים לספקים חיצוניים ולא יינתנו דיווחים לחשבויות המדינה. העיצומים בדואר יימשכו, אך עובדי בתי המשפט ששבתו אתמול ישובו היום לעבודה כרגיל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מהומות בהונג קונג?

למרות הגשם הכבד ממשיכות ההפגנות בהונג קונג. AP
צילום: אי.פי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים הסינים את היום הלאומי - הקמתה של סין הקומוניסטית. בהונג קונג הצהירו כי יגבירו את ההפגנות ביום זה, והציבו למושל הונג קונג אולטימטום - לבוא לפגוש אותם עד חצות. הוא בינתיים לא מתכוון לעשות את זה. החגיגות בסין יתקיימו על רקע מתיחות קשה וחסימה של אתרים ואפליקציות כמו למשל אינסטגרם, כדי שהסינים לא ידעו מה קורה. המפגינים הפרו-דמוקרטים דורשים שסין לא תקבע עבורם מי יהיו המועמדים בבחירות להנהגת המחוז המנהלי המיוחד של הונג קונג ב-2017, כפי שהיה בסבבי הבחירות האחרונים, מאז הסתיים השלטון הבריטי באי ב-1998.

קרב איתנים

דייגו גודין אתלטיקו מדריד חוגג שער. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת יתקיים דו קרב איתנים בין שתי אימפריות אירופיות, כשאלופת ספרד אתלטיקו מדריד תפגוש את אלופת איטליה יובנטוס, במסגרת שלב הבתים בליגת האלופות. עבור אתלטיקו, שהופתעה על ידי אולימפיאקוס במחזור הפתיחה ונוצחה 3:2 ביוון הפסד לא בא בחשבון, בטח לא לעיני הקהל הביתי בויסנטה קלדרון. הם יחסרו ככל הנראה את הקפטן גבי, אבל יקבלו חזרה את המאמן המוערך דייגו סימאונה, שריצה עונש הרחקה וחוזר לעמוד מאחורי הקווים. יובנטוס, שדילגה בדרך ל-0:2 על מאלמו במחזור הראשון, תעמוד בפני אתגר לא קל ותנסה לגבור על היריבה החזקה בביתה, שם ניצחה ב-17 מתוך 19 משחקיה האחרונים במפעלים האירופיים. רגע לפני משחק העונה בליגה האיטלקית מול רומא, היא רוצה לפתוח את השבוע החשוב בסימן קריאה. צפו לכדורגל משובח והרבה, הרבה מתח.

בת 26 לנצח

ענבל פרלמוטר. חגית כתב,
צילום: חגית כתב/חגית כתב

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 17 שנה, חובבי המוזיקה הישראלית הוכו בהלם עם היוודע דבר מותה של סולנית להקת המכשפות ענבל פרלמוטר, שהייתה רק בת 26. כמעט שלוש שנים קודם לכן, יצא אלבומה הראשון של הלהקה "עד העונג הבא" בהפקת קורין אלאל, ואת רוב השירים כתבה והלחינה פרלמוטר. שירי האלבום כיכבו במצעדי הפזמונים והאלבום זכה למעמד של תקליט זהב. ב-1 באוקטובר 1997, ערב לפני הופעת האיחוד של הלהקה, נהרגה פרלמוטר בתאונת דרכים בדרכה לסעודת ראש השנה אצל הוריה, ונותר רק לתהות מה הפסידה היצירה העברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully